Ook dit jaar is er weer een expertgroep Conversational Commerce. Waar de expertgroep vorig jaar veel aandacht heeft besteed aan de vertaling van een verkoopgesprek in de winkel naar een online conversatie door een chatbot, gaan we dit jaar dieper in op het slimmer maken van deze chatbot. Daarmee wordt de chatbot een echte virtual shopping assistant.

Mede mogelijk gemaakt door:

Onderzoeksvraag

Als expertgroep gaan we op zoek naar het antwoord op vragen als:

  • Hoe kan een conversational interface bijdragen aan de customer lifetime value?
  • Hoe kan een chatbot en/of andere artificial intelligence toepassing de conversie verhogen of efficiëntie vergroten?
  • Hoe maken we zo’n toepassing steeds slimmer? Hoe benutten we onze data hierin optimaal?
  • Welke integratie met welke databronnen is nodig en hoe werkt dit?

Denk daarbij aan use cases als

  • Als retailer of productmerk willen we onze dealers en consumenten helpen in het kiezen van het juiste product en daarmee hun keuzestress verminderen
     
  • Als retailer of productmerk willen wij onze klanten persoonlijke productsuggesties en aanbiedingen doen, die aansluiten bij hun eisen, wensen en smaak
     
  • Als productmerk willen we onze producten op foto’s herkennen, automatisch kenmerken toevoegen en daarmee onze klanten weer beter kunnen adviseren in bijvoorbeeld accessoires
     
  • Als retailer van complexe producten willen we op elke productpagina een virtuele assistent die vragen over de producten kan beantwoorden, up- en cross sell suggesties kan doen en tegelijkertijd de productinformatie kan verbeteren op basis van veel gestelde vragen

Mede mogelijk gemaakt door:

Personen in deze expertgroep

Voorzitter

  • Axel Groothuis

    Axel Groothuis

    Partner, Magnus

Host

  • Wim la Haye

    Wim la Haye

    Co-founder & commercial director, Bluebird Day

Alle 24 experts

  • Iwan Banens

    Iwan Banens

    Head of Digital Sales and Data, Aegon Nederland

  • Gertie Bin

    Gertie Bin

    Marketing & E-commerce manager, OMODA

  • Martijn Cobussen

    Martijn Cobussen

    Manager Marketing & Communicatie, Veldsink Groep

  • Rieneke de Weer

    Project Manager Marketing Innovatie & verbetering, Bol.com

  • Michael Dekker

    Michael Dekker

    Marketing & eCommerce Manager, Amac

  • Esther Elberse

    Esther Elberse

    Thema Lead Marketing Relevantie, bol.com

  • Pieter Ettes

    Pieter Ettes

    Enterprise Architect, Achmea

  • Nol Florie

    Nol Florie

    Product/Brand Manager, BCC

  • Ivo Fugers

    Data scientist, Ortec

  • Lars Harmsen

    Lars Harmsen

    UX Research Manager, Beerwulf B.V.

  • Saffri Holwerda

    Saffri Holwerda

    E-Commerce Manager, Bos Group International

  • Bob Jaspers Focks

    Bob Jaspers Focks

    E-Business manager, JOSHV.com

  • Ricardo Krikke

    Ricardo Krikke

    Business Innovations Director, Teleperformance

  • Aron Lewis

    Aron Lewis

    Omni Channel Manager, vanHaren.nl

  • Mark Pomper

    Mark Pomper

    Lecturer Business Economics & Intern. Bus., Stenden Hogeschool Leeuwarden

  • Pascal Ravesteijn

    Pascal Ravesteijn

    Professor in Process Innovation & Information Syst, Hogeschool Utrecht Commerciele economie

  • Gijs Schuringa

    Gijs Schuringa

    Digital Transformation Consultant, Magnus

  • Genya van Belzen

    Marketeer, Bluebird Day

  • Carolina van den Hoven

    Carolina van den Hoven

    PO online service, ANWB BV

  • Arthur van Diemen

    Arthur van Diemen

    Omnichannel Development Manager, Blokker Holding B.V.

  • Henk-Jan van Henten

    Henk-Jan van Henten

    Mobile Consultant | Podcaster, Magnus

  • Nathalie van Ommeren

    Nathalie van Ommeren

    Marketing & Salesforce Consultant, Zelfstandige

  • Hedwig Wassing

    Hedwig Wassing

    Connector of Ideas & People, annacom

  • Samet Yilmaz

    Technical Director of Innovations, Bluebird Day

Agenda

Meer events

Nieuws

  • ShoppingTime: Data, veiligheid en personalisatie
    • Nieuwsbericht

    Op 14 november was het op een na laatste congres van ShoppingTomorrow 2018: ShoppingTime. Tijdens dit werkcongres hebben de expertgroepen aan hun bluepapers gewerkt, werden ze geïnspireerd door drie keynotes...
  • CEO Greetz spreker tijdens ShoppingTime
    • Nieuwsbericht

    Eén van de sprekers tijdens ShoppingTime is Niek Veendrick, CEO van Greetz. Greetz is in 2004 begonnen als de eerste online wenskaartenservice van Nederland. Na verschillende samenwerkingen met Hallmark...

Meer nieuws

Bestand downloaden

Laat je gegevens achter om bestanden te kunnen downloaden. Dit hoeft maar één keer.

Bij het klikken op ‘downloaden’ geef je toestemming dat jouw gegevens worden verstrekt aan de partner/auteur van het document (met wie dit document in samenwerking tot stand is gekomen) en dat je benaderd kunt worden door de partner/auteur, binnen 3 maanden na het downloaden. Meer informatie over hoe ShoppingTomorrow omgaat met je gegevens is te vinden in het privacy statement.