Het verhaal van Bunzl: De klant centraal vanuit één platform

Een digitale transitie binnen een (b2b-)organisatie, hoe pak je dat aan? Bunzl Retail & Industry ondergaat momenteel een dergelijk transitie, van groothandel naar een omnichannel platformorganisatie. Hoe ziet het (succes)verhaal van Bunzl eruit? Welke stappen hebben zij al gezet om de klant centraal te zetten vanuit één platform? Kevin Reijnders, e-commercemanager bij Bunzl en expert bij ShoppingTomorrow, vertelt je hier tijdens Shopping Today graag meer over.

Mindmap met data

Het verhaal van Bunzl zal herkenbaar zijn voor veel b2b-commercespelers. Bunzl Retail & Industry, dat onderdeel is van Bunzl Plc., is wereldwijd marktleider op het gebied van disposables, hygiëneproducten en verpakkingen (b2b). Het is een bedrijf met een breed scala aan producten, wat ook zorgt voor veel verschillende klantsegmenten, met een grote diversiteit in wensen en behoeften. Om de dienstverlening verder te optimaleren evolueert de groothandel nu naar een omnichannel platformorganisatie, waarin de klant centraal staat en de verschillende doelgroepen succesvol bedient worden op één platform.

Next Level B2B E-commerce

Als onderdeel van de ShoppingTomorrow-expertgroep Next Level B2B E-commerce doet Kevin ook onderzoek naar de ontwikkelingen in de b2b-markt. B2b-e-commerce zal de komende jaren exponentieel groeien en de ontwikkelingen in de b2c-markt laten zien dat retailers en bedrijven die vol inzetten op online verkoop, enorm gegroeid zijn. In de groep kijken de experts naar de impact van de veranderende verkoopkanalen die steeds beter voelbaar zijn voor b2b-georiënteerde branches als groothandels. Dit brengt grote successen, maar ook vele uitdagingen met zich mee.

Meer weten?

Kevin Reijnders is een enthousiaste vakidioot die complexe e-commercevraagstukken vertaalt naar praktische no-nonsense-oplossingen voor de klant. Binnen de organisatie maakt Kevin zich hard om de groothandel Bunzl Retail & Industry te evolueren naar een omnichannel platformorganisatie. Tijdens Shopping Today 2019 op 19 september in DeFabrique vertelt hij hoe de digitale transitie van Bunzl eruitziet. Bezoek zijn sessie in de B2B Dome, die mede mogelijk is gemaakt door PostNL.

Gratis ticket voor deelnemende experts

Wist je dat je als deelnemend expert van ShoppingTomorrow recht hebt op een gratis ticket voor Shopping Today? Meld je nu aan voor dit e-commerce congres vol kennis en inspiratie op 19 september!

 

Gerelateerde artikelen

Terug naar het nieuwsoverzicht

ShoppingTomorrow maakt gebruik van cookies en vergelijkbare technieken. Met cookies volgen wij en derde partijen jouw internetgedrag binnen onze website. Hiermee kunnen we advertenties tonen op basis van jouw interesse en kun je informatie delen via social media. Als je verdergaat op onze website gaan we ervan uit dat je hiermee akkoord bent. Meer informatie is te vinden in de Privacyverklaring

Bestand downloaden

Laat je gegevens achter om bestanden te kunnen downloaden. Dit hoeft maar één keer.

Wij gaan zorgvuldig met jouw gegevens om. Meer informatie hierover is te vinden in de Privacyverklaring.