Ecommerce Benchmark: “Een prachtig en nuttig hulpmiddel”

‘’Een fantastische tool die je in staat stelt om te kijken hoe je het doet in vergelijking met je branchegenoten!’’ Zo omschrijft Stefan Hazelhekke, manager/online marketeer bij IKenIK.nl, de Ecommerce Benchmark.

Baby- en Kinderwinkel IKenIK.nl werd zo’n 10 jaar geleden door de huidige eigenaren overgenomen. Op dat moment was het nog slechts een fysieke winkel. Inmiddels is IKenIK.nl uitgegroeid tot een innoverend bedrijf in de baby- en kinderbranche en wil graag vooroplopen wat betreft e-commerce. Zo vindt de marketing van IKenIK.nl alleen nog maar online plaats, bijvoorbeeld via banners en online campagnes. Dat deze aanpak zijn vruchten afwerpt, bleek in 2013 toen het bedrijf de Thuiswinkel Award in de categorie Baby en Kind won.

Als manager en online marketeer is Stefan zeer benieuwd hoe IKenIK.nl presteert in vergelijking met andere bedrijven in de baby- en kindermodebranche. Een manier om hier achter te komen had hij niet, totdat hij met de Ecommerce Benchmark in aanraking kwam.

Man wijst op laptopscherm

Prestaties in real-time meten

“Toen ik de Twinkle aan het lezen was, viel mijn oog op een berichtje over de Ecommerce Benchmark,” aldus Stefan. “Ik had er nog niet eerder van gehoord, maar het woordje ‘benchmark’ triggerde me meteen. Ik ben direct een kijkje gaan nemen op de website en raakte zeer enthousiast over het concept en de gedachte erachter.”

Via de gratis Ecommerce Benchmark van de Ecommerce Foundation kunnen retailers hun prestaties anoniem en in real-time meten met de gemiddelden uit hun branche. Op die manier zien ze meteen op welke gebieden ze goed scoren en waar ze hun performance kunnen verbeteren.

“Ik ben me er in gaan verdiepen en heb IKenIK.nl vervolgens geregistreerd en de benodigde Key Performance Indicators ingevuld. Direct kreeg ik een rapport toegestuurd, waarin duidelijk stond aangegeven hoe IKenIK.nl presteerde binnen de baby- en kindermodebranche. De Ecommerce Benchmark is echt een prachtige tool, want ik kon meteen aan de slag om onze positie te verbeteren. Wat ik nog wel mis, is de mogelijkheid om je bedrijf per dag te benchmarken, dus hopelijk wordt deze optie snel toegevoegd, bijvoorbeeld door een automatische koppeling met Google Analytics.”

Bron van kennisdeling

Over de vraag of er nog diensten zijn die Stefan mist, was Stefan duidelijk: “Ik denk dat we nog veel kunnen leren van andere landen die al een stukje verder zijn dan wij op het gebied van e-commerce. Een bron voor kennisdeling zou daarom ideaal zijn.” Dit is iets waar de Ecommerce Foundation zich in de toekomst zeker op wil gaan richten.

Bent u net als Stefan getriggerd en nieuwsgierig hoe u het doet in uw branche? Vul dan ook de benchmark in en ontvang meteen uw persoonlijke rapport.

Start hier uw benchmark!

Terug naar het nieuwsoverzicht

ShoppingTomorrow maakt gebruik van cookies en vergelijkbare technieken. Met cookies volgen wij en derde partijen jouw internetgedrag binnen onze website. Hiermee kunnen we advertenties tonen op basis van jouw interesse en kun je informatie delen via social media. Als je verdergaat op onze website gaan we ervan uit dat je hiermee akkoord bent. Meer informatie is te vinden in de Privacyverklaring

Bestand downloaden

Laat je gegevens achter om bestanden te kunnen downloaden. Dit hoeft maar één keer.

Wij gaan zorgvuldig met jouw gegevens om. Meer informatie hierover is te vinden in de Privacyverklaring.