Hoe werkt het?

ShoppingTomorrow is het jaarlijkse onderzoeksprogramma waarin onderzoek wordt gedaan naar de belangrijkste ontwikkelingen binnen de retailbranche. Verdeeld over ongeveer 25 expertgroepen doen jaarlijks 500 tot 600 experts vanuit de retail, het onderwijs en de overheid mee aan deze onderzoeken.

Man en vrouw aan tafel in overleg

Onderzoeksjaar

Een ShoppingTomorrow-onderzoeksjaar loopt van mei tot en met januari, waarbinnen vier congressen zijn opgenomen: de Kick-off in mei, Shopping Today in september, ShoppingTime in november en de Webwinkel Vakdagen in januari. Daarnaast komen de expertgroepen gedurende het onderzoeksjaar ongeveer zes keer bijeen om hun onderzoek uit te voeren en uit te werken. De voorzitter en de host van de groep bepalen samen met het team van ShoppingTomorrow de onderzoeksvraag waarmee de expertgroep gedurende het onderzoeksjaar aan de slag gaat. ShoppingTomorrow is dus een onderzoeksprogramma voor en door de markt. 

Experts

Een ShoppingTomorrow-expert is een professional (managementniveau, C-level en C-level -1) op het gebied van (e-)commerce. Als expert van ShoppingTomorrow heb je een breng- en haalplicht binnen de expertgroep, waarmee je samen aan een onderzoek of project werkt om de concurrentiepositie van jouw organisatie én die van Nederland te verbeteren. Voor de expertgroepen worden voornamelijk experts werkzaam bij retailers en merken gezocht. Deze experts hebben de grootste kans op plaatsing in de expertgroepen. De voorzitter en de host beslissen uiteindelijk wie er bij de expertgroep kan aansluiten.

Voordelen van deelname als expert

Kennisontwikkeling:

  • Gratis toegang tot de vier jaarlijkse congressen; ShoppingTomorrow - de Kick-off, Shopping Today, ShoppingTime en de Webwinkel Vakdagen.
  • Delen van inzichten en best practices met andere topretailers (zoals Achmea, bol.com, Intergamma, Greetz.nl en wehkamp).
  • Toegang tot de eindresultaten/presentaties van alle expertgroepen voor intern gebruik.
  • Als expert verdien je 30 PE-punten voor Thuiswinkel e-Academy. Zo ben je aantoonbaar up-to-date met e-commerce.

Branding:

  • Vertoning van je naam, foto en bedrijfsnaam op de website van ShoppingTomorrow, in de bluepaper en in het ShoppingTomorrow-boek. 

Netwerk:

Verwachtingen

  • Deelname aan een ShoppingTomorrow-onderzoeksjaar als expert is gratis. Het zal een tijdsinvestering van circa veertig tot zestig uur per jaar omvatten (inclusief vier congressen en circa zes expertgroepmeetings).
  • Als expert bij ShoppingTomorrow verwachten de voorzitter en de host dat je bij de meerderheid van de expertgroepmeetings aanwezig bent.
  • De voorzitter en de host verwachten dat je voldoende waardevolle kennis kunt inbrengen in een expertgroep.
  • De voorzitter en de host mogen gedurende de looptijd van de expertgroep besluiten niet verder te gaan met de expert als hij of zij te veel meetings heeft gemist of onvoldoende kennis in kan brengen


Voorzitter
De voorzitter is verantwoordelijk voor de voortgang en het samenbrengen van de expertgroep en voor de oplevering van het resultaat van zijn of haar expertgroep.

Host
De host maakt een expertgroep financieel mogelijk. Hij of zij is letterlijk de gastheer of gastvrouw van de expertgroep. De host participeert verder als volwaardig deelnemer in de groep.

De voorzitter en de host stellen samen met het team van ShoppingTomorrow de onderzoeksvraag, de aanpak en het profiel van experts vast.

Hoe werkt het aanmeldproces?

Aanvullende informatie

  • Voor de expertgroepen worden voornamelijk experts werkzaam bij retailers en brands gezocht. Zij hebben de grootste kans om geplaatst te worden in een expertgroep. zzp’ers, leveranciers en consultants hebben een kleine kans om geplaatst te worden. Consultancypartijen zijn bijvoorbeeld beter geschikt als voorzitter of host.
  • Wij proberen iedereen die zich aangemeld heeft tijdig op de hoogte te stellen van de voortgang. Zijn er onduidelijkheden of wil je weten wat de status van jouw deelname is? Neem dan contact met ons op via info@shoppingtomorrow.nl of 0318 64 85 75
  • De voorzitter en de host bepalen altijd of jouw ervaring en expertise voldoende aansluit bij het onderwerp dat de expertgroep gaat behandelen
  • Je meld je aan voor het eerstvolgende onderzoeksjaar van ShoppingTomorrow. Het is dus niet zo dat je het jaar na deelname automatisch weer meedoet. Dat is onder andere afhankelijk van de nieuwe expertgroepen, onderwerpen, voorzitters en hosts. Wil je het jaar erop opnieuw meedoen? Geef dat dan door aan het team van ShoppingTomorrow.

Wat moet ik weten als deelnemend expert?

Bekijk de video hieronder voor een aantal testimonials van gastheren, voorzitters en experts. Vincent interviewt hier deelnemers aan het programma in 2017. Waar gingen zij mee aan de slag? Wat zijn motivaties om deel te nemen?

ShoppingTomorrow Kick-Off 2017
ShoppingTomorrow Kick-Off 2017 - https://www.youtube.com/watch?v=fonFePVqRGA

Premiumparticipanten

Ben je werkzaam bij een retailer/merk en wil jouw bedrijf gegarandeerd met drie medewerkers deelnemen in een expertgroep en extra zichtbaarheid krijgen via ons netwerk? Bekijk dan de mogelijkheden als premiumparticipant.

Bestand downloaden

Laat je gegevens achter om bestanden te kunnen downloaden. Dit hoeft maar één keer.

Bij het klikken op ‘downloaden’ geef je toestemming dat jouw gegevens worden verstrekt aan de partner/auteur van het document (met wie dit document in samenwerking tot stand is gekomen) en dat je benaderd kunt worden door de partner/auteur, binnen 3 maanden na het downloaden. Meer informatie over hoe ShoppingTomorrow omgaat met je gegevens is te vinden in het privacy statement.