(Re)platforming 2018-2019

Actief

Transitie naar 'the Post-Web Commerce era'

Veel organisaties zijn toe aan een volgende fase in hun e-commerce practice. Van multi-channel naar omni-channel, van een IT-project naar een strategisch onderwerp op boardroom-level en van eerste monolitische applicatie naar een meer light weight architectuur. Wat wil je bereiken: lagere TCO, snellere time to market, meer agility om in te spelen op ontwikkelingen in de markt, meer flexibiliteit om aan te sluiten bij business processen in de verschillende landen & betere mogelijkheden om (op basis van data) te targeten en te personaliseren.

Mede mogelijk gemaakt door:

Onderzoeksvraag

Hoe maak je deze stap? Wat komt erbij kijken in technische zin, maar zeker ook in organisatorische zin. En hoe maakt je een transitie terwijl de winkel openblijft?

Aan de hand van een aantal concrete voorbeelden laten we zien dat een API first approach een lagere TCO met zich meebrengt en organisaties in staat stelt snel in te kunnen spelen op nieuwe ontwikkelingen in de markt.

Keywords: business transformation, micro-services, API-first, headless commerce, gradual migration.

Deze expertgroep richt zich op deze vragen en heeft het doel om tot een generieke aanpak te komen voor een dergelijke transitie.

Mede mogelijk gemaakt door:

Personen in deze expertgroep

Voorzitter

  • Pascal Lagarde

    Pascal Lagarde

    Director Commerce, Valtech

Host

  • Steven Fockema

    Steven Fockema

    Head of Sales Western Europe, Commercetools

Alle 14 experts

  • Niels Aben

    Niels Aben

    Director eCommerce,Global head of eTrade Marketing, Philips Consumer Relations B.V.

  • Anouk Beeren

    Anouk Beeren

    Director e-commerce & marketing, Bidfood B.V.

  • Sebastiaan Bekker

    Sebastiaan Bekker

    Development Manager, Wehkamp BV

  • Bruno de Regge

    Bruno de Regge

    Digital Program Manager, Shimano Europe B.V.

  • Paul de Roode

    Paul de Roode

    eCommerce Manager, Alpine Hearing Protection

  • Maurice Jongerius

    Maurice Jongerius

    Manager Shopping Platform, Bol.com

  • Hans-Peter Ligthart

    Hans-Peter Ligthart

    Team Manager Digitale Platformen, SURFmarket

  • Fake Schonewille

    Fake Schonewille

    IT Manager Architectuur & Projecten, Accell IT

  • Fokko van der Schans

    Fokko van der Schans

    Product Owner Online, NS Internationaal

  • Jan van der Veen

    Jan van der Veen

    CTO, Greetz B.V.

  • Joost van der Wal

    Joost van der Wal

    Architect Applicaties & Data analytics, Detailresult Groep

  • Ellen van Hemert

    Ellen van Hemert

    Manager E-commerce Development, Greetz B.V.

  • Jan Pieter van Hemert

    Jan Pieter van Hemert

    Program Manager CRM / Big Data & Omni-channel, Pon Automotive B.V.

  • Christiaan van Mourik

    Business Development Manager, De Bijenkorf

Agenda

Meer events

Nieuws

  • ShoppingTime: Data, veiligheid en personalisatie
    • Nieuwsbericht

    Op 14 november was het op een na laatste congres van ShoppingTomorrow 2018: ShoppingTime. Tijdens dit werkcongres hebben de expertgroepen aan hun bluepapers gewerkt, werden ze geïnspireerd door drie keynotes...
  • CEO Greetz spreker tijdens ShoppingTime
    • Nieuwsbericht

    Eén van de sprekers tijdens ShoppingTime is Niek Veendrick, CEO van Greetz. Greetz is in 2004 begonnen als de eerste online wenskaartenservice van Nederland. Na verschillende samenwerkingen met Hallmark...

Meer nieuws

Bestand downloaden

Laat je gegevens achter om bestanden te kunnen downloaden. Dit hoeft maar één keer.

Bij het klikken op ‘downloaden’ geef je toestemming dat jouw gegevens worden verstrekt aan de partner/auteur van het document (met wie dit document in samenwerking tot stand is gekomen) en dat je benaderd kunt worden door de partner/auteur, binnen 3 maanden na het downloaden. Meer informatie over hoe ShoppingTomorrow omgaat met je gegevens is te vinden in het privacy statement.