Consumentenonderzoek
Hoe shopt de Nederlandse consument over 5 jaar? Ieder jaar co-creëert ShoppingTomorrow samen met GfK een consumentenonderzoek over online shopgedrag, dat wordt uitgevoerd onder 1.000 consumenten. Meerdere vragen in het onderzoek worden aangeleverd door de deelnemende expertgroepen van ShoppingTomorrow, zodat zij de resultaten uit het onderzoek kunnen gebruiken in het eindresultaat van de expertgroep (bijvoorbeeld in de bluepaper).

Consumentenonderzoek 2019
De komende vijf jaar neemt het aandeel van mobiel binnen online aankopen snel toe. Zo gebruikt nu ongeveer twee derde van de online kopers hun mobiel om via internet te shoppen en verwacht de helft van deze groep dat zij over vijf jaar het merendeel van hun online aankopen via een smartphone doet. Dit blijkt uit het ShoppingTomorrow Consumentenonderzoek, dat GfK in samenwerking met onderzoeksplatform ShoppingTomorrow heeft uitgevoerd.

Consumentenonderzoek 2018
Tijdens ShoppingTime, op woensdag 14 november 2018, is het nieuwe Consumentenonderzoek gepresenteerd door GfK. Hier staan onder andere resultaten op de onderzoeksvragen die door de expertgroepen zelf zijn aangeleverd.
Consumentenonderzoek 2017
Het is geen geheim dat de Nederlandse e-commercesector al geruime tijd in de lift zit en indrukwekkende groeicijfers laat zien. Inmiddels koopt bijna 90% van de Nederlanders weleens iets online, geeft een online koper in het eerste half jaar van 2017 gemiddeld € 757,- uit bij webshops en wordt op totaalniveau 23% van alle consumentenbestedingen aan producten en diensten online uitgegeven. Bekijk hieronder de resultaten van het ShoppingTomorrow-GfK Consumentenonderzoek 2017.
