De expertgroep Developing Successful E-commerce Teams met Dept en Salesforces als voorzitters/ hosts, gaat aan de slag met de onderzoeksvraag: Hoe bouw je een succesvoller E-commerce team?

Mede mogelijk gemaakt door:

Onderzoeksvraag

Hoe bouw je een succesvol e-commerce team?

De geheimen van een succesvol, toekomstbestendig e-commerceteam
De geheimen van een succesvol, toekomstbestendig e-commerceteam - https://www.youtube.com/watch?v=t_rCyyZ_yvs

Toelichting onderzoek

Er is binnen e-commerce genoeg aandacht voor techniek, hypes en successen. Maar uiteindelijk heb je gewoon goede mensen nodig. Die mensen moet je vinden, verbinden, ontwikkelen en hun groei faciliteren. De samenwerking binnen teams op gang brengen en mensen perspectief bieden; hoe ziet dat eruit? Kortom: hoe bouw je een succesvol e-commerce team?

De bijbehorende thema’s zijn:

1.    E-commerce Teams en Samenwerking. Er zijn grote verschillen tussen branches en bedrijven als het gaat om de plek en invulling van e-commerce teams. Van B2B tot B2C, van beginnend tot digital native: wat is de samenstelling van e-commerce teams en hoe werken ze samen? 

2.    Mensen en Ontwikkeling. Door de razendsnelle ontwikkeling van e-commerce veranderen rollen en competenties continu. Wat is het carrièrepad van specialisten en managers? Hoe betrek je medewerkers van instroom tot carrière top? Wat is er nodig om een team te bouwen dat klaar is voor de toekomst?

3.    Mensen Vinden en Vasthouden. Om succesvol te zijn moet met je team in staat zijn om flexibel in te spelen op veranderingen. Hoe bouw je een wendbaar team? Wat is de verhouding tussen interne en externe specialisten? En hoe zorg je voor een cultuur en werkplek waar mensen zich thuis voelen? Wie zijn er om je daarbij te helpen?

Mede mogelijk gemaakt door:

Personen in deze expertgroep

Voorzitters

  • Olaf Keltering

    Olaf Keltering

    Strategic Account Executive, Salesforce.com NL BV

  • Romeo Vreeken

    Romeo Vreeken

    Sr. Program manager, Dept Brand & Advertising BV

Host

Alle 14 experts

  • Jesper Elders

    Jesper Elders

    Online Marketing Manager, Decathlon

  • Ewoud Frielink

    Ewoud Frielink

    E-Commerce Manager, OMODA

  • Thomas Pieter Groot

    Thomas Pieter Groot

    Manager E-Commerce Marketing, stichd

  • Jurriaan van 't Hoff

    Jurriaan van 't Hoff

    Global Director B2C eCommerce & New Business, HEINEKEN Nederland

  • Klaas-Jan Kakebeeke

    Klaas-Jan Kakebeeke

    Global Senior Projectlead E-commerce B2B, Swinkels Family Brewers N.V.

  • Iris Kamerling

    Iris Kamerling

    E-commerce Manager, Van den Assem

  • Natasja Lopez Meija

    Natasja Lopez Meija

    Digital Product Owner, Samsung

  • Ruben Mulder

    Ruben Mulder

    eCommerce Lead, Pepsico

  • Robbert Nijssen

    Robbert Nijssen

    E-commercemanager, Arla Foods B.V.

  • Jeroen Ruigrok

    Jeroen Ruigrok

    Commercial Director, Sprinque

  • Wouter Smeets

    Wouter Smeets

    Sales, Marketing & IT Manager, Landgoed Altenbroek

  • Rein Suijker

    Rein Suijker

    Head of e-Commerce, Hobbygigant.nl

  • Martijn Versteeg

    Martijn Versteeg

    E-commerce manager, Slim.nl

  • Marin Wiellersen

    Marin Wiellersen

    E-learning consultant, Thuiswinkel.org

Nieuws

  • Duurzaamheid in digital commerce: De groene weg voorwaarts
    • Expertgroep
    • 21-12-2023

    Duurzaamheid is een dominant thema binnen digital commerce anno 2023. Een veelkoppig onderwerp ook, waarover je in dit magazine verschillende artikelen hebt kunnen lezen. Het valt de experts van ShoppingTomorrow...
  • Waarom mag jij ShoppingTomorrow niet missen?
    • Blog
    • 11-12-2023

    Marieke Vink, Programma manager ShoppingTomorrow en Thuiswinkel e-Academy, heeft afgelopen jaar met succes haar eerste programmajaar afgerond. Terwijl we de uitkomsten van alle expertgroepen nog volop...
  • Op naar duurzaam succes met ShoppingTomorrow
    • Nieuwsbericht
    • 11-10-2023

    Een gigantische hoeveelheid toepasbare kennis over digital commerce is beschikbaar gekomen. Het zijn de gedeelde inzichten van ruim vijfhonderd experts van ShoppingTomorrow, in 21 bluepapers. Ze staan...

Meer nieuws

ShoppingTomorrow maakt gebruik van cookies en vergelijkbare technieken. Met cookies volgen wij en derde partijen jouw internetgedrag binnen onze website. Hiermee kunnen we advertenties tonen op basis van jouw interesse en kun je informatie delen via social media. Als je verdergaat op onze website gaan we ervan uit dat je hiermee akkoord bent. Meer informatie is te vinden in de Privacyverklaring

Bestand downloaden

Laat je gegevens achter om bestanden te kunnen downloaden. Dit hoeft maar één keer.

Wij gaan zorgvuldig met jouw gegevens om. Meer informatie hierover is te vinden in de Privacyverklaring.