Het coronavirus en ShoppingTomorrow: alle vragen en antwoorden op een rij

Wat zijn de effecten van het coronavirus op het programma van ShoppingTomorrow? Wat gaat er de komende weken veranderen en waar moet je als expert, host of voorzitter rekening mee houden? We krijgen logischerwijs een aantal vragen, die we hieronder verzamelen en beantwoorden. Heb je een vraag die hier niet bij staat? Stuur dan een mailtje naar info@shoppingtomorrow.nl en we helpen je graag verder. We zullen deze FAQ updaten naarmate er meer vragen binnenkomen.

Coronavirus FAQ

Vragen en antwoorden rondom corona

We zijn druk bezig met het vullen van de expertgroepen en zoals jullie weten gaat op 15 april 2020 het nieuwe onderzoeksjaar van start. Hoe gaan we nu verder, kijkend naar de ontwikkeling van het coronavirus en alle bijbehorende maatregelen? Het team van ShoppingTomorrow volgt de ontwikkelingen iedere dag. Voor nu is besloten om alle data van bijeenkomsten (t/m eind april) aan te houden, maar de vorm zal voor deze bijeenkomsten virtueel zijn. We zullen jullie op te hoogte houden met updates over de details van wijzigingen. De gezondheid van alle deelnemers staat voorop, maar we gaan ons best doen toch een succesvolle start van het nieuwe onderzoeksjaar te realiseren met zijn allen!

Ja, maar volledig virtueel. Hierdoor kan de vorm en het programma ietwat veranderen, maar we zorgen ervoor dat de aanwezigen alle benodigde informatie krijgen tijdens deze ochtend. Zo kunnen we met zijn allen toch goed van start gaan, ondanks deze ongewone situatie. Dit overleg is uitsluitend voor gastheren en voorzitters van ShoppingTomorrow.

Ook hiervoor geldt: ja, het evenement gaat door, maar volledig virtueel. We willen het onderzoeksjaar zo goed mogelijk starten, maar zonder het in gevaar brengen van de gezondheid van deelnemers. We hebben er dus voor gekozen om het evenement om te zetten naar een virtueel congres. We zijn druk bezig met het zoeken en uitwerken van een goede vorm en uitvoering hiervan. Jullie worden hiervan uiteraard op de hoogte gehouden!

Heb je je aangemeld als expert of ben je al ingedeeld in een groep? Geen zorgen. We gaan ervoor zorgen dat we er weer een goed jaar van maken met zijn allen, zij het in een aangepaste vorm. De data van expertgroepmeetings voor zover deze al bekend zijn voor jouw groep, kun je gewoon aanhouden. Afhankelijk van de ontwikkeling van het virus en de maatregelen, zullen deze fysiek of virtueel plaatsvinden. Wij staan in nauw contact met de voorzitters en hosts, wij en zij zullen je op de hoogte houden van wijzigingen.

Tijdens het virtuele voorzitters- en gastherenoverleg van 25 maart hebben wij gebruik gemaakt van Zoom. Deze tool zetten wij ook in voor de Kick-Off op 15 april, zodat wij alle expertgroepen zoveel mogelijk faciliteren bij de eerste expertgroepmeetings. Ook zullen wij tips delen over hoe de voorzitter en host deze expertgroepmeeting kunnen voorbereiden en soepel kunnen laten verlopen. 

Verder is iedere expertgroep uiteraard vrij om zelf een keuze te maken welke tool(s) zij handig vinden in het vervolg om te gebruiken om met de expertgroepleden te communiceren. Zo worden Slack, LinkedIn groepen of WhatsApp vaker gebruikt door de expertgroepen. Na de Kick-Off zullen wij niet meer alle expertgroepmeetings faciliteren, omdat in het verleden is gebleken dat iedere expertgroep een eigen manier van werken heeft.

Werk je deze week thuis en heb je wat tijd over? Wellicht is dit een goed moment om eens wat bluepapers te lezen als je daar nog niet aan toe bent gekomen. De nieuwste bluepapers vind je hier.

Terug naar het nieuwsoverzicht

ShoppingTomorrow maakt gebruik van cookies en vergelijkbare technieken. Met cookies volgen wij en derde partijen jouw internetgedrag binnen onze website. Hiermee kunnen we advertenties tonen op basis van jouw interesse en kun je informatie delen via social media. Als je verdergaat op onze website gaan we ervan uit dat je hiermee akkoord bent. Meer informatie is te vinden in de Privacyverklaring

Bestand downloaden

Laat je gegevens achter om bestanden te kunnen downloaden. Dit hoeft maar één keer.

Wij gaan zorgvuldig met jouw gegevens om. Meer informatie hierover is te vinden in de Privacyverklaring.