Een goede IT architectuur is essentieel voor een organisatie om in te spelen op (technologische) veranderingen. De expertgroep zocht uit wat belangrijk is en waar je als organisatie op kunt letten bij het inrichten van een omnichannel architectuur. 

Mede mogelijk gemaakt door:

Onderzoeksvraag

Wat is een juiste omnichannel architectuur om in te kunnen spelen op ontwikkelingen en hoe realiseer je deze?

Een juiste architectuur

Internet leidde sinds de lancering van de eerste webwinkels in 1994 al tot grote veranderingen in de Retail. Het einde van deze veranderingen is nog lang niet in zicht. Grenzen zullen verder vervagen en de consument koopt elders en anders. Hoe Retail Nederland de ontwikkelingen kan volgen en welke rol organisaties hierin gaan nemen is een van de belangrijkste drijfveren van ShoppingTomorrow. De technische mogelijkheden ofwel de Informatie Technologie (IT) is de basis van deze veranderingen van waaruit ook mogelijkheden en kansen ontstaan. De “architectuur" van deze IT kunt u zien als de richtlijnen en uitgangspunten van de technologie. Vanzelfsprekend dat u zonder een juiste architectuur niet goed kunt inspelen op deze veranderingen.

Technologische veranderingen zorgen onder andere voor een verandering van gedrag en behoefte bij consumenten. Er komen meer kanalen en andere wensen waarmee de bedrijfsstrategie gerealiseerd moet worden, wil je nog succesvol kunnen zijn. Wat betekent dit voor jouw organisatie betekent en wat is belangrijk? Heeft u alles op orde om tijdig in te spelen op deze ontwikkelingen? Wat is een juiste omnichannel architectuur? En hoe realiseer je deze? Op deze vragen geeft de expertgroep antwoord in de bluepaper.

Mede mogelijk gemaakt door:

Personen in deze expertgroep

Voorzitter

  • Andre Damsteegt

    Andre Damsteegt

    Directeur, Magnus Technology Solutions

Host

  • Andre Damsteegt

    Andre Damsteegt

    Directeur, Magnus Technology Solutions

Alle 4 experts

  • Egon Kramer

    Egon Kramer

    Manager Ecommerce, Landal GreenParks

  • Chris Parker

    Chris Parker

    Customer Experience Technologist, CoolExperience

  • Dennis van Rossum

    Dennis van Rossum

    CIO, ThiemeMeulenhoff

  • Arthur van Weeren

    Arthur van Weeren

    Manager E-Business ICT, Intergamma

Agenda

Meer events

Nieuws

  • ShoppingTime: Data, veiligheid en personalisatie
    • Nieuwsbericht

    Op 14 november was het op een na laatste congres van ShoppingTomorrow 2018: ShoppingTime. Tijdens dit werkcongres hebben de expertgroepen aan hun bluepapers gewerkt, werden ze geïnspireerd door drie keynotes...
  • CEO Greetz spreker tijdens ShoppingTime
    • Nieuwsbericht

    Eén van de sprekers tijdens ShoppingTime is Niek Veendrick, CEO van Greetz. Greetz is in 2004 begonnen als de eerste online wenskaartenservice van Nederland. Na verschillende samenwerkingen met Hallmark...

Meer nieuws

Bestand downloaden

Laat je gegevens achter om bestanden te kunnen downloaden. Dit hoeft maar één keer.

Bij het klikken op ‘downloaden’ geef je toestemming dat jouw gegevens worden verstrekt aan de partner/auteur van het document (met wie dit document in samenwerking tot stand is gekomen) en dat je benaderd kunt worden door de partner/auteur, binnen 3 maanden na het downloaden. Meer informatie over hoe ShoppingTomorrow omgaat met je gegevens is te vinden in het privacy statement.