Nieuwe technologie schept nieuwe mogelijkheden en nieuwe economische regels. De snelheid waarmee markten zich nu ontwikkelen, gaat gepaard met een sterk verkorte levenscyclus. Snel kunnen inspelen op nieuwe klantbehoeften is een cruciaal onderdeel van elke bedrijfsstrategie van elke toonaangevende organisatie geworden. Daarom keek deze expertgroep naar manieren om Agile te integreren in de organisatie.

Mede mogelijk gemaakt door:

Onderzoeksvraag

Hoe kun je Agile Strategy het beste inrichten in de organisatie?

Een andere visie op strategie-ontwikkeling

In deze dynamische tijd zijn traditionele, meerjarige strategieplanningen niet langer houdbaar. Ze beperken organisaties in hun reactievermogen en ze geven te weinig ruimte voor het direct inspringen op nieuwe mogelijkheden.

Deze tijd vraagt om een andere visie op strategie-ontwikkeling, gericht op innovatie en het actief signaleren en valideren van nieuwe mogelijkheden. Een strategische filosofie gericht op flexibiliteit en een constante, iteratieve evolutie van de bedrijfstrategische koers. Altijd gericht op de steeds veranderende behoefte van de markt.

Kijk bijvoorbeeld naar bedrijven als Spotify, Netflix, Uber, AirBnB, Zalando, Thuisbezorgd, Bol.com, Coolblue, HelloFresh. De snelheid waarmee zij onderdeel zijn geworden van ons dagelijks leven is ongekend. Deze bedrijven hebben een ding gemeen: ze maken maximaal gebruik van nieuwe technologieën om bestaande markten op een nieuwe manier te bedienen of geheel nieuwe markten te creëren.

Het is deze dynamiek die van bedrijven eist dat zij zich continu blijven vernieuwen. En dat vraagt om een nieuwe benadering van strategievorming. Een benadering waarin denken en doen zijn versmolten: Agile Strategy. In de bluepaper vind je alle ins en outs over Agile Strategy.

Mede mogelijk gemaakt door:

Personen in deze expertgroep

Voorzitter

  • Bart Vijfhuizen

    Bart Vijfhuizen

    Senior Strateeg, Jungle Minds

Host

  • Joost Steins Bisschop

    Joost Steins Bisschop

    Senior Strateeg & Partner, Jungle Minds

Alle 18 experts

  • Marcel Alberti

    Marcel Alberti

    Group Strategy, Philips

  • Iwan Banens

    Iwan Banens

    Multichannel en E-Service Manager, ANWB

  • Hubert de Koning

    Hubert de Koning

    Directeur Boek, eci.nl

  • Michael Dooijes

    Michael Dooijes

    Head of FL Ventures & Innovation Rabobank Bedrijven & CEO MyOrder, Rabobank / MyOrder

  • Tom Koppelman

    Tom Koppelman

    Directeur-eigenaar, 1dagindeweek

  • Daphne Laan

    Daphne Laan

    Agency Partnership Manager, Google

  • Jarl Markerink

    Jarl Markerink

    Innovation Controller, Bugaboo

  • Robert Meenink

    Robert Meenink

    CEO, ATAG Europe

  • Jeroen Molenaar

    Jeroen Molenaar

    Msc Student, Nyenrode Business University

  • Wim Schimmel

    Wim Schimmel

    Marketing Director, BVA Auctions

  • Bart Scholte

    Bart Scholte

    Marketing Manager, ATAG Europe

  • Paul Stam

    Paul Stam

    Marketing & Innovatie manager, Lassie Nederland

  • Sander ten Dam

    Sander ten Dam

    Digital executive, ?

  • Bart ter Steege

    Bart ter Steege

    Managing Partner, Jungle Minds

  • Pieter van den Ban

    Pieter van den Ban

    Manager Business Develoment, Univé Verzekeringen

  • Evelien van der Vinne

    Evelien van der Vinne

    Research analyst, Menzis

  • Jochem van Schayk

    Jochem van Schayk

    Omni-channel professional, Consult-Inc.

  • Martien van Steenbergen

    Martien van Steenbergen

    Agile & Lean Trainer & Coach, AardRock

Agenda

Meer events

Nieuws

  • ShoppingTime: Data, veiligheid en personalisatie
    • Nieuwsbericht

    Op 14 november was het op een na laatste congres van ShoppingTomorrow 2018: ShoppingTime. Tijdens dit werkcongres hebben de expertgroepen aan hun bluepapers gewerkt, werden ze geïnspireerd door drie keynotes...
  • CEO Greetz spreker tijdens ShoppingTime
    • Nieuwsbericht

    Eén van de sprekers tijdens ShoppingTime is Niek Veendrick, CEO van Greetz. Greetz is in 2004 begonnen als de eerste online wenskaartenservice van Nederland. Na verschillende samenwerkingen met Hallmark...

Meer nieuws

Bestand downloaden

Laat je gegevens achter om bestanden te kunnen downloaden. Dit hoeft maar één keer.

Bij het klikken op ‘downloaden’ geef je toestemming dat jouw gegevens worden verstrekt aan de partner/auteur van het document (met wie dit document in samenwerking tot stand is gekomen) en dat je benaderd kunt worden door de partner/auteur, binnen 3 maanden na het downloaden. Meer informatie over hoe ShoppingTomorrow omgaat met je gegevens is te vinden in het privacy statement.