Marketplaces 2018-2019

Actief

Online marketplaces, waar consumenten kunnen winkelen bij verschillende merken en retailers, zijn een belangrijk onderdeel geworden van de e-commercewereld. Steeds meer platformen stellen zich open als marketplace en bestaande marketplaces worden dominanter, zowel nationaal als internationaal. Dit leidt tot een verandering in klantgedrag: online shoppers beginnen hun zoektocht steeds vaker op een verkoopplatform in plaats van via een zoekmachine. Hoe werkt het verkopen via een marktplaats precies? Waar moet je rekening mee houden? Lees het in de bluepaper van de expertgroep. 

Deze bluepaper is beschikbaar vanaf 23 januari 2019

Mede mogelijk gemaakt door:

Onderzoeksvraag

Wat is het belang van marketplaces binnen je e-commerce strategie en hoe richt je je organisatie erop in?

Verkopen via marketplaces? Zo doe je dat!

Veel merken zien inmiddels de potentie van het inzetten van een marketplace. Waar ze in het verleden nog probeerden om hun producten te weren van deze platformen, om de focus te behouden op hun eigen webshop, zijn ze er tegenwoordig vaak ook zelf actief. Andere organisaties zijn nog aan het onderzoeken of ze dit soort platformen in willen zetten binnen hun kanaalmix en hoe dat precies werkt. Welke afwegingen spelen een rol bij het bepalen van je marketplace-strategie? Wat zijn überhaupt de voor- en nadelen en voor welke doeleinden kun je marketplaces inzetten? Hoe richt je je organisatie en (technische) bedrijfsprocessen op dit platform in om zo succesvol mogelijk te zijn? En hoe maak je optimaal
gebruik van data en inzichten uit een marketplace? In de bluepaper krijg je antwoord op al deze vragen.

Mede mogelijk gemaakt door:

Personen in deze expertgroep

Voorzitters

  • Emile Valkestijn

    Emile Valkestijn

    Head of Marketplaces, Newcraft

  • Rutger Wismeyer

    Rutger Wismeyer

    Head of Marketplaces Development, Pepsico

Host

  • Marc Engelman

    Marc Engelman

    Product Marketeer, DPD Nederland B.V.

Alle 17 experts

  • Jeroen Blank

    Jeroen Blank

    Sr. Consultant Retail, GfK Netherlands B.V.

  • Hugo Dasbach

    Hugo Dasbach

    Business Unit Manager Systems, Ingram Micro B.V.

  • Albert de Haan

    Albert de Haan

    E-Business Manager Benelux, nexMart GmbH & Co. KG

  • Patrick Dicker

    Patrick Dicker

    Head of Online Partnerships (E-commerce), WE Fashion

  • Sophie Duijts

    Sophie Duijts

    Customer Experience/E-commerce Manager, Shoeby Franchise

  • Daniël Heijnen

    Daniël Heijnen

    Head of Digital Commerce, Mars

  • Ard Huisert

    Ard Huisert

    CMO, QLF Brands B.V.

  • Roger Jacobs

    Roger Jacobs

    E-Commerce Manager Benelux, Medion B.V.

  • Albert Kamphuis

    Albert Kamphuis

    E-commerce Manager, FERM Power Tools

  • Fabian Nijlant

    Fabian Nijlant

    China marketplace practitioner | Owner Playhead China, Playhead China

  • Kay Schreuder

    Kay Schreuder

    Sales Manager E-commerce, Jacobs Douwe Egberts

  • Wouter Smeets

    Wouter Smeets

    E-commerce manager, Petrol Industries B.V.

  • Jorrit Steinz

    Jorrit Steinz

    CEO & Founder, ChannelEngine.com BV

  • Charlotte van Bleek

    Charlotte van Bleek

    Online Shopmanager Marketplaces, BCC

  • Yves van Knippenbergh

    Yves van Knippenbergh

    Head of eCommerce, HP

  • Thijs Verhoef

    Thijs Verhoef

    Manager Dropship and Marketplaces Europe, Under Armour / Inc.

  • Bart Vintcent

    Bart Vintcent

    CEO, EffectConnect

Nieuws

  • Sinterklaas geeft dit jaar € 340,9 miljoen online uit
    • Persbericht

    Omzet webwinkeliers stijgt met 28% door Sinterklaas Net als voorgaande jaren heeft Sinterklaas voor een flinke e-commerceboost gezorgd. In de vijf weken voorafgaand aan 5 december heeft de goedheiligman...
  • ShoppingTomorrow lanceert nieuwe website
    • Nieuwsbericht

    Het is zover: de nieuwe website van ShoppingTomorrow is live! De afgelopen maanden is er hard gewerkt om alle input en ideeën te vertalen naar een functionele en frisse website die past bij het onderzoeksprogramma....

Meer nieuws

ShoppingTomorrow maakt gebruik van cookies en vergelijkbare technieken. Met cookies volgen wij en derde partijen jouw internetgedrag binnen onze website. Hiermee kunnen we advertenties tonen op basis van jouw interesse en kun je informatie delen via social media. Als je verdergaat op onze website gaan we ervan uit dat je hiermee akkoord bent. Meer informatie is te vinden in de Privacyverklaring

Bestand downloaden

Laat je gegevens achter om bestanden te kunnen downloaden. Dit hoeft maar één keer.

Bij het klikken op ‘downloaden’ geef je toestemming dat jouw gegevens worden verstrekt aan de partner/auteur van het document (met wie dit document in samenwerking tot stand is gekomen) en dat je benaderd kunt worden door de partner/auteur, binnen 3 maanden na het downloaden. Meer informatie over hoe ShoppingTomorrow omgaat met je gegevens is te vinden in het privacy statement.