Marketplaces 2018-2019

Actief

Het retaillandschap verandert. Meer en meer platformen stellen zich open als marketplace en reeds bestaande marketplaces worden steeds dominanter, zowel nationaal als internationaal.

Dit leidt tot een veranderend klantgedrag: shoppers beginnen hun journey niet meer op een zoekmachine, maar direct op het verkoopplatform. Ook merken zien de potentie inmiddels. Waar ze in het verleden nog probeerden om hun producten te weren van marketplaces, zijn ze tegenwoordig vaker zelf actief op een marketplace.

Deze expertgroep gaat in op welke afwegingen er spelen bij het bepalen van je marketplace strategie en hoe je dit succesvol in praktijk brengt.

Mede mogelijk gemaakt door:

Onderzoeksvraag

Wat is het belang van marketplaces binnen je e-commerce strategie?

  • Hoe positioneer je dit in je channel mix?
  • Hoe richt je je organisatie daarop in?
  • Hoe haal je het maximale uit een marketplace?

Onderwerpen

  • Strategie
  • Organisatie & DistributieContent,
  • Visibility & Findability
  • Technische koppelingen, Data & Insights

Mede mogelijk gemaakt door:

Personen in deze expertgroep

Voorzitters

  • Emile Valkestijn

    Emile Valkestijn

    Head of Marketplaces, Newcraft

  • Rutger Wismeyer

    Rutger Wismeyer

    Head of Marketplaces Development, Pepsico

Host

  • Marc Engelman

    Marc Engelman

    Product Marketeer, DPD Nederland B.V.

Alle 17 experts

  • Jeroen Blank

    Jeroen Blank

    Sr. Consultant Retail, GfK Netherlands B.V.

  • Hugo Dasbach

    Business Unit Manager Systems, Ingram Micro CFS Benelux B.V.

  • Albert de Haan

    Albert de Haan

    E-Business Manager Benelux, nexMart GmbH & Co. KG

  • Patrick Dicker

    Patrick Dicker

    Head of Online Partnerships (E-commerce), WE Fashion

  • Sophie Duijts

    Sophie Duijts

    Webshop Manager, Shoeby Franchise

  • Daniël Heijnen

    Daniël Heijnen

    Head of Digital Commerce, Mars

  • Ard Huisert

    Ard Huisert

    CMO, QLF Brands B.V.

  • Roger Jacobs

    Roger Jacobs

    E-commerce Marketing Manager, Medion B.V.

  • Albert Kamphuis

    Albert Kamphuis

    E-commerce Manager, Ferm B.V.

  • Fabian Nijlant

    Fabian Nijlant

    China marketplace practitioner | Owner Playhead China, Playhead China

  • Kay Schreuder

    Sales Manager E-commerce, Jacobs Douwe Egberts Professional NL B.V.

  • Wouter Smeets

    Wouter Smeets

    E-commerce manager, Petrol Industries B.V.

  • Jorrit Steinz

    Jorrit Steinz

    CEO, Channel Engine

  • Charlotte van Bleek

    Charlotte van Bleek

    Online Shopmanager Marketplaces, BCC

  • Yves van Knippenbergh

    Yves van Knippenbergh

    Head of eCommerce, HP

  • Thijs Verhoef

    Thijs Verhoef

    Manager Dropship and Marketplaces Europe, Under Armour / Inc.

  • Bart Vintcent

    Bart Vintcent

    CEO, EffectConnect

Agenda

Meer events

Nieuws

  • ShoppingTime: Data, veiligheid en personalisatie
    • Nieuwsbericht

    Op 14 november was het op een na laatste congres van ShoppingTomorrow 2018: ShoppingTime. Tijdens dit werkcongres hebben de expertgroepen aan hun bluepapers gewerkt, werden ze geïnspireerd door drie keynotes...
  • CEO Greetz spreker tijdens ShoppingTime
    • Nieuwsbericht

    Eén van de sprekers tijdens ShoppingTime is Niek Veendrick, CEO van Greetz. Greetz is in 2004 begonnen als de eerste online wenskaartenservice van Nederland. Na verschillende samenwerkingen met Hallmark...

Meer nieuws

Bestand downloaden

Laat je gegevens achter om bestanden te kunnen downloaden. Dit hoeft maar één keer.

Bij het klikken op ‘downloaden’ geef je toestemming dat jouw gegevens worden verstrekt aan de partner/auteur van het document (met wie dit document in samenwerking tot stand is gekomen) en dat je benaderd kunt worden door de partner/auteur, binnen 3 maanden na het downloaden. Meer informatie over hoe ShoppingTomorrow omgaat met je gegevens is te vinden in het privacy statement.