Hoe transformeert de huidige klantenservice naar een optimale, consistente en persoonlijke klantbeleving op elk moment en in ieder kanaal? Dat was de centrale onderzoeksvraag van vijftien klantenservicemanagers in de expertgroep Customer Service in 2015. Hoe maak je de waarde van klantenservice zichtbaar en meetbaar in jouw organisatie? Hoe kan je jouw klanten een persoonlijke ervaring blijven bieden? Hoe geef je klanten een consistente ervaring over alle verschillende kanalen? En hoe geef je vorm aan de veranderende rol van klantenservice in jouw bedrijf?

Mede mogelijk gemaakt door:

Onderzoeksvraag

Hoe transformeert de huidige klantenservice naar een optimale, consistente en persoonlijke klantbeleving op elk moment en in ieder kanaal?

Het contact center

De expertgroep Customer Service heeft ingezoomd op het veranderende klantgedrag en hoe daarop in te spelen. Loek de Wijze vertelt: “We zien dat de rol van het Contact Center in de laatste jaren belangrijker is geworden, maar dat in de komende jaren de verantwoordelijkheden nog sterker gaan toenemen. De klant zal, met name online, steeds meer eisen stellen aan goede service. Het Contact Center is vaak nog het enige live contact dat de klant heeft met de organisatie. Daarom zal het Contact Center de rol van goed winkelpersoneel gaan overnemen en online veel meer dan nu, de klant begeleiden bij orientatie, afweging en aankoop.”

Lees de bevindingen in de bluepaper.

Mede mogelijk gemaakt door:

Personen in deze expertgroep

Voorzitters

  • Eelco Evers

    Eelco Evers

    Sr. Consultant & Retail, CapGemini

  • Jan Kazen

    Jan Kazen

    Consumer Prod. en Retail, CapGemini

Host

  • Loek de Wijze

    Loek de Wijze

    Teleperformance, bol.com

Alle 15 experts

  • Caren Bouwmeester

    Caren Bouwmeester

    Program Manager Customer Support, Ahold

  • Jannine Brijker - van der Reest

    Jannine Brijker - van der Reest

    Head of Operations, Marktplaats

  • Wiebe Govers

    Wiebe Govers

    Social Media Specialist, Lidl Nederland

  • Gwendolyn Graman

    Gwendolyn Graman

    Consultant in Consumer Products & Retail, Capgemini

  • Wouter in ‘t Velt

    Wouter in ‘t Velt

    Partner, VODW

  • Sarah Khalil

    Sarah Khalil

    Consultant, CapGemini

  • Sander Kouwenhoven

    Sander Kouwenhoven

    Manager Klantenservice, BCC Elektro-speciaalzaken BV

  • Job Mantz

    Job Mantz

    Channel Manager Digital Services, Ziggo

  • Kristel Rust

    Kristel Rust

    Managing Consultant, Capgemini

  • Noortje Sikkes

    Noortje Sikkes

    Customer Service Manager, Prins Petfoods

  • Ankie Straathof

    Ankie Straathof

    Manager Customer Care & Sales, De Bijenkorf

  • Geeske te Gussinklo

    Geeske te Gussinklo

    Directeur, KlantenserviceFederatie

  • Jan van Nederveen

    Jan van Nederveen

    Directeur, Air Miles

  • Marielle Visscher

    Marielle Visscher

    Afdelingsmanager Customer Experience / Support & Distributie, Univé

  • Maaike Vrenken

    Maaike Vrenken

    Manager Customer Service, wehkamp.nl

Nieuws

  • Waarom jouw internationale strategie vaker stokt dan groeit – en hoe je daar verandering in brengt
    • Nieuwsbericht
    • 22-07-2025

    Internationaal uitbreiden klinkt logisch: je hebt al voet aan de grond in het buitenland, dus nu is het tijd voor de volgende stap. Maar waarom lukt het zelden om daar net zo succesvol te worden als in...
  • Van frictie naar flow: hoe AI-agents en owned mediakanalen samenwerken aan een naadloze klantreis
    • Blog
    • 09-07-2025

    Hoe bied je klanten een ervaring die zowel efficiënt als persoonlijk is? Steeds meer organisaties zien AI-agents als een sleutel tot succes. Maar hoe zet je deze technologie slim in? Wat heb je nodig qua...
  • Doorbreek je groeiplafond – en andere lessen van ShoppingTomorrow-experts
    • Algemeen
    • 04-07-2025

    Binnen ShoppingTomorrow zijn er verschillende expertgroepen bezig met het thema B2B. Onderwerpen als groeiplafond, AI, logistiek, marketplaces en marketing komen daarin terug. Wat is je huidige positie...

Meer nieuws

ShoppingTomorrow maakt gebruik van cookies en vergelijkbare technieken. Met cookies volgen wij en derde partijen jouw internetgedrag binnen onze website. Hiermee kunnen we advertenties tonen op basis van jouw interesse en kun je informatie delen via social media. Als je verdergaat op onze website gaan we ervan uit dat je hiermee akkoord bent. Meer informatie is te vinden in de Privacyverklaring

Bestand downloaden

Laat je gegevens achter om bestanden te kunnen downloaden. Dit hoeft maar één keer.

Wij gaan zorgvuldig met jouw gegevens om. Meer informatie hierover is te vinden in de Privacyverklaring.