
De eerste expertgroep van 2023 is bekend: 'Duurzaamheid in B2B Commerce'
De eerste expertgroep van 2022 is bekend: Duurzaamheid in B2B Commerce. Wat gaat deze expertgroep onderzoeken en waarom is het relevant? Je leest het hieronder.

Wie zijn de voorzitter en host van de expertgroep ‘Duurzaamheid in B2B Commerce’?
De voorzitter van de expertgroep is Mark Kilsdonk, Senior Solution Advisor CX bij Acorel. De host van de expertgroep is Mark Dijkstra, Senior Solution Advisor CX bij SAP.
Met welke onderzoeksvraag gaat de expertgroep komend onderzoeksjaar aan de slag?
Hoe kan duurzaamheid een business driver zijn in de groei van B2B e-commerce?
Waarom is dit relevant om nu te onderzoeken?
Door nieuwe regelgeving komen er nieuwe standaarden waarmee rekening gehouden moet worden. Hoe zien die standaarden eruit? We willen uiteindelijk handvatten bieden en advies geven aan bedrijven met ons onderzoek.
Welke onderdelen worden er behandeld tijdens het onderzoek?
Onderstaande deelvragen zijn geformuleerd om uiteindelijk de onderzoeksvraag te kunnen beantwoorden en jou verder op weg te helpen in duurzaam ondernemen:
- Waarom is duurzaamheid van belang in B2B e-commerce?
- Hoe kunnen we met e-commerce duurzame groei laten samengaan met winstgevendheid?
- Hoe kunnen we met e-commerce de klant inzicht geven in de duurzaamheid van onze organisatie en onze producten?
- Hoe kan e-commerce verspilling in de keten tot een minimum beperken?
- Hoe kan e-commerce circulariteit in het business model ondersteunen?
- Hoe houden we grip op onze KPIs ten aanzien van duurzaamheid?
Naar wat voor soort experts zijn jullie opzoek voor de expertgroep?
Voor deze expertgroep zijn we op zoek naar een e-commercemanager, werkzaam bij een Nederlands B2B bedrijf (groter dan 50FTE). Bij voorkeur opereert jouw bedrijf in de sector van de groothandel of consumentenproducten (non-food) en heeft jouw bedrijf een ambitie ten aanzien van groei in e-commerce. Aanverwante functies aan een e-commercemanager zijn digitalmanagers, marketingmanagers, of categorymanagers. Het is een pré als duurzaamheid een thema is binnen de organisatie waaraan men reeds aandacht besteedt.
De expertgroepmeetings zullen op verschillende locaties plaatsvinden, waardoor je een kijkje in de keuken kunt krijgen bij andere organisaties.
Gerelateerd nieuws
-
Personalisatie is allang geen trend meer, maar een van de belangrijkste ingrediënten voor een succesvolle marketingstrategie. Ongeacht het product dat je verkoopt, de dienst die je verleent of de branche...
-
Circulaire stappen vooruit: een blik op de toekomst
Hoe ontwikkelt circulariteit zich in, pakweg, zeven jaar tijd? Maak kennis met Roos en haar beschrijving van een dag in 2023, gevolgd door een verslag van haar dag in 2030. Wat is er tegen die tijd veranderd?... -
Praktijkervaringen van Manutan en Dimensio: Duurzaamheid als groeimotor in b2b
Hoe kan duurzaamheid een business driver zijn voor de groei van b2b e-commerce? Kan een bedrijf tegelijkertijd duurzaam en winstgevend zijn? De antwoorden op deze vragen worden voor ieder bedrijf steeds...