Grote vraag naar één enkele e-commercelogin
De vraag waar de expertgroep E-commerce Login & Identity dit onderzoeksjaar van ShoppingTomorrow antwoord op wil geven is of een e-commercelogin met bestaande inlogoplossingen conversieverhogend en frictieverlagend werkt. Om een goed beeld te krijgen van de huidige situatie heeft de expertgroep via de ShoppingTomorrow-app, powered by abbi insights, een aantal vragen voorgelegd aan de deelnemers van andere expertgroepen binnen ShoppingTomorrow. Een primeur voor de app en het onderzoeksplatform.

Eén login voor de hele e-commercemarkt?
De expertgroep E-commerce Login & Identity heeft als eerste gebruik gemaakt van de abbi insights-app. Met deze inzichten kan de expertgroep van voorzitter Just Hasselaar (Thuiswinkel.org) en gastvrouw Thea van Oosterhout (CM) de volgende stappen gaan zetten in hun onderzoek. Uit het onderzoek van abbi insights werd onder andere duidelijk dat verreweg het merendeel van de ondervraagden meer dan 15 accounts met wachtwoord heeft en dat zij hier vrijwel nooit op inloggen via een tablet, maar de voorkeur geven aan een desktop of mobiele telefoon.
Wachtwoord vergeten?
Bijna 80% van de ondervraagden geeft aan zijn wachtwoord weleens te vergeten. Daarnaast vindt 85% van de ondervraagden het vervelend om bij iedere nieuwe dienst of account steeds opnieuw gegevens in te moeten vullen. Het is daarom niet zo vreemd dat een ruime meerderheid positief tegenover de eventuele komst van één generiek account waarmee je bij meerdere webshops terechtkunt.
Dit zijn natuurlijk uitkomsten die de expertgroep sterken in haar onderzoek naar de mogelijkheden voor een enkele login voor webshops. De komende maanden gaan de experts verder onderzoeken hoe zij dit het beste kunnen aanvliegen en of een dergelijk systeem haalbaar is binnen het Nederlandse e-commercelandschap.
Doe jij al mee?
abbi insights is dé oplossing voor snel en gericht onderzoek onder een relevante doelgroep. Via de onderzoeks-chatbot, die wordt geactiveerd met relevante push- en sms-berichten, worden vervolgens korte chatvragen voorgelegd en direct de uitkomsten getoond. Als respondent heb je dus ook direct inzicht in de resultaten.
Join the wisdom of the crowd
Inmiddels werken er al 385 experts mee met abbi insights en van deze groep heeft 44% actief bijgedragen aan het onderzoek van de expertgroep E-commerce Login & Identity. Wil jij ook deelnemen aan deze onderzoekscommunity en daarmee direct relevante marktinzichten ontvangen, scan dan de QR code óf zoek in de Google Play Store of App Store op 'ShoppingTomorrow' en gebruik de activatiecode ST2018.
Voor meer informatie over de expertgroep E-commerce Login & Identity, klik hier. Of bezoek de website van abbi insights: www.abbi-insights.com.