Hoe volwassen ben je als retailer in het 'connecten' met de klant? Toets je prestaties middels het invullen van een online vragenlijst. 

Mede mogelijk gemaakt door:

Onderzoeksvraag

Wat moet ik doen om de klant zich met mij als retailer verbonden te laten voelen?

Stappen op weg naar de ultieme connected store

De vertaling van connected laat twee belangrijke elementen zien. De letterlijke betekenis is ‘verbonden’ (‘aangesloten’ en ‘samenhangend). Daarnaast is van belang dat de offline en online wereld een consistent beeld geven. Het eerste element gaat over de wijze waarop de klant is verbonden met de retailer. Het tweede element gaat over het verzamelen en op de juiste manier gebruiken van data, en hoe je als retailer je proces en organisatie kunt inrichten. 

In deze bluepaper geeft de expertgroep aan welke stappen vanuit een volwassenheidsperspectief moeten worden gezet om een volledige connected store te hebben. Dit beschrijven ze vanuit proces en organisatie, waarbij de experts het onderscheid maken tussen vier assen en drie niveaus. Je kunt het model gebruiken om te identificeren welke transformatiestappen je op de belangrijke deelgebieden moet doorlopen om te komen bij het ideaalpunt van een verbonden winkel die de klant in de fysieke winkel herkent, en op basis hiervan gepersonaliseerd en relevant kan helpen bij de aankoop.

 

Mede mogelijk gemaakt door:

Personen in deze expertgroep

Voorzitter

  • Martin van Vugt

    Martin van Vugt

    Smart Digital Store Go-To-Market Lead / Global Point-of-Sale Lead, Capgemini Nederland BV

Host

  • Joost Vugts

    Joost Vugts

    International Business Development Executive, Centric

Alle 2 experts

  • Malaika Brengman

    Malaika Brengman

    Professor Marketing & Consumentengedrag, Vrije Universiteit Brussel

  • Frank van der Heide

    Frank van der Heide

    Directeur, Tuinbranche Nederland

Nieuws

  • Kitty Koelemeijer: "De consument zal alleen een innovatie omarmen als er een duidelijke verbetering mee gepaard gaat"
    • Nieuwsbericht
    • 11-01-2021

    Onze partner e-Academy sprak onlangs met Kitty Koelemeijer, Hoogleraar Marketing en Retailing aan Nyenrode Business Universiteit en topexpert van deel twee van deze e-learning: Trends & Innovaties...
  • Online consumentenbestedingen groeien in Q3 met 4% naar € 5,7 miljard
    • Persbericht
    • 22-12-2020

    Na de sterke stijging in het tweede kwartaal van 2020 zijn de online consumentenbestedingen en online aankopen ook in het derde kwartaal gegroeid ten opzichte van dezelfde periode vorig jaar. De groei...
  • De 5 best gelezen bluepapers van 2020
    • Algemeen
    • 16-12-2020

    In 2020 hebben meer dan 500 ShoppingTomorrow-experts, verdeeld over 17 expertgroepen, zich weer verdiept in diverse onderwerpen rond het on- en offline shopgedrag binnen de b2b- en b2c-markten. Deze bluepapers...

Meer nieuws

ShoppingTomorrow maakt gebruik van cookies en vergelijkbare technieken. Met cookies volgen wij en derde partijen jouw internetgedrag binnen onze website. Hiermee kunnen we advertenties tonen op basis van jouw interesse en kun je informatie delen via social media. Als je verdergaat op onze website gaan we ervan uit dat je hiermee akkoord bent. Meer informatie is te vinden in de Privacyverklaring

Bestand downloaden

Laat je gegevens achter om bestanden te kunnen downloaden. Dit hoeft maar één keer.

Bij het klikken op ‘downloaden’ geef je toestemming dat jouw gegevens worden verstrekt aan de partner/auteur van het document (met wie dit document in samenwerking tot stand is gekomen) en dat je benaderd kunt worden door de partner/auteur, binnen 3 maanden na het downloaden. Meer informatie over hoe ShoppingTomorrow omgaat met je gegevens is te vinden in het privacy statement.