Hoe kun je je als ‘klassiek’ bedrijf voorbereiden op deze onzekere toekomst? En hoe maak je keuzes in een nieuwe wereld van snelle winnaars en verliezers waar de snelheid, com­plexiteit en impact van veranderingen alleen maar toenemen? Hoe organiseer je je eigen organisatie in de ‘ondertussenheid’?

Mede mogelijk gemaakt door:

Onderzoeksvraag

Hoe kun je je als ‘klassieke’ organisatie voorbereiden op een onzekere toekomst vol nieuwe ontwikkelingen?

Inspelen op veranderingen

Machine learning, virtual reality, big data, 3D-printen, Internet of Things (IoT), robotisering; al deze ontwikkelingen beïnvloeden de wereld en markten om ons heen. Technologische ontwikkelingen volgen elkaar steeds sneller op en klantbehoeften veranderen mee. Het is onmogelijk om te bepalen welke ontwikkelingen verder doorzetten, welke nieuwe ontwik­kelingen opkomen en welke hiervan de grootste impact hebben op jouw business. Het enige wat zeker is, is dat deze ontwikkelingen exponentiële vormen aannemen en dat de wereld voor ieder bedrijf drastisch blijft veranderen. Helaas zien we steeds vaker dat bedrijven niet genoeg meegaan in de digitale veranderingen die nodig zijn om te overleven. Zij bieden geen antwoord op de veranderende behoeften van klanten en verliezen het van nieuwe toetreders die dit wel doen.

In de expertgroep Digitale Transformatie hebben vijftien professionals uit diverse sec­toren over deze vragen gediscussieerd. Maandelijks kwamen zij bij elkaar om ervaringen te delen. Vervolgens hebben zij alle inzichten uit de bijeenkomsten vertaald naar een framework. Dit framework biedt bedrijven een aantal handvatten die hen helpen om zich voor te bereiden op de onzekere digitale toekomst. Het doel is hiermee digitale transformatie iets minder veelomvattend, onzeker en spannend te maken en richtlijnen mee te geven om een aantal stappen vooruit te kunnen zetten.

Mede mogelijk gemaakt door:

Personen in deze expertgroep

Voorzitter

  • Eduard de Wilde

    Eduard de Wilde

    Director, VODW

Host

  • Björn de Visser

    Björn de Visser

    Lead Enterprise Retail Industry, Salesforce

Alle 15 experts

  • Rick de Jong

    Rick de Jong

    Digital Delivery Manager, Pon Bicycle Group

  • Caspar Fraiture

    Caspar Fraiture

    Manager Digital Transformation, Unirobe Meeùs Groep

  • Sacha Ghurahoo

    Sacha Ghurahoo

    Senior Consultant, VODW

  • Ilse Harmelink

    Ilse Harmelink

    Manager Marketing Partners & Digital Marketing, Achmea

  • Rob Helderman

    Rob Helderman

    E-commerce Manager, Royal Brinkman

  • Orfeo Hoeve

    Orfeo Hoeve

    Digital Marketing Manager, Unilever

  • Hiske Hoogveld

    Hiske Hoogveld

    Marketing Manager Digital Transformation, Unilever

  • Leon Ineke

    Leon Ineke

    Industry Manager, Google

  • Kira Kuipers

    Kira Kuipers

    Project Portfolio Analist, Blokker Holding

  • Harko Prinssen

    Harko Prinssen

    Delivery Manager E-commerce, Kwantum/Homefashion Group

  • Boudewijn Raessens

    Boudewijn Raessens

    Associate Lector Startup Marketing, Fontys Hogeschool

  • Koen Rakers

    Koen Rakers

    Sr. Marketing Manager Benelux, Salesforce

  • Tui Six

    Tui Six

    Digital Consultant, Heineken

  • Johan van den Neste

    Johan van den Neste

    Commercieel Directeur, InShared

  • Frank van der Weide

    Frank van der Weide

    Director of Operations, Tegelgroep Nederland B.V.

Agenda

Meer events

Nieuws

  • ShoppingTime: Data, veiligheid en personalisatie
    • Nieuwsbericht

    Op 14 november was het op een na laatste congres van ShoppingTomorrow 2018: ShoppingTime. Tijdens dit werkcongres hebben de expertgroepen aan hun bluepapers gewerkt, werden ze geïnspireerd door drie keynotes...
  • CEO Greetz spreker tijdens ShoppingTime
    • Nieuwsbericht

    Eén van de sprekers tijdens ShoppingTime is Niek Veendrick, CEO van Greetz. Greetz is in 2004 begonnen als de eerste online wenskaartenservice van Nederland. Na verschillende samenwerkingen met Hallmark...

Meer nieuws

Bestand downloaden

Laat je gegevens achter om bestanden te kunnen downloaden. Dit hoeft maar één keer.

Bij het klikken op ‘downloaden’ geef je toestemming dat jouw gegevens worden verstrekt aan de partner/auteur van het document (met wie dit document in samenwerking tot stand is gekomen) en dat je benaderd kunt worden door de partner/auteur, binnen 3 maanden na het downloaden. Meer informatie over hoe ShoppingTomorrow omgaat met je gegevens is te vinden in het privacy statement.