Dat de grenzen tussen online en offline verder gaan vervagen, ligt voor de hand. Maar welke logistieke concepten zijn daarvoor nodig? Je leest het in de bluepaper van de expertgroep.

Mede mogelijk gemaakt door:

Onderzoeksvraag

Wat is er mogelijk en hoe creëer je meerwaarde met geïntegreerde logistiek voor de offline en online verkoopkanalen? Hoe ziet de omnichannel logistiek van de toekomst eruit?

Omnichannel logistiek maakt het verschil in 2025

De markt groeit, de concurrentie neemt toe en de consument wordt veeleisender. Hoogste tijd dus om de klassieke marketingkeuze tussen differentiatie en kostengerichtheid af te stoffen. Veel webwinkels werden groot met het bieden van lage prijzen, maar op de lange termijn is die positie voor slechts weinig partijen een haalbare strategie.

Webwinkels zullen zich in toenemende mate proberen te onderscheiden door service en bezorging. De diversiteit aan afleveropties neemt daardoor verder toe. Denk hierbij aan de keuze voor levering binnen een uur of levering met een lage CO2-uitstoot. De logistieke complexiteit wordt hierdoor vergroot. Tegelijkertijd zijn fysieke winkels op zoek naar hun toegevoegde waarde in een e-commercewereld.

Mede mogelijk gemaakt door:

Personen in deze expertgroep

Voorzitter

  • Robert Goedegebuure

    Robert Goedegebuure

    Researcher Logistics & Economics, Fontys Tilburg - Digital Business Concepts

Hosts

  • Kees Jan Roodbergen

    Kees Jan Roodbergen

    Hoogleraar, RU Groningen en Financial Shared Service Centre

  • Nicol Saaltink

    Nicol Saaltink

    Project Manager E-Global, Rijksuniversiteit Groningen

Alle 29 experts

  • Jeroen Bouman

    Jeroen Bouman

    Business consultant supply chain solutions, Centric

  • Raymond Cohen

    Raymond Cohen

    Supply Chain Manager, De Bijenkorf

  • Pascal Fonville

    Pascal Fonville

    Manager Supply Chain Management, T-Mobile Nederland

  • Carien Gorter

    Carien Gorter

    Online marketing en E-commerce professional, Onlinesucces4U

  • Bastiaan Hoekstra

    Bastiaan Hoekstra

    Supply Chain Manager, Hanos Internationale Groothandel

  • Brigitte Hulscher

    Brigitte Hulscher

    Senior Adviseur Economie, Gemeente Utrecht

  • Jeroen Kammers

    Jeroen Kammers

    Directeur & mede-eigenaar, TLogistics Fulfilment Solutions

  • Sonja Kester

    Sonja Kester

    Dropshipment vendormanager, Maxeda DIY B.V.

  • Mark Klievink

    Mark Klievink

    Project Manager, CEVA Logistics

  • Gert Koudijs

    Gert Koudijs

    Branche Secretaris, Vereniging van Postretailers

  • Arjan Levisson

    Arjan Levisson

    Sales & Business Development Manager, Slimstock

  • Don Manders

    Don Manders

    Major Account Manager Fulfilment, DHL Parcel (Netherlands) B.V.

  • Jan Mannaerts

    Jan Mannaerts

    Owner, NP5

  • Roel Megens

    Roel Megens

    Site Manager, Blokker.nl

  • Martijn Moerkerk

    Martijn Moerkerk

    Senior Manager Business Improvement & Transformation, TriFinance

  • Jacob Otter

    Jacob Otter

    Manager E-Commerce distribution Centre, HEMA.nl

  • Eduard Plate

    Eduard Plate

    Consultant/Directeur, Extenzio Retail Management

  • Marjolein Poland

    Marjolein Poland

    E-commerce Manager, Siebel Jewelry B.V.

  • Victor Ponsioen

    Victor Ponsioen

    Managing Consultant, Districon

  • Pieter Post

    Principal Consultant Retail, Mirabeau B.V.

  • Roland Slegers-Leijsten

    Roland Slegers-Leijsten

    Directeur, DeliveryMatch

  • Brecht Swanenberg

    Brecht Swanenberg

    New E-commerce Business Specialist A.I., Heineken International

  • Lizet van de Kamp

    Lizet van de Kamp

    Client Service Director Shopper en Retail, Ipsos B.V.

  • Jelmer van der Gaast

    Jelmer van der Gaast

    Onderzoeker, Rijksuniversiteit Groningen

  • Robert van Kalsbeek

    Robert van Kalsbeek

    Transformation Officer, The Next Practice

  • Stefan Vanluyten

    Stefan Vanluyten

    Founder - Business Development, GEORGE Pakketbrievenbussen

  • Martijn Verkerk

    Martijn Verkerk

    Operationeel Manager Online, Welkoop Retail BV

  • Michiel Vos

    Michiel Vos

    Oprichter & eigenaar, ZUPR B.V.

  • Esther Vrolijk

    Esther Vrolijk

    SR Liaison Officer, Ingram Micro CFS Benelux B.V.

Nieuws

  • De kracht van marktplaatsen: een dilemma voor merken en retailers
    • Blog
    • 05-12-2024

    In de dynamische wereld van e-commerce staan merken en retailers voor een complexe keuze: moeten ze hun producten aanbieden op marktplaatsen zoals Bol.com, Amazon en Zalando, of zelfs op nieuwe platformen...
  • Hoe bouw je een sterk merk op marketplaces en realiseer je winstgevende groei?
    • Blog
    • 05-12-2024

    Dat marketplaces een belangrijk kanaal zijn in de klantreis is wel duidelijk voor iedereen in de digitale wereld. Webwinkels als bol en Amazon bieden steeds meer mogelijkheden om via content en advertising...
  • Nieuwe businessmodellen: de kunst van het succesvol opschalen
    • Blog
    • 05-12-2024

    Met alle technologische innovaties, veranderende consumentenbehoeften en nieuwe wet- en regelgeving, staan bedrijven voor de uitdaging om hun businessmodellen voortdurend te vernieuwen. Dat biedt kansen...

Meer nieuws

ShoppingTomorrow maakt gebruik van cookies en vergelijkbare technieken. Met cookies volgen wij en derde partijen jouw internetgedrag binnen onze website. Hiermee kunnen we advertenties tonen op basis van jouw interesse en kun je informatie delen via social media. Als je verdergaat op onze website gaan we ervan uit dat je hiermee akkoord bent. Meer informatie is te vinden in de Privacyverklaring

Bestand downloaden

Laat je gegevens achter om bestanden te kunnen downloaden. Dit hoeft maar één keer.

Wij gaan zorgvuldig met jouw gegevens om. Meer informatie hierover is te vinden in de Privacyverklaring.