Expertgroep Brands Direct - meeting 5
De vijfde meeting van de expertgroep Brands Direct. De agenda van deze meeting ziet er als volgt uit:
- Rondleiding door de fabriek
- Presentatie over Royal Talens en hun ambities in B2B/B2C marketing, sales en operations, gevolgd door een korte discussie / vragen over deze case
- Workshop scenarioplanning: hoe ziet de wereld in 2025 eruit en wat betekent dit voor de distributiestrategie van een merk?
- We gebruiken hiervoor de methode van scenarioplanning die onder andere ook Shell veel gebruikt in haar strategievorming. We kijken hierbij bewust 5 jaar vooruit, wat betekent dat we te maken hebben met een combinatie van zekere trends (bijvoorbeeld: vergrijzing) en onzekerheden (bijvoorbeeld: economisch klimaat, wel/geen handelsoorlog, visie van de consument op privacy etc.).
- Uit deze combinaties van onzekerheden en zekere trends stellen we werelden (scenario’s die mogelijk kunnen gaan optreden) samen. In en richting de volgende sessie kunnen we die dan uitwerken door met name antwoord te geven op de vragen: hoe herkennen we zo’n scenario en wat moeten we doen om in dat scenario succesvol te zijn als merk?