Deze expertgroep is een opvolging van de expertgroep ‘Get Rid of Returns’ van 2019 waarin onderzoek is gedaan naar retourpercentages en mogelijkheden om retouren te voorkomen. Dit jaar onder leiding van Ministerie van Infrastructuur en Waterstaat en Thuiswinkel.org

Mede mogelijk gemaakt door:

Onderzoeksvraag

Doel is om inzicht te krijgen in wat er op dit moment met retour gezonden producten gebeurt en welke mogelijkheden er zijn om de waarde van retouren beter te behouden.

Korte toelichting

  • Wat gebeurt er op dit moment met retour gezonden producten?
  • Welke kosten zijn er verbonden met het verwerken van een teruggezonden product? (bij opnieuw verkoop/opkopers/weggeven/tweede hands/vernietiging/terug naar leverancier etc)
  • Wat kan er gedaan worden op het gebied van communicatie richting de consument?
  • Welke belemmeringen ervaren webwinkels? welke zouden kunnen worden  weggenomen en door welke partijen?
  • Welke oplossingen zijn er (mogelijk)? Hoe is dit op te zetten/op te schalen?

Gezocht profiel

De expertgroep is op zoek naar de experts werkzaam in B2C, fashion, schoenen, elektronica, speelgoed, home&living sectoren, fysieke retail, retouren platformen of andere branche-organisaties. Werkzaam als e-commerce manager, supply chain manager, logistics manager, sustainability manager.

 

Planning onderzoeksjaar 2020

januari
  • Shopping Time 2020

    16-09-20
    NBC, Nieuwegein
  • Shopping Today 2020

    29-10-20
    n.t.b.
  • Shopping Talk 2020

    08-12-20
    Beatrix Theater, Utrecht
december

Mede mogelijk gemaakt door:

Personen in deze expertgroep

Voorzitter

  • Ellen de Lange

    Ellen de Lange

    Adviseur duurzaamheid, Thuiswinkel.org

Host

  • Sanne Westra

    Sanne Westra

    Beleidsadviseur circulaire economie, Ministerie van Infrastructuur en Waterstaat

Alle 26 experts

  • Stef de Bont

    Stef de Bont

    Founder, 12Return B.V.

  • Hanneke op den Brouw

    Adviseur circulaire economie, Rijkswaterstaat

  • Sjoerd de Bruijne

    E-commerce Manager, Rico Moda Uomo B.V.

  • Bart-Jan Buchner

    Manager Returns, Blokker B.V.

  • Toine Domensino

    Managing Director, 2Return

  • Heidi van Eijk

    Founder & CEO, Reductify

  • Eric Haverkort

    Managing Director, Otto

  • Gijs Hofhuis

    Gijs Hofhuis

    Sales Manager, TBAuctions Netherlands B.V.

  • Jeroen Kammers

    Jeroen Kammers

    Strategisch Accountmanager Sales, Montapacking Fulfilment B.V.

  • Caspar Kerkvliet

    Supply Chain Manager, Fonq Groep B.V.

  • Martin Kip

    Teamleider retouren, Swiss Sense

  • Arie Kuiper

    CEO, BuyBay B.V.

  • Bianca Maas

    Bianca Maas

    Marketing Strategist, VeldhovenGroup

  • Quinten Muller

    Oprichter, Returnista B.V.

  • Mark-Jan Pieterse

    Co-founder, Homerr BV

  • Marijn Prijs

    Oprichter, Retourneren.nl

  • Saskia de Romph

    E-commerce category management, Euretco Omni Channel

  • Sander van Rooijen

    Sander van Rooijen

    Operationeel manager, Atelier Goldner Schnitt

  • Peter Schukkert

    Peter Schukkert

    Project manager Logistics and After Sales, Wehkamp BV

  • Jasper Stevens

    Jasper Stevens

    Sales Manager SMB NL | BE, Marktplaats.nl

  • Rens Tap

    Rens Tap

    Senior Consultant, Modint

  • Martijn Verkerk

    Operationeel Manager Online, Welkoop Retail BV

  • Ilona Voogt

    Ilona Voogt

    Delivery manager E-commerce, HEMA.nl

  • Marijn de Weerdt-Samwel

    Marijn de Weerdt-Samwel

    Director returns management, bol.com

  • Renno Welberg

    CCO, Red je pakketje

  • Thomas van Zundert

    Manager E-commerce, De Mandemakers Groep

Agenda

Meer events

Nieuws

  • Succesfactoren voor verandering
    • Blog
    • 30-06-20

    Verandering is altijd en overal en we zijn er niet altijd aan toe. De hoeveelheid en complexiteit van verandering neemt daarentegen alleen maar toe. Hoe zorg je er dan voor dat een verandertraject alsnog...
  • Hoe krijg je mensen mee in verandering? In vijf stappen naar verandering
    • Blog
    • 26-06-20

    Verandering is altijd en overal en we zijn er niet altijd aan toe. De hoeveelheid en complexiteit van verandering neemt daarentegen alleen maar toe. Hoe zorg je er dan voor dat een verandertraject alsnog...
  • Waarom change management zo belangrijk is bij verandertrajecten
    • Algemeen
    • 23-06-20

    Verandering is altijd en overal en we zijn er niet altijd aan toe. De hoeveelheid en complexiteit van verandering neemt daarentegen alleen maar toe. Hoe zorg je er dan voor dat een verandertraject alsnog...

Meer nieuws

ShoppingTomorrow maakt gebruik van cookies en vergelijkbare technieken. Met cookies volgen wij en derde partijen jouw internetgedrag binnen onze website. Hiermee kunnen we advertenties tonen op basis van jouw interesse en kun je informatie delen via social media. Als je verdergaat op onze website gaan we ervan uit dat je hiermee akkoord bent. Meer informatie is te vinden in de Privacyverklaring

Bestand downloaden

Laat je gegevens achter om bestanden te kunnen downloaden. Dit hoeft maar één keer.

Bij het klikken op ‘downloaden’ geef je toestemming dat jouw gegevens worden verstrekt aan de partner/auteur van het document (met wie dit document in samenwerking tot stand is gekomen) en dat je benaderd kunt worden door de partner/auteur, binnen 3 maanden na het downloaden. Meer informatie over hoe ShoppingTomorrow omgaat met je gegevens is te vinden in het privacy statement.