De toekomst van retail volgens Nederlandse consumenten

Hoe shoppen consumenten in 2025? Hoeveel verwachten ze online uit te geven en hoe zit dit per categorie? Hoe willen zij interacteren met retailers en hoe kijken ze aan tegen nieuwe winkeltechnologieën? Deze en meer vragen beantwoordt Randy Streng namens GfK in de presentatie tijdens Shopping Time, waarin de resultaten uit het jaarlijkse consumentenonderzoek centraal staan.

Shoppen winkelen

De resultaten van een jaarlijks, grootschalig onderzoek onder consumenten

Ieder jaar co-creëert ShoppingTomorrow samen met GfK een consumentenderzoek over online shopgedrag. Dit onderzoek wordt uitgevoerd onder 1.000 consumenten. Meerdere vragen die in het consumentenonderzoek terug te vinden zijn worden aangeleverd door deelnemende expertgroepen van ShoppingTomorrow. De experts kunnen de onderzoeksresultaten vervolgens gebruiken in het eindresultaat, de bluepaper, van de expertgroep.

De presentatie bevat interessante inzichten, trends en ontwikkelingen in het toekomstige consumenten koopgedrag. Op de vraag of we een kleine sneak peek kunnen krijgen van de resultaten, antwoordt Randy: “We zien dat consumenten nog steeds de voorkeur geven aan een winkelbezoek als zij advies willen van een retailer, maar dat de voorkeur voor voice chat toeneemt, vooral bij jongeren.” Na de presentatie van Randy is het ShoppingTomorrow-GfK Consumentenonderzoek gratis te downloaden op onze website.

Over Randy Streng

Randy Streng houdt zich als Research Professional bij GfK bezig met het begrijpen van consumentengedrag. Hij helpt organisaties met het beantwoorden van belangrijke vragen rondom consument, merk en markt. Randy is sinds 2013 werkzaam bij GfK en is cum laude afgestudeerd voor de Master Marketing Management aan de Erasmus Universiteit Rotterdam.

De nieuwste bluepapers

Momenteel zijn alle expertgroepen druk bezig met het schrijven van de bluepaper, waarin zij verschillende onderwerpen behandelen, van Marketplaces tot Cross-Border E-commerce en Retouren. Op de hoogte blijven van alle onderzoeksresultaten van de ShoppingTomorrow expertgroepen? Meld je aan en ontvang als eerste een eenmalige mail met een link naar alle bluepapers wanneer deze zijn gepubliceerd!

Terug naar het nieuwsoverzicht

ShoppingTomorrow maakt gebruik van cookies en vergelijkbare technieken. Met cookies volgen wij en derde partijen jouw internetgedrag binnen onze website. Hiermee kunnen we advertenties tonen op basis van jouw interesse en kun je informatie delen via social media. Als je verdergaat op onze website gaan we ervan uit dat je hiermee akkoord bent. Meer informatie is te vinden in de Privacyverklaring

Bestand downloaden

Laat je gegevens achter om bestanden te kunnen downloaden. Dit hoeft maar één keer.

Wij gaan zorgvuldig met jouw gegevens om. Meer informatie hierover is te vinden in de Privacyverklaring.