Wat zijn de succesvolle retailers in 2020 en wat gaat omnichannel voor hun retail formules betekenen? Snelle veranderingen vragen om het maken van fundamentele keuzes bij het opnieuw positioneren van retail formules. Positioneringen op prijs, gemak, service of beleving voldoen niet meer op de gangbare manier, maar zullen een volstrekt andere betekenis krijgen met grote gevolgen voor de gewenste retail aanpak.

Mede mogelijk gemaakt door:

Onderzoeksvraag

Wat zijn de succesvolle retailers in 2020 en wat gaat omnichannel voor hun retail formules betekenen?

Customer journey als vertekpunt

Om in 2020 nog succesvol te zijn met een retailconcept, zal een retailer de complete customer journey als vertrekpunt moeten nemen. Want de fysieke winkel heeft dan alleen nog een rol naast diverse andere touchpoints*. De consument oriënteert zich online, vergelijkt prijzen, checkt reviews en beslist uiteindelijk wat hem het beste uitkomt om de aankoop te doen. Doet hij dat nog steeds in een fysieke winkel om na aankoop de producten direct mee te kunnen nemen? Of bestelt hij online om thuis te laten bezorgen of op te halen bij een pick up point? Deze vragen beantwoordt de expertgroep in de bluepaper.

Mede mogelijk gemaakt door:

Personen in deze expertgroep

Voorzitter

  • Ernst Consenheim

    Ernst Consenheim

    Directeur Strategie & Formule, JosDeVries The Retail Company

Host

  • Hans Dijkzeul

    Hans Dijkzeul

    Sales Director e-commerce, DHL Parcel

Alle 18 experts

  • Paul Bergsma

    Paul Bergsma

    E-Business Director, Paradigit Computers

  • Harry Bijl

    Harry Bijl

    Inspiratie & Innovatie, INretail

  • Robert Dackus

    Robert Dackus

    hoofd Research & Concepts, 3W New Development

  • Jeroen de Graaf

    Jeroen de Graaf

    E-commerce manager, Vomar Voordeelmarkt

  • Loek de Wijze

    Loek de Wijze

    Director Strategy & Business Development, Teleperformance

  • Mike Duppen

    Mike Duppen

    Retail Interim Executive, DEC interim - consultancy

  • Henry Froeling

    Henry Froeling

    CEO, Bakerstreet

  • Rosanne Jansen

    Rosanne Jansen

    Founder/Director, 9straatjesonline.com

  • Maya Janssen

    Maya Janssen

    Manager Marketing & Brand, NS Stations

  • Johan Keurentjes

    Johan Keurentjes

    Director/Owner, De Nieuwe Zaak

  • Sven Manten

    Sven Manten

    Consultant Strategy & Format, JosDeVries The Retail Company

  • Chris Meijers

    Chris Meijers

    Sector Banker Retail, ABN Amro

  • Jan Willem Speetjens

    Jan Willem Speetjens

    Hoofd Marktanalyse & Strategie, Corio Nederland

  • Ed Trentelman

    Ed Trentelman

    Commercial Director, Bookit / Weekendjeweg.nl

  • Lodewijk van der Heijden

    Lodewijk van der Heijden

    Directeur Distributie, Welke Financiële Diensten

  • Lieneke van der Laan

    Lieneke van der Laan

    senior consultant strategy & format, JosDeVries The Retail Company

  • Nathanael van Twillert

    Nathanael van Twillert

    Business Analyst, Vastned

  • Floris Venneman

    Floris Venneman

    Ondernemer, Mia Domo/Van der Deen Wonen BV

Nieuws

  • Toekomst van winkelen: meer focus op duurzaamheid, weinig vertrouwen in nieuwe technologieën
    • Nieuwsbericht
    • 17-07-2024

    Consumenten zijn steeds vaker bezig met duurzaamheid wanneer ze (online) aankopen doen. Zo laten ze producten vaker repareren, kopen ze meer tweedehands en controleren ze nieuwe producten door middel van...
  • De highlights van de ShoppingTomorrow – Final Sprint
    • Nieuwsbericht
    • 05-07-2024

    De ShoppingTomorrow - Final Sprint bracht een mooie opkomst van ruim 400 experts in stadion de Galgenwaard in Utrecht. Het evenement bood de gelegenheid voor de professionals om samen te komen met hun...
  • Start je eigen marktplaats: de snelle, flexibele en eenvoudige manier
    • Nieuwsbericht
    • 03-07-2024

    In de dynamische wereld van e-commerce spelen marktplaatsen een steeds grotere rol. Ze bieden bedrijven een platform om hun producten aan een breed publiek te presenteren zonder de noodzaak van een eigen...

Meer nieuws

ShoppingTomorrow maakt gebruik van cookies en vergelijkbare technieken. Met cookies volgen wij en derde partijen jouw internetgedrag binnen onze website. Hiermee kunnen we advertenties tonen op basis van jouw interesse en kun je informatie delen via social media. Als je verdergaat op onze website gaan we ervan uit dat je hiermee akkoord bent. Meer informatie is te vinden in de Privacyverklaring

Bestand downloaden

Laat je gegevens achter om bestanden te kunnen downloaden. Dit hoeft maar één keer.

Wij gaan zorgvuldig met jouw gegevens om. Meer informatie hierover is te vinden in de Privacyverklaring.