Iedere retailorganisatie wordt een omnichannel organisatie, zonder twijfel. Een organisatie die totaal klantgericht is en zich toelegt op het optimaal bedienen van de klant in zijn klantreis. Los van kanalen, los van plaats en los van tijd. Het is duidelijk dat dit veel van een organisatie vraagt. We doen het immers al jaren op dezelfde manier en zijn hier totaal op ingericht. Marketing doet marketing. Sales doet sales. In de winkel worden winkelverkopen gerealiseerd. Toch? Of niet?

Mede mogelijk gemaakt door:

Onderzoeksvraag

Hoe verander je van traditionele, kanaal-georiënteerde retailorganisatie naar een omnichannel organisatie?

De transformatie

De druk van klanten om op elk moment in elk kanaal bij je te kunnen kopen wordt steeds maar hoger. En je hebt te luisteren, of je nu wilt of niet. Er zijn maar weinig retailers die de principes van de omnichannel organisatie niet ter hand nemen en nog succesvol zijn. De transformatie van het traditionele, kanaal-georiënteerde retailmodel naar een omnichannel organisatie is echter niet eenvoudig. Er bestaat geen handleiding voor. Daarbij komt nog dat verandering altijd moeilijk is, zeker wanneer het je eigen organisatie of positie aangaat.

De expertgroep Omnichannel Organisatie heeft een model ontwikkeld dat je helpt te identificeren waar je staat op de route naar een omnichannel retailer. Dit model is ontstaan op basis van praktijkervaring. Er hebben meer dan zestig retailexperts aan het model gewerkt (over verschillende edities van dit programma). Het is geen academische waarheid, maar eerder een doorleefd model dat nog volop in ontwikkeling is. Opgesteld door retailers van vlees en bloed.

Mede mogelijk gemaakt door:

Personen in deze expertgroep

Voorzitter

  • Matthijs Rosman

    Matthijs Rosman

    Partner, RevelX

Host

  • Bas Oudejans

    Bas Oudejans

    General Manager Northern Europe, Triad Retail Media

Alle 14 experts

  • Charles Aalders

    Charles Aalders

    Online Formule Manager, Blokker

  • John Berghoff

    John Berghoff

    Director Omnichannel Experiences, SVT Branding + Design Group

  • Jeroen de Graaf

    Jeroen de Graaf

    Sr. Marketing and Strategy Consultant, Oxyma

  • Marjolein de Jong

    Marjolein de Jong

    Internationaal E-commerce Coördinator, Essenza Home

  • Marco Houtman

    Marco Houtman

    Director Retail, Vodafone Libertel B.V.

  • Robert Kuiper

    Robert Kuiper

    Director, CASBA Wonen B.V.

  • Bianca Maas

    Bianca Maas

    Marketing Strategist, VeldhovenGroup

  • Edward Nieuwland

    Edward Nieuwland

    Lecturer Retail Marketing / Strategy and Change Management, Avans University of Applied Sciences

  • Richard Scheper

    Richard Scheper

    Product Owner, Ziggo

  • Roel van den Brand

    Roel van den Brand

    E-commerce Manager, Bretoniere Group B.V.

  • Gerald van den Esschert

    Gerald van den Esschert

    Programma Manager Omnichannel, GrandVision Benelux

  • Robin van Olphen

    Robin van Olphen

    Omnichannel Manager, Cavallaro Napoli

  • Hemko van Wezel

    Hemko van Wezel

    Strategy Director, ZONEZ | Integrated Environments

  • Emil Verheijen

    Emil Verheijen

    Program Manager - Omnichannel Transformation, Achmea

Agenda

Meer events

Nieuws

  • ShoppingTime: Data, veiligheid en personalisatie
    • Nieuwsbericht

    Op 14 november was het op een na laatste congres van ShoppingTomorrow 2018: ShoppingTime. Tijdens dit werkcongres hebben de expertgroepen aan hun bluepapers gewerkt, werden ze geïnspireerd door drie keynotes...
  • CEO Greetz spreker tijdens ShoppingTime
    • Nieuwsbericht

    Eén van de sprekers tijdens ShoppingTime is Niek Veendrick, CEO van Greetz. Greetz is in 2004 begonnen als de eerste online wenskaartenservice van Nederland. Na verschillende samenwerkingen met Hallmark...

Meer nieuws

Bestand downloaden

Laat je gegevens achter om bestanden te kunnen downloaden. Dit hoeft maar één keer.

Bij het klikken op ‘downloaden’ geef je toestemming dat jouw gegevens worden verstrekt aan de partner/auteur van het document (met wie dit document in samenwerking tot stand is gekomen) en dat je benaderd kunt worden door de partner/auteur, binnen 3 maanden na het downloaden. Meer informatie over hoe ShoppingTomorrow omgaat met je gegevens is te vinden in het privacy statement.