Ook dit jaar is er weer een expertgroep Conversational Commerce. Waar de expertgroep vorig jaar veel aandacht heeft besteed aan de vertaling van een verkoopgesprek in de winkel naar een online conversatie door een chatbot, gaan we dit jaar dieper in op het slimmer maken van deze chatbot. Daarmee wordt de chatbot een echte virtual shopping assistant. 

Mede mogelijk gemaakt door:

Onderzoeksvraag

Hoe word je volwassen in conversational commerce?

Denk daarbij aan use cases als

In de bluepaper geeft de expertgroep antwoord op vragen als:

  • Hoe kan een conversational interface bijdragen aan de customer lifetime value?
  • Hoe kan een chatbot en/of andere artificial intelligence toepassing de conversie verhogen of efficiëntie vergroten?
  • Hoe maken we zo’n toepassing steeds slimmer? Hoe benutten we onze data hierin optimaal?
  • Welke integratie met welke databronnen is nodig en hoe werkt dit?

Mede mogelijk gemaakt door:

Personen in deze expertgroep

Voorzitter

  • Axel Groothuis

    Axel Groothuis

    Partner, Magnus

Host

  • Wim la Haye

    Wim la Haye

    Co-founder & commercial director, Bluebird Day

Alle 27 experts

  • Iwan Banens

    Iwan Banens

    Digital Transition Manager, Aegon Nederland

  • Genya van Belzen

    Genya van Belzen

    Marketing lead, Bluebird Day

  • Gertie Bin

    Gertie Bin

    Marketing & E-commerce manager, OMODA

  • Jarno Broos

    Student, Hogeschool Utrecht Commerciële economie

  • Perry Claassen

    Student, Hogeschool Utrecht Commerciële economie

  • Martijn Cobussen

    Martijn Cobussen

    Manager Marketing & Communicatie, Veldsink Groep

  • Rieneke de Weerd

    Rieneke de Weerd

    Project Manager Marketing Innovatie & verbetering, Bol.com

  • Michael Dekker

    Michael Dekker

    Marketing & eCommerce Manager, Amac

  • Esther Elberse

    Esther Elberse

    Thema Lead Marketing Relevantie, bol.com

  • Pieter Ettes

    Pieter Ettes

    Program Architect, Achmea

  • Nol Florie

    Nol Florie

    Productmanager Services & Innovatie, inNolvation

  • Ivo Fugers

    Ivo Fugers

    Data scientist, Ortec

  • Lars Harmsen

    Lars Harmsen

    UX Research Manager, Beerwulf B.V.

  • Saffri Holwerda

    Saffri Holwerda

    E-Commerce Manager, Bos Group International

  • Bob Jaspers Focks

    Bob Jaspers Focks

    E-Commerce manager, Cavallaro Napoli

  • Ricardo Krikke

    Ricardo Krikke

    Business Innovations Director, Teleperformance

  • Aron Lewis

    Aron Lewis

    Head of Digital Northwestern Europe Deichmann, vanHaren.nl

  • Mark Pomper

    Mark Pomper

    Lecturer Business Economics & Intern. Bus., Stenden Hogeschool Leeuwarden

  • dr. ing. Pascal Ravesteijn

    dr. ing. Pascal Ravesteijn

    Lector Procesinnovatie & Informatiesystemen, Hogeschool Utrecht

  • Gijs Schuringa

    Gijs Schuringa

    Digital Transformation Consultant, Magnus

  • Ahmed Shehade

    Student, Hogeschool Utrecht Commerciële economie

  • Carolina van den Hoven

    Carolina van den Hoven

    PO online service, ANWB BV

  • Arthur van Diemen

    Arthur van Diemen

    Omnichannel Development Manager, Blokker Holding B.V.

  • Henk-Jan van Henten

    Henk-Jan van Henten

    Mobile Consultant | Podcaster, Magnus

  • Nathalie van Ommeren

    Nathalie van Ommeren

    Marketing & Salesforce Consultant, Zelfstandige

  • Hedwig Wassing

    Hedwig Wassing

    Connector of Ideas & People, annacom

  • Samet Yilmaz

    Samet Yilmaz

    Technical Director of Innovations, Bluebird Day

Nieuws

  • De digitale marketplace strategie van Valk Exclusief
    • Nieuwsbericht
    • 22-10-2024

    De expertgroep: 'De snelle, flexibele en eenvoudige manier om een eigen marktplaats te lanceren', komt met een exclusief verhaal over hotelketen Van der Valk. 
  • AI-verbeterde customer journey in 2024: Wat betekent dit voor jouw bedrijf?
    • Nieuwsbericht
    • 22-08-2024

    Binnen ShoppingTomorrow’s expertgroep "AI: verbeterde Customer Journey 2024" werken toonaangevende bedrijven zoals Deloitte, Google, en AdWise als voorzitters en hosts samen om de toekomst van AI in klantreizen...
  • Toekomst van winkelen: meer focus op duurzaamheid, weinig vertrouwen in nieuwe technologieën
    • Nieuwsbericht
    • 17-07-2024

    Consumenten zijn steeds vaker bezig met duurzaamheid wanneer ze (online) aankopen doen. Zo laten ze producten vaker repareren, kopen ze meer tweedehands en controleren ze nieuwe producten door middel van...

Meer nieuws

ShoppingTomorrow maakt gebruik van cookies en vergelijkbare technieken. Met cookies volgen wij en derde partijen jouw internetgedrag binnen onze website. Hiermee kunnen we advertenties tonen op basis van jouw interesse en kun je informatie delen via social media. Als je verdergaat op onze website gaan we ervan uit dat je hiermee akkoord bent. Meer informatie is te vinden in de Privacyverklaring

Bestand downloaden

Laat je gegevens achter om bestanden te kunnen downloaden. Dit hoeft maar één keer.

Wij gaan zorgvuldig met jouw gegevens om. Meer informatie hierover is te vinden in de Privacyverklaring.