Meer dan ooit wordt optimalisatie en innovatie in het check out-proces essentieel. Het wegnemen van drempels en het toepassen van nieuwe oplossingen kunnen helpen om de concurrentiekracht en conversie van retailers te verhogen. De expertgroep Finance & Payment brengt de nieuwste ontwikkelingen in kaart, geeft haar visie en biedt praktische tips.

Mede mogelijk gemaakt door:

Onderzoeksvraag

Hoe kun je het beste omgaan met nieuwe ontwikkelingen in het betaalproces en wat zijn praktische tips voor implementatie?

Veranderingen in consumentengedrag

Op het klassieke internet ging het vooral om gevonden worden en het waarmaken van verwachtingen. Dit heeft ons veel gebracht, want in het tweede kwartaal van 2016 werden er bijvoorbeeld 41,9 miljoen online aankopen gedaan, met een totale waarde van € 4,54 miljard.1

De grote veranderingen die nu in het consumentengedrag plaatsvinden, en die mede mogelijk worden gemaakt door de technologie, brengen een versnelling aan in mogelijkheden en concurrentie. Door de focus op gebruiksgemak en intelligent geïntegreerde oplossingen ontstaat een omslagpunt in het consumentenperspectief. De comfortabele en rationele mogelijkheden die e-commerce-oplossingen bieden, worden eindelijk volop omarmd. Dit gaat verder dan de klassieke online brochure en prijslijst.

De volgende fase van e-commerce

De volgende fase van e-commerce gaat over het bieden van relevante ervaringen, contextuele toepassingen, onderscheidend commitment aan de consument en duidelijke voordelen. Het internet gaat van straight forward naar proactief, overal geïntegreerd en altijd verbonden. Er ontstaan nieuwe businessmodellen door deze veranderde houding van de consument en de beschikbare technologie.

Meer dan ooit wordt optimalisatie en innovatie in het check out-proces essentieel. Het wegnemen van drempels en het toepassen van nieuwe oplossingen kunnen helpen om de concurrentiekracht en conversie van retailers te verhogen.

De expertgroep Finance & Payment brengt de nieuwste ontwikkelingen in kaart, geeft haar visie en biedt praktische tips. Op deze manier zijn retailers in staat om succesvol de concurrentie aan te gaan en om nieuwe consumenten te acquireren en te behouden.

Mede mogelijk gemaakt door:

Personen in deze expertgroep

Voorzitter

  • Ward Hagenaar

    Ward Hagenaar

    Partner & Business Consultant, Connective Payments

Host

  • Stefan van den Berg

    Stefan van den Berg

    CEO/Founder, AfterPay

Alle 14 experts

  • Paul Alfing

    Paul Alfing

    Senior Advisor Payments, Thuiswinkel.org

  • Bart Damstra

    Bart Damstra

    General Manager, European Merchant Services

  • Redmer de Vries

    Redmer de Vries

    Key Account Manager, AfterPay

  • Simon Hansen

    Simon Hansen

    CIO, Intergamma B.V.

  • Michiel Helmer

    Michiel Helmer

    Online & Mobiel Betalen, Zelfstandig Consultant

  • Gerben F. Klop

    Gerben F. Klop

    Director of Partnerships. Corporate Startup Engagement & Innovation, Startupbootcamp

  • Jeroen Krabbenborg

    Jeroen Krabbenborg

    Finance Manager, kleertjes.com

  • Okke Mönking

    Okke Mönking

    Senior Business Leader Business Development BeNeLux, MasterCard

  • Marcel Neomagus

    Marcel Neomagus

    CFO, Sundio Group

  • Ronald te Velde

    Ronald te Velde

    Management Consultant, Connective Payments

  • Floor Tuinstra

    Floor Tuinstra

    Sales Director, AfterPay

  • Alexander Vinke

    Alexander Vinke

    Business Development and Product Owner, MyOrder

  • Chantal Vreeman

    Chantal Vreeman

    Manager E-Payments, KLM

  • René Wietsma

    René Wietsma

    IT Consultant, Independent IT consultant

Agenda

Meer events

Nieuws

  • ShoppingTime: Data, veiligheid en personalisatie
    • Nieuwsbericht

    Op 14 november was het op een na laatste congres van ShoppingTomorrow 2018: ShoppingTime. Tijdens dit werkcongres hebben de expertgroepen aan hun bluepapers gewerkt, werden ze geïnspireerd door drie keynotes...
  • CEO Greetz spreker tijdens ShoppingTime
    • Nieuwsbericht

    Eén van de sprekers tijdens ShoppingTime is Niek Veendrick, CEO van Greetz. Greetz is in 2004 begonnen als de eerste online wenskaartenservice van Nederland. Na verschillende samenwerkingen met Hallmark...

Meer nieuws

Bestand downloaden

Laat je gegevens achter om bestanden te kunnen downloaden. Dit hoeft maar één keer.

Bij het klikken op ‘downloaden’ geef je toestemming dat jouw gegevens worden verstrekt aan de partner/auteur van het document (met wie dit document in samenwerking tot stand is gekomen) en dat je benaderd kunt worden door de partner/auteur, binnen 3 maanden na het downloaden. Meer informatie over hoe ShoppingTomorrow omgaat met je gegevens is te vinden in het privacy statement.