Bedrijven hebben de afgelopen jaren flink geïnvesteerd in het klantgericht ontsluiten van producten en diensten, om zo via allerlei kanalen te voldoen aan de snel digitaliserende klantwens. Met de opkomst van Internet of Things (IoT) en artificial intelligence (AI) komt er een nieuw kanaal bij: die van slimme apparaten en platformen. Deze connectiviteit levert zowel de consument als bedrijven veel profijt op, mits veiligheid en privacy geborgd zijn. Na de verschuiving van offline winkels naar online shops, is dit the next level of commerce.

Mede mogelijk gemaakt door:

Onderzoeksvraag

Hoe kopen consumenten binnen het ideale smarthome ecosysteem?

De opkomst van het Internet of Things (IoT) en Artificial Intelligence (AI) komen samen in SmartHome. In deze connected omgeving, waar de consument digitaal in verbinding staat met zijn huis en apparaten, wordt het voor bedrijven lastiger om relevant te blijven. e-Commerce in de traditionele zin stelt de consument in staat een aanschaf te doen via bijvoorbeeld een app of website. SmartHome maakt het mogelijk dat niet alleen de consument, maar ook de apparatuur en het platform bepalen wat de consument aanschaft. Retailers komen in Smarthome dan ook verder af te staan van de consument en kunnen worden weggedrukt door producenten en grote platforms.

De ShoppingTommorrow expertgroep Payments in SmartHome 2018 verwacht dat SmartHome het volgende prominente afzetkanaal voor bedrijven wordt met voice als accelerator.

ShoppingTomorrow expertgroep Payments in Smarthome
ShoppingTomorrow expertgroep Payments in Smarthome - https://www.youtube.com/watch?v=W63xDsEu-X0

Mede mogelijk gemaakt door:

Personen in deze expertgroep

Voorzitter

  • Esther Groen

    Esther Groen

    Director, INNOPAY NL B.V.

Host

  • Hans den Adel

    Hans den Adel

    Sales director, Worldline

Alle 23 experts

  • Maarten Bakker

    Maarten Bakker

    Senior Manager, INNOPAY NL B.V.

  • Jim de Wolf

    Jim de Wolf

    Business Analyst, INNOPAY NL B.V.

  • Ronald Gorter

    Ronald Gorter

    Consultant, Wordline

  • Stephan Hoes

    Stephan Hoes

    Product Manager New Concepts, International Card Services

  • Tessa Holzenbosch

    Tessa Holzenbosch

    Director Digital World Benelux, GfK Netherlands B.V.

  • Denise Hoppenbrouwer

    Denise Hoppenbrouwer

    Business Analyst, INNOPAY NL B.V.

  • Jeroen Jungerius

    Jeroen Jungerius

    Business Executive, Buckaroo

  • Daniel Koudijs

    Daniel Koudijs

    Manager, Baken Adviesgroep

  • Boris Lettinga

    Boris Lettinga

    Senior Consultant Brand & Customer Experience, GfK Netherlands B.V.

  • Martijn Martens

    Martijn Martens

    Product Owner Digitaal Onboarding, RTL Nederland

  • Tom Meijeraan

    Tom Meijeraan

    Co-Founder, Olisto

  • Martijn Oosterhof

    Martijn Oosterhof

    Category Manager Smart Home, BCC

  • Hugo Reijkens

    Hugo Reijkens

    Acceptance Development Manager, MasterCard

  • Edwin Sanders

    Edwin Sanders

    Product Manager Cards, Rabobank Nederland

  • Sjaak Schouteren

    Sjaak Schouteren

    Partner | European Cyber Team, JLT Netherlands BV

  • Michel van Bommel

    Michel van Bommel

    Policy adviser, AFG Detailhandel Nederland

  • Siebren van der Meij

    Siebren van der Meij

    New Business Developer Payments, ABN AMRO Bank

  • Saskia van Loon

    Saskia van Loon

    Sales Manager International Merchant, ING Bank NV

  • Eric van Vuuren

    Eric van Vuuren

    Executive Adviser, EquensWorldline

  • Marcel Visser

    Marcel Visser

    Sales Director BeNeLux & Nordics, Tado

  • Willem-Joost Walch

    Willem-Joost Walch

    Corporate Development, Picnic

  • Arlette Warmerdam

    Arlette Warmerdam

    Product Manager Banking of Things, ING Bank NV

  • Rob Wierenga

    Rob Wierenga

    Hoofd Consumentenelectronica & Installatie-Retail, Uneto VNI

Nieuws

  • AI-verbeterde customer journey in 2024: Wat betekent dit voor jouw bedrijf?
    • Nieuwsbericht
    • 22-08-2024

    Binnen ShoppingTomorrow’s expertgroep "AI: verbeterde Customer Journey 2024" werken toonaangevende bedrijven zoals Deloitte, Google, en AdWise als voorzitters en hosts samen om de toekomst van AI in klantreizen...
  • Toekomst van winkelen: meer focus op duurzaamheid, weinig vertrouwen in nieuwe technologieën
    • Nieuwsbericht
    • 17-07-2024

    Consumenten zijn steeds vaker bezig met duurzaamheid wanneer ze (online) aankopen doen. Zo laten ze producten vaker repareren, kopen ze meer tweedehands en controleren ze nieuwe producten door middel van...
  • De highlights van de ShoppingTomorrow – Final Sprint
    • Nieuwsbericht
    • 05-07-2024

    De ShoppingTomorrow - Final Sprint bracht een mooie opkomst van ruim 400 experts in stadion de Galgenwaard in Utrecht. Het evenement bood de gelegenheid voor de professionals om samen te komen met hun...

Meer nieuws

ShoppingTomorrow maakt gebruik van cookies en vergelijkbare technieken. Met cookies volgen wij en derde partijen jouw internetgedrag binnen onze website. Hiermee kunnen we advertenties tonen op basis van jouw interesse en kun je informatie delen via social media. Als je verdergaat op onze website gaan we ervan uit dat je hiermee akkoord bent. Meer informatie is te vinden in de Privacyverklaring

Bestand downloaden

Laat je gegevens achter om bestanden te kunnen downloaden. Dit hoeft maar één keer.

Wij gaan zorgvuldig met jouw gegevens om. Meer informatie hierover is te vinden in de Privacyverklaring.