De keuzes die een consument in zijn klantreis kan maken, hebben financiële gevolgen. Meer betaalmogelijkheden of verzendopties kunnen een consument doen besluiten een bestelling te plaatsen, maar gaan veelal gepaard met extra investeringen. Wat is de impact van de klantreis op de financiële huishouding van de retailer en welke keuzes moet hij hierbij maken? Hoe ver kan en wil een webwinkelier gaan om de conversie te verhogen, waarbij winstmaximalisatie het doel blijft?

Mede mogelijk gemaakt door:

Onderzoeksvraag

Wat is de impact van de klantreis op de financiële huishouding van de retailer en welke keuzes moet hij hierbij maken?

Praktische tips

De expertgroep Finance & Payment heeft dit thema inzichtelijk proberen te maken. De bluepaper bevat praktische tips voor de keuzes waar retailers voor staan en behandelt welke impact deze hebben op de financiële huishouding. Aan de hand hiervan kunnen retailers bepalen of zij die keuzes wel willen maken.

Mede mogelijk gemaakt door:

Personen in deze expertgroep

Voorzitter

  • Guido Anninga

    Guido Anninga

    Managing Consultant, Conquaestor

Host

  • Guido Anninga

    Guido Anninga

    Managing Consultant, Conquaestor

Alle 10 experts

  • Paul Alfing

    Paul Alfing

    Beleidsmedewerker Betalingsverkeer, Thuiswinkel.org

  • Alex Dijkstra

    Alex Dijkstra

    Financieel Directeur, Bax Shop

  • Marcel Neomagus

    Marcel Neomagus

    CFO, Sundio Group

  • Eelco Ouwerkerk

    Eelco Ouwerkerk

    Industry Director, Aon

  • Leendert Rijnsburger

    Leendert Rijnsburger

    Director Marketing & Sales, Focum

  • Cecile Spijk

    Cecile Spijk

    Manager Online, ICS

  • Floor Tuinstra

    Floor Tuinstra

    Global Payments & Fraud Manager, Travix

  • Sven van den Broek

    Sven van den Broek

    Product Manager, ABN AMRO

  • Pascal Vincken

    Pascal Vincken

    Directeur, CCV

  • Robert Vos

    Robert Vos

    Finance & IT Manager, VanHaren

Nieuws

  • Waarom jouw internationale strategie vaker stokt dan groeit – en hoe je daar verandering in brengt
    • Nieuwsbericht
    • 22-07-2025

    Internationaal uitbreiden klinkt logisch: je hebt al voet aan de grond in het buitenland, dus nu is het tijd voor de volgende stap. Maar waarom lukt het zelden om daar net zo succesvol te worden als in...
  • Van frictie naar flow: hoe AI-agents en owned mediakanalen samenwerken aan een naadloze klantreis
    • Blog
    • 09-07-2025

    Hoe bied je klanten een ervaring die zowel efficiënt als persoonlijk is? Steeds meer organisaties zien AI-agents als een sleutel tot succes. Maar hoe zet je deze technologie slim in? Wat heb je nodig qua...
  • Doorbreek je groeiplafond – en andere lessen van ShoppingTomorrow-experts
    • Algemeen
    • 04-07-2025

    Binnen ShoppingTomorrow zijn er verschillende expertgroepen bezig met het thema B2B. Onderwerpen als groeiplafond, AI, logistiek, marketplaces en marketing komen daarin terug. Wat is je huidige positie...

Meer nieuws

ShoppingTomorrow maakt gebruik van cookies en vergelijkbare technieken. Met cookies volgen wij en derde partijen jouw internetgedrag binnen onze website. Hiermee kunnen we advertenties tonen op basis van jouw interesse en kun je informatie delen via social media. Als je verdergaat op onze website gaan we ervan uit dat je hiermee akkoord bent. Meer informatie is te vinden in de Privacyverklaring

Bestand downloaden

Laat je gegevens achter om bestanden te kunnen downloaden. Dit hoeft maar één keer.

Wij gaan zorgvuldig met jouw gegevens om. Meer informatie hierover is te vinden in de Privacyverklaring.