Geen enkele organisatie is hetzelfde. Daarom moet iedere organisatie zijn eigen afwegingen maken bij het kiezen van een passend (e-)commerceplatform en het inrichten van de bijbehorende processen. Vaak wordt een commerceplatform gekozen op basis van een (gigantische) lijst met gewenste functionaliteiten. Achteraf blijken deze features echter vaak niet essentieel of worden ze zelfs helemaal niet gebruikt.

Mede mogelijk gemaakt door:

Onderzoeksvraag

Hoe kom je van strategische en tactische uitgangspunten tot specifieke vereisten en van specifieke vereisten tot een platformkeuze?

Het onderzoek

Het doel van de bluepaper is om organisaties inzicht te geven in de fundamentele keuzes die gemaakt moeten worden en de consequenties die daaruit voortvloeien. De achterliggende gedachte is dat organisaties zich beter kunnen richten op het maken van deze strategische keuzes dan op het afvinken van een featurelijst. Tevens probeert de expertgroep de lezer concrete handvatten te geven bij het selectieproces. Hoe kom je van strategische en tactische uitgangspunten tot specifieke vereisten en van specifieke vereisten tot een platformkeuze? De expertgroep sluiten het hoofdstuk af met enkele lessons learned uit de praktijk.

Mede mogelijk gemaakt door:

Personen in deze expertgroep

Voorzitter

  • Victor Terpstra

    Victor Terpstra

    CCO, Osudio

Host

  • Jan Horlings

    Jan Horlings

    Consultant E-commerce and Online Marketing, Osudio

Alle 6 experts

  • Henk Beukers

    Henk Beukers

    Business Process Analyst E-Commerce, Colruyt Group

  • Tom de Waard

    Tom de Waard

    eConnect (digital) manager BLX, Nutricia Danone BLX

  • Mark Mansier

    Mark Mansier

    Project Manager E-business, Sligro Foodgroup

  • Nancy Poeran

    Nancy Poeran

    Marketing Manager, Innovam

  • Anjo van der Spek

    Anjo van der Spek

    CIO, DMG / De Mandemakers Groep

  • Haitse Wiersma

    Haitse Wiersma

    Director Technology & Development, ECom Pro

Nieuws

  • Sinterklaas geeft dit jaar € 340,9 miljoen online uit
    • Persbericht

    Omzet webwinkeliers stijgt met 28% door Sinterklaas Net als voorgaande jaren heeft Sinterklaas voor een flinke e-commerceboost gezorgd. In de vijf weken voorafgaand aan 5 december heeft de goedheiligman...
  • ShoppingTomorrow lanceert nieuwe website
    • Nieuwsbericht

    Het is zover: de nieuwe website van ShoppingTomorrow is live! De afgelopen maanden is er hard gewerkt om alle input en ideeën te vertalen naar een functionele en frisse website die past bij het onderzoeksprogramma....

Meer nieuws

ShoppingTomorrow maakt gebruik van cookies en vergelijkbare technieken. Met cookies volgen wij en derde partijen jouw internetgedrag binnen onze website. Hiermee kunnen we advertenties tonen op basis van jouw interesse en kun je informatie delen via social media. Als je verdergaat op onze website gaan we ervan uit dat je hiermee akkoord bent. Meer informatie is te vinden in de Privacyverklaring

Bestand downloaden

Laat je gegevens achter om bestanden te kunnen downloaden. Dit hoeft maar één keer.

Bij het klikken op ‘downloaden’ geef je toestemming dat jouw gegevens worden verstrekt aan de partner/auteur van het document (met wie dit document in samenwerking tot stand is gekomen) en dat je benaderd kunt worden door de partner/auteur, binnen 3 maanden na het downloaden. Meer informatie over hoe ShoppingTomorrow omgaat met je gegevens is te vinden in het privacy statement.