Ook dit jaar is er weer een expertgroep Conversational Commerce. Waar de expertgroep vorig jaar veel aandacht heeft besteed aan de vertaling van een verkoopgesprek in de winkel naar een online conversatie door een chatbot, gaan we dit jaar dieper in op het slimmer maken van deze chatbot. Daarmee wordt de chatbot een echte virtual shopping assistant. 

Mede mogelijk gemaakt door:

Onderzoeksvraag

Hoe word je volwassen in conversational commerce?

Denk daarbij aan use cases als

In de bluepaper geeft de expertgroep antwoord op vragen als:

  • Hoe kan een conversational interface bijdragen aan de customer lifetime value?
  • Hoe kan een chatbot en/of andere artificial intelligence toepassing de conversie verhogen of efficiëntie vergroten?
  • Hoe maken we zo’n toepassing steeds slimmer? Hoe benutten we onze data hierin optimaal?
  • Welke integratie met welke databronnen is nodig en hoe werkt dit?

Mede mogelijk gemaakt door:

Personen in deze expertgroep

Voorzitter

  • Axel Groothuis

    Axel Groothuis

    Partner, Magnus

Host

  • Wim la Haye

    Wim la Haye

    Co-founder & commercial director, Bluebird Day

Alle 2 experts

  • Genya van Belzen

    Genya van Belzen

    Marketeer, Bluebird Day

  • Aron Lewis

    Aron Lewis

    Omni Channel Manager, vanHaren.nl

Nieuws

  • Kitty Koelemeijer: "De consument zal alleen een innovatie omarmen als er een duidelijke verbetering mee gepaard gaat"
    • Nieuwsbericht
    • 11-01-2021

    Onze partner e-Academy sprak onlangs met Kitty Koelemeijer, Hoogleraar Marketing en Retailing aan Nyenrode Business Universiteit en topexpert van deel twee van deze e-learning: Trends & Innovaties...
  • Online consumentenbestedingen groeien in Q3 met 4% naar € 5,7 miljard
    • Persbericht
    • 22-12-2020

    Na de sterke stijging in het tweede kwartaal van 2020 zijn de online consumentenbestedingen en online aankopen ook in het derde kwartaal gegroeid ten opzichte van dezelfde periode vorig jaar. De groei...
  • De 5 best gelezen bluepapers van 2020
    • Algemeen
    • 16-12-2020

    In 2020 hebben meer dan 500 ShoppingTomorrow-experts, verdeeld over 17 expertgroepen, zich weer verdiept in diverse onderwerpen rond het on- en offline shopgedrag binnen de b2b- en b2c-markten. Deze bluepapers...

Meer nieuws

ShoppingTomorrow maakt gebruik van cookies en vergelijkbare technieken. Met cookies volgen wij en derde partijen jouw internetgedrag binnen onze website. Hiermee kunnen we advertenties tonen op basis van jouw interesse en kun je informatie delen via social media. Als je verdergaat op onze website gaan we ervan uit dat je hiermee akkoord bent. Meer informatie is te vinden in de Privacyverklaring

Bestand downloaden

Laat je gegevens achter om bestanden te kunnen downloaden. Dit hoeft maar één keer.

Bij het klikken op ‘downloaden’ geef je toestemming dat jouw gegevens worden verstrekt aan de partner/auteur van het document (met wie dit document in samenwerking tot stand is gekomen) en dat je benaderd kunt worden door de partner/auteur, binnen 3 maanden na het downloaden. Meer informatie over hoe ShoppingTomorrow omgaat met je gegevens is te vinden in het privacy statement.