Consumentenonderzoek

Hoe shopt de Nederlandse consument over 5 jaar? Ieder jaar co-creëert ShoppingTomorrow samen met GfK een consumentenderzoek over online shopgedrag. Dit onderzoek wordt uitgevoerd onder 1.000 consumenten. Meerdere vragen die in het consumentenonderzoek terug te vinden zijn worden aangeleverd door deelnemende expertgroepen van ShoppingTomorrow. De experts kunnen de onderzoeksresultaten vervolgens gebruiken in het eindresultaat, de bluepaper, van de expertgroep.

Consumentenonderzoek

Consumentenonderzoek 2019

De komende vijf jaar neemt het aandeel van mobiel onder aankopen snel toe. Zo gebruikt nu ongeveer twee derde van de online kopers hun mobiel om via internet te shoppen en verwacht de helft van deze groep dat zij over vijf jaar het merendeel van hun online aankopen via een smartphone doen. Deze resultaten zijn gebleken uit het ShoppingTomorrow consumentenonderzoek van 2019, dat GfK in samenwerking met ShoppingTomorrow heeft uitgevoerd.

ShoppingTomorrow consumentenonderzoek 2019
ShoppingTomorrow consumentenonderzoek 2019 - https://www.youtube.com/watch?v=RoUBeih9-LQ

Consumentenonderzoek 2018

Tijdens ShoppingTime, het evenement waarbij alle expertgroepen de tijd krijgen om het jaarlijkse onderzoek af te ronden en te werken aan de bluepaper, publiceerden ShoppingTomorrow en GfK het nieuwe consumentenonderzoek. Ook in 2018 gaf dit onderzoek antwoord op diverse onderzoeksvragen die door de experts zelf werden aangeleverd. Deze vragen hadden onder andere betrekking op de toekomst van winkelen, smartphone gebruik binnen de e-commerce en cross border shopping. Bekijk alle onderzoeksresultaten hieronder.

Consumentenonderzoek 2017

Het is geen geheim dat de Nederlandse e-commercesector al geruime tijd in de lift zit en dat de sector indrukwekkende groeicijfers laat zien. Inmiddels koopt bijna 90% van de Nederlanders weleens iets online, geeft een online koper in het eerste halfjaar van 2017 gemiddeld 757 euro uit bij webshops en wordt op totaalniveau 23% van alle consumentenbestedingen aan producten en diensten online uitgegeven. Meer weten over de onderzoeksresultaten van het onderzoek dat ShoppingTomorrow in 2017 in samenwerking met GfK uitvoerde? Bekijk de resultaten dan hieronder.

70% van de jongeren shopt mobiel - Consumentenonderzoek 2017
70% van de jongeren shopt mobiel - Consumentenonderzoek 2017 - https://www.youtube.com/watch?v=7fDLTspQukY

ShoppingTomorrow maakt gebruik van cookies en vergelijkbare technieken. Met cookies volgen wij en derde partijen jouw internetgedrag binnen onze website. Hiermee kunnen we advertenties tonen op basis van jouw interesse en kun je informatie delen via social media. Als je verdergaat op onze website gaan we ervan uit dat je hiermee akkoord bent. Meer informatie is te vinden in de Privacyverklaring

Bestand downloaden

Laat je gegevens achter om bestanden te kunnen downloaden. Dit hoeft maar één keer.

Bij het klikken op ‘downloaden’ geef je toestemming dat jouw gegevens worden verstrekt aan de partner/auteur van het document (met wie dit document in samenwerking tot stand is gekomen) en dat je benaderd kunt worden door de partner/auteur, binnen 3 maanden na het downloaden. Meer informatie over hoe ShoppingTomorrow omgaat met je gegevens is te vinden in het privacy statement.