Hoe kan user experience optimaal bijdragen aan conversie? Om daar meer inzicht in te krijgen hebben we bedrijven geïnterviewd, waaronder Bol.com, Funda, Marktplaats, Transavia, Kruidvat en Coolcat. Mede gebaseerd op de daarmee verkregen kennis is een model met vier groeifasen ontwikkeld. Dit User Experience Maturity Model helpt retailers te bepalen waar hun bedrijf zich nu bevindt en wat vervolgstappen kunnen zijn in de verdere groei naar meer conversie. Op basis van een allesomvattende case wordt de groei naar een optimale user experience beschreven.

Mede mogelijk gemaakt door:

Onderzoeksvraag

Hoe kan user experience optimaal bijdragen aan conversie?

Mede mogelijk gemaakt door:

Personen in deze expertgroep

Voorzitter

  • Pieter van Helvoirt

    Pieter van Helvoirt

    Sr. Solution Consultant, Adobe

Host

  • Ronald Verschueren

    Ronald Verschueren

    Founder, Netmarketing

Alle 11 experts

  • Jeroen Brouwer

    Jeroen Brouwer

    Manager Marketing & Product, De Persgroep

  • Sander Elders

    Sander Elders

    Online Marketing Manager, Wohi.nl

  • Roos Groenewegen

    Roos Groenewegen

    Teamleider User Experience Design, Bol.com

  • Franklin Heijnen

    Franklin Heijnen

    creative director, Mirabeau

  • Gert-Jan Lagas

    Gert-Jan Lagas

    Industry Manager Retail, Google

  • Roelf Nienhuis

    Roelf Nienhuis

    Sitemanager, D-reizen

  • Iskander Smit

    Iskander Smit

    Strategy Director, Info.nl

  • Pieter van Helvoirt

    Pieter van Helvoirt

    Sr. Solution Consultant, Adobe

  • Denise Visser-Koot

    Denise Visser-Koot

    User Experience Strateeg, Bol.com

  • Sylvia Vroklage

    Sylvia Vroklage

    Marketingmanager, Drukwerkdeal.nl

  • Bas Wit

    Bas Wit

    User experience consultant/designer, Univé

Nieuws

  • Waarom jouw internationale strategie vaker stokt dan groeit – en hoe je daar verandering in brengt
    • Nieuwsbericht
    • 22-07-2025

    Internationaal uitbreiden klinkt logisch: je hebt al voet aan de grond in het buitenland, dus nu is het tijd voor de volgende stap. Maar waarom lukt het zelden om daar net zo succesvol te worden als in...
  • Van frictie naar flow: hoe AI-agents en owned mediakanalen samenwerken aan een naadloze klantreis
    • Blog
    • 09-07-2025

    Hoe bied je klanten een ervaring die zowel efficiënt als persoonlijk is? Steeds meer organisaties zien AI-agents als een sleutel tot succes. Maar hoe zet je deze technologie slim in? Wat heb je nodig qua...
  • Doorbreek je groeiplafond – en andere lessen van ShoppingTomorrow-experts
    • Algemeen
    • 04-07-2025

    Binnen ShoppingTomorrow zijn er verschillende expertgroepen bezig met het thema B2B. Onderwerpen als groeiplafond, AI, logistiek, marketplaces en marketing komen daarin terug. Wat is je huidige positie...

Meer nieuws

ShoppingTomorrow maakt gebruik van cookies en vergelijkbare technieken. Met cookies volgen wij en derde partijen jouw internetgedrag binnen onze website. Hiermee kunnen we advertenties tonen op basis van jouw interesse en kun je informatie delen via social media. Als je verdergaat op onze website gaan we ervan uit dat je hiermee akkoord bent. Meer informatie is te vinden in de Privacyverklaring

Bestand downloaden

Laat je gegevens achter om bestanden te kunnen downloaden. Dit hoeft maar één keer.

Wij gaan zorgvuldig met jouw gegevens om. Meer informatie hierover is te vinden in de Privacyverklaring.