Welke grote ontwikkeling zijn er in food-commerce?

Food is de categorie met de snelste groeiverwachting qua online verkoop. Experts denken dat consumenten tussen 2018 en 2023 ruim driemaal meer online aankopen gaan doen in voeding en dranken: van 4% nu naar 13% over vijf jaar. Welke grote ontwikkeling zijn er in food-commerce en wat gaat dat betekenen? Daar gaat de ShoppingTomorrow-expertgroep 2B Food zich komend jaar op richten. En ze zoeken nog extra experts!

Welke grote ontwikkeling zijn er in food-commerce?

Wat wordt de impact van e-commerce, marketplaces, nieuwe logistieke oplossingen en de blurring van foodretail en -service voor de sector en klanten? Hoe kun je het netwerk voor voorraad en bezorging optimaal inrichten? Hoe gaat de rolverdeling in de keten verschuiven? Dit zijn slechts enkele vragen waar de expertgroep 2B Food, onder leiding van Group 7 en PostNL, zich in het onderzoeksjaar van 2019 mee bezig gaat houden. Lijkt het jou iets om hierover mee te denken? De expertgroep zoekt nog deelnemers, dus meld je snel aan!

Onderzoeksvraag

 De ShoppingTomorrow-expertgroep heeft dit jaar als onderzoeksvraag:

Wat zijn de belangrijkste, toekomstige ontwikkelingen op het gebied van food-commerce en hoe richt je daar een optimaal netwerk voor in? 

Meld je aan!

Wil je meedenken over de vraagstukken die komen kijken bij food-commerce en op deze manier meehelpen aan het verder helpen van de e-commercebranche? Meld je dan snel aan via onderstaande button.

ShoppingTomorrow maakt gebruik van cookies en vergelijkbare technieken. Met cookies volgen wij en derde partijen jouw internetgedrag binnen onze website. Hiermee kunnen we advertenties tonen op basis van jouw interesse en kun je informatie delen via social media. Als je verdergaat op onze website gaan we ervan uit dat je hiermee akkoord bent. Meer informatie is te vinden in de Privacyverklaring

Bestand downloaden

Laat je gegevens achter om bestanden te kunnen downloaden. Dit hoeft maar één keer.

Bij het klikken op ‘downloaden’ geef je toestemming dat jouw gegevens worden verstrekt aan de partner/auteur van het document (met wie dit document in samenwerking tot stand is gekomen) en dat je benaderd kunt worden door de partner/auteur, binnen 3 maanden na het downloaden. Meer informatie over hoe ShoppingTomorrow omgaat met je gegevens is te vinden in het privacy statement.