Geen enkele organisatie is hetzelfde. Daarom moet iedere organisatie zijn eigen afwegingen maken bij het kiezen van een passend (e-)commerceplatform en het inrichten van de bijbehorende processen. Vaak wordt een commerceplatform gekozen op basis van een (gigantische) lijst met gewenste functionaliteiten. Achteraf blijken deze features echter vaak niet essentieel of worden ze zelfs helemaal niet gebruikt.

Mede mogelijk gemaakt door:

Onderzoeksvraag

Hoe kom je van strategische en tactische uitgangspunten tot specifieke vereisten en van specifieke vereisten tot een platformkeuze?

Het onderzoek

Het doel van de bluepaper is om organisaties inzicht te geven in de fundamentele keuzes die gemaakt moeten worden en de consequenties die daaruit voortvloeien. De achterliggende gedachte is dat organisaties zich beter kunnen richten op het maken van deze strategische keuzes dan op het afvinken van een featurelijst. Tevens probeert de expertgroep de lezer concrete handvatten te geven bij het selectieproces. Hoe kom je van strategische en tactische uitgangspunten tot specifieke vereisten en van specifieke vereisten tot een platformkeuze? De expertgroep sluiten het hoofdstuk af met enkele lessons learned uit de praktijk.

Mede mogelijk gemaakt door:

Personen in deze expertgroep

Voorzitter

  • Victor Terpstra

    Victor Terpstra

    CCO, Osudio

Host

  • Jan Horlings

    Jan Horlings

    Consultant E-commerce and Online Marketing, Osudio

Alle 6 experts

  • Henk Beukers

    Henk Beukers

    Business Process Analyst E-Commerce, Colruyt Group

  • Tom de Waard

    Tom de Waard

    eConnect (digital) manager BLX, Nutricia Danone BLX

  • Mark Mansier

    Mark Mansier

    Project Manager E-business, Sligro Foodgroup

  • Nancy Poeran

    Nancy Poeran

    Marketing Manager, Innovam

  • Anjo van der Spek

    Anjo van der Spek

    CIO, DMG / De Mandemakers Groep

  • Haitse Wiersma

    Haitse Wiersma

    Director Technology & Development, ECom Pro

Nieuws

  • Van frictie naar flow: hoe AI-agents en owned mediakanalen samenwerken aan een naadloze klantreis
    • Blog
    • 09-07-2025

    Hoe bied je klanten een ervaring die zowel efficiënt als persoonlijk is? Steeds meer organisaties zien AI-agents als een sleutel tot succes. Maar hoe zet je deze technologie slim in? Wat heb je nodig qua...
  • Doorbreek je groeiplafond – en andere lessen van ShoppingTomorrow-experts
    • Algemeen
    • 04-07-2025

    Binnen ShoppingTomorrow zijn er verschillende expertgroepen bezig met het thema B2B. Onderwerpen als groeiplafond, AI, logistiek, marketplaces en marketing komen daarin terug. Wat is je huidige positie...
  • ShoppingTomorrow - Final Sprint: de highlights
    • Algemeen
    • 25-06-2025

    Voor een volle zaal opende Marieke Vink, programmamanager van Thuiswinkel - ShoppingTomorrow en Thuiswinkel e-Academy, deze inspirerende dag. Voorzitters, hosts en experts kwamen bijeen voor een volwaardige...

Meer nieuws

ShoppingTomorrow maakt gebruik van cookies en vergelijkbare technieken. Met cookies volgen wij en derde partijen jouw internetgedrag binnen onze website. Hiermee kunnen we advertenties tonen op basis van jouw interesse en kun je informatie delen via social media. Als je verdergaat op onze website gaan we ervan uit dat je hiermee akkoord bent. Meer informatie is te vinden in de Privacyverklaring

Bestand downloaden

Laat je gegevens achter om bestanden te kunnen downloaden. Dit hoeft maar één keer.

Wij gaan zorgvuldig met jouw gegevens om. Meer informatie hierover is te vinden in de Privacyverklaring.