De expertgroep Futureproof Technologies for B2X (Digital) Commerce met Valantic als voorzitter en Spryker als host, gaat aan de slag met de onderzoeksvraag: Welke technologieën hebben een grote invloed op Digital Commerce (de komende jaren) en hoe maak je duidelijk welke technologieën een belangrijke waarde zullen hebben voor jouw organisatie?

Mede mogelijk gemaakt door:

Onderzoeksvraag

Welke technologieën hebben een grote invloed op Digital Commerce (de komende jaren) en hoe maak je duidelijk welke technologieën een belangrijke waarde zullen hebben voor jouw organisatie?

Wanneer is een oplossing futureproof of een hype?
Wanneer is een oplossing futureproof of een hype? - https://www.youtube.com/watch?v=6OGnbjHi0_Q

Toelichting onderzoek

In de komende twee jaar zullen verschillende innovatieve technologieën een grote impact hebben op digital commerce naarmate de mainstream adoptie van deze technologieën toeneemt, aldus de 2021 Gartner, Inc. Hype Cycle for Digital Commerce. Welke technologieën passen het best bij de strategie en volwassenheid van een bedrijf? En welke richtlijnen kan men hanteren om keuzes te maken in de digitale jungle van buzzwords?

Hierbij een overzicht van de technologieën die in de Gartner Hype Cycle staan:

  • Front End as a service
  • Composable Commerce
  • Modular Commerce
  • Enterprise Marketplaces
  • API based digital commerce
  • Conversational AI for digital commerce

Digital commerce is een snel veranderende markt waar door concurrentiedruk en de noodzaak om te innoveren regelmatig nieuwe technologieën opduiken. Maar hoe maak je als organisaties onderscheid tussen technologieën die een hype zijn en na verloop van tijd zullen verdwijnen, en technologieën waarvan verwacht wordt dat ze een significante zakelijke impact zullen hebben. Door de mogelijkheden en uitdagingen van elke technologie te begrijpen, kunnen ze weloverwogen beslissingen nemen over de middelen die voorhanden zijn.

Mede mogelijk gemaakt door:

Personen in deze expertgroep

Voorzitters

  • Sander Berlinski

    Sander Berlinski

    Team Lead Strategy, Valantic GmbH

  • Collin de Boer

    Collin de Boer

    Business Development Director, Valantic NL

Hosts

Alle 13 experts

  • Arjen van Beek

    Arjen van Beek

    Marketing Manager, ABF

  • Patrique Benes

    Patrique Benes

    Functieomschrijving Invullen, EDC Retail B.V.

  • Alex Bloemendal

    Alex Bloemendal

    Manager E-commerce, ZEEMAN textielSupers B.V.

  • Robbert van Dijk

    Robbert van Dijk

    Business Unit Manager Digital Commerce, Vink Kunststoffen

  • Saffri Holwerda

    Saffri Holwerda

    Teammanager E-commerce, Centralpoint

  • Joost van Kempen

    Joost van Kempen

    Product Owner, Proforto B.V.

  • Marthijn Kieneker

    Marthijn Kieneker

    CEO, Zolemba

  • Arjen de Mik

    Arjen de Mik

    Head of E-commerce, TUI Nederland N.V

  • Paul van Oorschot

    Paul van Oorschot

    Managing Partner, Tameson

  • Freek Peters

    Freek Peters

    Head of IT en Innovation, Makro Nederland

  • Carel van Rijsewijk

    Carel van Rijsewijk

    Programmamanager, Udea B.V.

  • Thijs Schouten

    Thijs Schouten

    Interim e-commerce professional, Ecommerce Now

  • Charlotte t'Sas

    Charlotte t'Sas

    Manager Digital Solutions, HEINEKEN Nederland

Nieuws

  • Duurzaamheid in digital commerce: De groene weg voorwaarts
    • Expertgroep
    • 21-12-2023

    Duurzaamheid is een dominant thema binnen digital commerce anno 2023. Een veelkoppig onderwerp ook, waarover je in dit magazine verschillende artikelen hebt kunnen lezen. Het valt de experts van ShoppingTomorrow...
  • Waarom mag jij ShoppingTomorrow niet missen?
    • Blog
    • 11-12-2023

    Marieke Vink, Programma manager ShoppingTomorrow en Thuiswinkel e-Academy, heeft afgelopen jaar met succes haar eerste programmajaar afgerond. Terwijl we de uitkomsten van alle expertgroepen nog volop...
  • Op naar duurzaam succes met ShoppingTomorrow
    • Nieuwsbericht
    • 11-10-2023

    Een gigantische hoeveelheid toepasbare kennis over digital commerce is beschikbaar gekomen. Het zijn de gedeelde inzichten van ruim vijfhonderd experts van ShoppingTomorrow, in 21 bluepapers. Ze staan...

Meer nieuws

ShoppingTomorrow maakt gebruik van cookies en vergelijkbare technieken. Met cookies volgen wij en derde partijen jouw internetgedrag binnen onze website. Hiermee kunnen we advertenties tonen op basis van jouw interesse en kun je informatie delen via social media. Als je verdergaat op onze website gaan we ervan uit dat je hiermee akkoord bent. Meer informatie is te vinden in de Privacyverklaring

Bestand downloaden

Laat je gegevens achter om bestanden te kunnen downloaden. Dit hoeft maar één keer.

Wij gaan zorgvuldig met jouw gegevens om. Meer informatie hierover is te vinden in de Privacyverklaring.