Geen enkele organisatie is hetzelfde. Daarom moet iedere organisatie zijn eigen afwegingen maken bij het kiezen van een passend (e-)commerceplatform en het inrichten van de bijbehorende processen. Vaak wordt een commerceplatform gekozen op basis van een (gigantische) lijst met gewenste functionaliteiten. Achteraf blijken deze features echter vaak niet essentieel of worden ze zelfs helemaal niet gebruikt.

Mede mogelijk gemaakt door:

Onderzoeksvraag

Hoe kom je van strategische en tactische uitgangspunten tot specifieke vereisten en van specifieke vereisten tot een platformkeuze?

Het onderzoek

Het doel van de bluepaper is om organisaties inzicht te geven in de fundamentele keuzes die gemaakt moeten worden en de consequenties die daaruit voortvloeien. De achterliggende gedachte is dat organisaties zich beter kunnen richten op het maken van deze strategische keuzes dan op het afvinken van een featurelijst. Tevens probeert de expertgroep de lezer concrete handvatten te geven bij het selectieproces. Hoe kom je van strategische en tactische uitgangspunten tot specifieke vereisten en van specifieke vereisten tot een platformkeuze? De expertgroep sluiten het hoofdstuk af met enkele lessons learned uit de praktijk.

Mede mogelijk gemaakt door:

Personen in deze expertgroep

Voorzitter

  • Victor Terpstra

    Victor Terpstra

    CCO, Osudio

Host

  • Jan Horlings

    Jan Horlings

    Consultant E-commerce and Online Marketing, Osudio

Alle 6 experts

  • Henk Beukers

    Henk Beukers

    Business Process Analyst E-Commerce, Colruyt Group

  • Tom de Waard

    Tom de Waard

    eConnect (digital) manager BLX, Nutricia Danone BLX

  • Mark Mansier

    Mark Mansier

    Project Manager E-business, Sligro Foodgroup

  • Nancy Poeran

    Nancy Poeran

    Marketing Manager, Innovam

  • Anjo van der Spek

    Anjo van der Spek

    CIO, DMG / De Mandemakers Groep

  • Haitse Wiersma

    Haitse Wiersma

    Director Technology & Development, ECom Pro

Agenda

Meer events

Nieuws

  • ShoppingTime: Data, veiligheid en personalisatie
    • Nieuwsbericht

    Op 14 november was het op een na laatste congres van ShoppingTomorrow 2018: ShoppingTime. Tijdens dit werkcongres hebben de expertgroepen aan hun bluepapers gewerkt, werden ze geïnspireerd door drie keynotes...
  • CEO Greetz spreker tijdens ShoppingTime
    • Nieuwsbericht

    Eén van de sprekers tijdens ShoppingTime is Niek Veendrick, CEO van Greetz. Greetz is in 2004 begonnen als de eerste online wenskaartenservice van Nederland. Na verschillende samenwerkingen met Hallmark...

Meer nieuws

Bestand downloaden

Laat je gegevens achter om bestanden te kunnen downloaden. Dit hoeft maar één keer.

Bij het klikken op ‘downloaden’ geef je toestemming dat jouw gegevens worden verstrekt aan de partner/auteur van het document (met wie dit document in samenwerking tot stand is gekomen) en dat je benaderd kunt worden door de partner/auteur, binnen 3 maanden na het downloaden. Meer informatie over hoe ShoppingTomorrow omgaat met je gegevens is te vinden in het privacy statement.