De opkomst van nieuwe technologieën zal in 2020 gevolgen gaan hebben voor organisaties en bovendien risico's met zich meebrengen. Hoe blijf je hierop voorbereid?

Mede mogelijk gemaakt door:

Onderzoeksvraag

Welke risico’s gaan zich ontwikkelen richting 2020 en hoe kun je deze beheersen?

Risico's richting 2020

Het beheersen van risico’s is niet een onderwerp dat direct leeft bij de gemiddelde retailer. Uiteraard zal hij maatregelen nemen of willen nemen tegen diefstal in zijn fysieke winkel, gepleegd door shoppers. Maatregelen tegen internetfraude worden al iets ingewikkelder, omdat ze vaak lastiger te herkennen zijn.

De risico’s voor de retailer die stappen gaat zetten of heeft gezet richting een online of omnichannel-strategie, nemen echter fors toe. Nieuwe technologie levert nieuwe bedreigingen en criminelen en fraudeurs worden steeds creatiever en innovatiever.

Reden te meer om dieper in te gaan op de risico’s die richting 2020 gaan ontstaan. In de bluepaper geeft de expertgroep een groot deel van deze risico’s weer en manieren om deze te beheersen.

Mede mogelijk gemaakt door:

Personen in deze expertgroep

Voorzitter

  • Guido Anninga

    Guido Anninga

    Associate Partner, ConQuaestor

Host

  • Maarten de Jonge

    Maarten de Jonge

    Strategie & Propostie Zakelijk, Meeùs

Alle 6 experts

  • Henri Castillion

    Henri Castillion

    Risk Officer, Sanoma Media

  • Eric Nijman

    Eric Nijman

    Manager E-commerce & Innovatie, Meeùs

  • Leendert Rijnsburger

    Leendert Rijnsburger

    Directielid, Focum / AchterafBetalen

  • Jan Pieter Spanjer

    Jan Pieter Spanjer

    Security Officer, Meeùs

  • Niels Willeboordse

    Niels Willeboordse

    Senior Manager Risk Services, Deloitte

  • Jeroen Wolterbeek

    Jeroen Wolterbeek

    Adviseur Zakelijke Markt w.o. Datarisico’s, Meeùs

Nieuws

  • Waarom jouw internationale strategie vaker stokt dan groeit – en hoe je daar verandering in brengt
    • Nieuwsbericht
    • 22-07-2025

    Internationaal uitbreiden klinkt logisch: je hebt al voet aan de grond in het buitenland, dus nu is het tijd voor de volgende stap. Maar waarom lukt het zelden om daar net zo succesvol te worden als in...
  • Van frictie naar flow: hoe AI-agents en owned mediakanalen samenwerken aan een naadloze klantreis
    • Blog
    • 09-07-2025

    Hoe bied je klanten een ervaring die zowel efficiënt als persoonlijk is? Steeds meer organisaties zien AI-agents als een sleutel tot succes. Maar hoe zet je deze technologie slim in? Wat heb je nodig qua...
  • Doorbreek je groeiplafond – en andere lessen van ShoppingTomorrow-experts
    • Algemeen
    • 04-07-2025

    Binnen ShoppingTomorrow zijn er verschillende expertgroepen bezig met het thema B2B. Onderwerpen als groeiplafond, AI, logistiek, marketplaces en marketing komen daarin terug. Wat is je huidige positie...

Meer nieuws

ShoppingTomorrow maakt gebruik van cookies en vergelijkbare technieken. Met cookies volgen wij en derde partijen jouw internetgedrag binnen onze website. Hiermee kunnen we advertenties tonen op basis van jouw interesse en kun je informatie delen via social media. Als je verdergaat op onze website gaan we ervan uit dat je hiermee akkoord bent. Meer informatie is te vinden in de Privacyverklaring

Bestand downloaden

Laat je gegevens achter om bestanden te kunnen downloaden. Dit hoeft maar één keer.

Wij gaan zorgvuldig met jouw gegevens om. Meer informatie hierover is te vinden in de Privacyverklaring.