De expertgroep Selling Successfully on Marketplaces 2021 gaat aan de slag met de onderzoeksvraag: Wat is er voor nodig om als fabrikant / merk succesvol te verkopen via marketplaces zoals Amazon en bol.com? Deze groep wordt mogelijk gemaakt door 10XCREW en Adchieve. 

Mede mogelijk gemaakt door:

Onderzoeksvraag

Wat is er voor nodig om als fabrikant / merk succesvol te verkopen via marketplaces zoals Amazon en bol.com?

Pitstop video 'selling succesfully on marketplaces'
Pitstop video 'selling succesfully on marketplaces' - https://www.youtube.com/watch?v=SHnjSgTMMhE

Deelvragen

  • Voorspellingen: Wat zijn de nieuwste voorspellingen qua aandeel marketplaces binnen de totale B2C ecommerce omzet binnen Europa en NL? Hoe heeft het marketplace aandeel binnen Amazon en bol.com zich ontwikkeld?
  • Ontwikkelingen: Wat zijn de belangrijkste ontwikkelingen binnen marketplaces in Europa? Welke nieuwe marketplaces zijn erbij gekomen? Welke stappen heeft Google gezet qua Actions / Express? Wat zijn de verwachtingen van Amazon NL?
  • Strategie: Wat is de beste strategie op een hybride marketplace? Hoe ontwikkel je naast een vendor (1P) partnership ook een seller (3P) partnership? Wat zijn de voordeel en nadelen daarvan?
  • Optimalisatie: Wat zijn succesvolle voorbeelden van data gedreven optimaliseren op marketplaces? Wat kan je doen om een hogere conversie te realiseren? Hoe ga je meer verkeer naar je merk / product genereren?
  • Data: Hoe haal je meer uit je marketplace data? Wat mag je wel / niet met de marketplace data? Hoe ga je het inzetten om je performance te verbeteren? Hoe kan je marketplaces toch inzetten om een klantrelatie te bouwen? Bijv. d.m.v. cashback / product plus promoties.

Mede mogelijk gemaakt door:

Personen in deze expertgroep

Voorzitter

  • Emile Valkestijn

    Emile Valkestijn

    Chief Commercial Officer, 10XCREW

Hosts

  • Daniël Paay-Bax

    Daniël Paay-Bax

    Platform API & Performance strategist, Adchieve BV

  • Mark van Werven

    Mark van Werven

    CEO & Founder, Adchieve BV

Alle 23 experts

  • Sandra Dassen

    Sandra Dassen

    Project Manager Strategie & Transformatie, Intergamma B.V.

  • Kristel Flierman

    Kristel Flierman

    Senior Digital Lead Retail – EMEA North, PPG Coatings Nederland B.V.

  • Kelly van der Geest

    Kelly van der Geest

    Manager Marketplaces, Koeka B.V.

  • Hidde van der Heide

    Hidde van der Heide

    E-commerce manager, Libbey

  • Amina Herdic

    Amina Herdic

    Manager Marketplaces Europe, Paula’s Choice Skincare Europe

  • Jochem van Hoolwerff

    Jochem van Hoolwerff

    Marketplace Manager, Beter Bed B.V.

  • Patrick Inen

    Patrick Inen

    Head of E-commerce Philips Hue, Signify International B.V.

  • Job Janssen

    Job Janssen

    Sr. Partner Manager Global Marketplaces, Sonos Europe BV

  • Ruud Kamphuis

    Ruud Kamphuis

    Eigenaar, PPCspecialist.eu

  • Joris Knaapen

    Joris Knaapen

    Partner, We Are The Agency

  • Harry van Loo

    Harry van Loo

    Online Marketing & Sales, A.Vogel B.V.

  • Sandra van der Meijs

    Sandra van der Meijs

    Marketplace Consultant, Booming

  • Rik Murray

    Rik Murray

    E-commerce director, Tistaco Europe B.V.

  • Fabian Nijlant

    Fabian Nijlant

    China marketplace practitioner, Playhead China

  • Tessa van Nunen

    Tessa van Nunen

    Digital Marketing Manager, Dremel - Bosch Power Tools B.V.

  • Wouter Schoneveld

    Wouter Schoneveld

    Industry Manager, Platform Partnerships, Google Netherlands B.V.

  • Jorrit Steinz

    Jorrit Steinz

    CEO, ChannelEngine.com BV

  • Marcel Veenings

    Marcel Veenings

    Channel Manager B2C, BSH Huishoudapparaten

  • Marly van de Ven-Brons

    Marly van de Ven-Brons

    Business Unit Manager E-commerce, Bolsius Nederland B.V.

  • Thijs Vermeulen

    Thijs Vermeulen

    Director, Ecommerce EMEA, PMI Worldwide

  • Marco de Vries

    Marco de Vries

    Head of Business Development, Brenger B.V.

  • Rutger Wismeyer

    Rutger Wismeyer

    Founder & Managing Director, Wismeyer Interim Services

  • Mart van der Zanden

    Mart van der Zanden

    Channel Manager E-commerce / Marketplaces Lead, Brabantia

Nieuws

  • Duurzaamheid in digital commerce: De groene weg voorwaarts
    • Expertgroep
    • 21-12-2023

    Duurzaamheid is een dominant thema binnen digital commerce anno 2023. Een veelkoppig onderwerp ook, waarover je in dit magazine verschillende artikelen hebt kunnen lezen. Het valt de experts van ShoppingTomorrow...
  • Waarom mag jij ShoppingTomorrow niet missen?
    • Blog
    • 11-12-2023

    Marieke Vink, Programma manager ShoppingTomorrow en Thuiswinkel e-Academy, heeft afgelopen jaar met succes haar eerste programmajaar afgerond. Terwijl we de uitkomsten van alle expertgroepen nog volop...
  • Op naar duurzaam succes met ShoppingTomorrow
    • Nieuwsbericht
    • 11-10-2023

    Een gigantische hoeveelheid toepasbare kennis over digital commerce is beschikbaar gekomen. Het zijn de gedeelde inzichten van ruim vijfhonderd experts van ShoppingTomorrow, in 21 bluepapers. Ze staan...

Meer nieuws

ShoppingTomorrow maakt gebruik van cookies en vergelijkbare technieken. Met cookies volgen wij en derde partijen jouw internetgedrag binnen onze website. Hiermee kunnen we advertenties tonen op basis van jouw interesse en kun je informatie delen via social media. Als je verdergaat op onze website gaan we ervan uit dat je hiermee akkoord bent. Meer informatie is te vinden in de Privacyverklaring

Bestand downloaden

Laat je gegevens achter om bestanden te kunnen downloaden. Dit hoeft maar één keer.

Wij gaan zorgvuldig met jouw gegevens om. Meer informatie hierover is te vinden in de Privacyverklaring.