Innovatieve technologieën veranderen de wereld om ons heen in een snel tempo. De toenemende snelheid van digitalisering van organisaties en robotisering van industrieën hebben sociale en economische implicaties voor onze belangrijkste sectoren zoals financiën, transport, detailhandel, gezondheidszorg en professionele diensten. Klanten verwachten tegenwoordig overal toegang tot alles, vanaf elk apparaat ter wereld, voor allerlei doeleinden. Bovendien verwachten ze van elke organisatie dat ze on-demand producten en diensten levert en een naadloze gebruikerservaring biedt met intuïtieve interfaces, beschikbaarheid rond de klok, realtime fulfillment en hoge kwaliteit.

Mede mogelijk gemaakt door:

Onderzoeksvraag

Welke maatregelen kan de Nederlandse E-commercesector nemen om de top 5 veiligheidsproblemen in de keten aan te pakken, zodat consumentenvertrouwen gewaarborgd blijft?

Probleemstelling

Terwijl online handel exponentieel groeit verliezen bedrijven elke dag honderden miljoenen dollars als gevolg van security aanvallen. Individuen zoals jij en ik lijden aan de ernstige gevolgen ervan. Terwijl de cybercriminaliteit toeneemt, worstelen de meeste CIO’s met het vinden van een efficiënte en kosteneffectieve manier om hun organisaties beter te bewapenen. Een van de bedreigingen is bijvoorbeeld phishing-aanvallen. Volgens Gartner hadden 3,6 miljoen klanten in de VS alleen al kapitaal verloren door phishing-aanvallen. De verliezen liepen op tot ongeveer 3,2 miljard US-dollar.

Doelstelling

Het vergroten van digitale weerbaarheid van de Nederlandse E-Commerce sector, door ketengerichte aanpak.

Mede mogelijk gemaakt door:

Personen in deze expertgroep

Voorzitter

  • Roland van Kortenhof

    Roland van Kortenhof

    Manager Operations, Thuiswinkel.org

Hosts

  • Gunther Cleijn

    Gunther Cleijn

    Cyber Security Officer, PostNL Pakketten Benelux BV

  • Gerrie de Jonge

    Gerrie de Jonge

    CIO Parcel & Delivery, PostNL Pakketten Benelux BV

Alle 16 experts

  • Bert-Jan Beenen

    Bert-Jan Beenen

    Information Security Officer, AfterPay

  • Raymond Bierens

    Researcher, T.U. Delft

  • Patrick de Goede van Eijk

    Patrick de Goede van Eijk

    Cyber Security Architect, T-Systems Nederland B.V.

  • Zeger Knops

    Zeger Knops

    Head of Business Technology, Vida XL B.V.

  • Maarten Louman

    Maarten Louman

    co-founder, Qiy Intellectual Property B.V.

  • Nicole Mallens

    Nicole Mallens

    Expert ncw, VNO- NCW

  • Sjoerd Middeldorp

    Sjoerd Middeldorp

    Product Owner e-Commerce, Coop Holding B.V.

  • Hans Minten

    Hans Minten

    Security Analist, Wehkamp BV

  • Diederik Perk

    Diederik Perk

    Threat Intelligence Advisor, Fox-IT

  • Dennis Pieterse

    Dennis Pieterse

    Senior Security Advisor, T-Systems Nederland B.V.

  • Nick Pinto

    Nick Pinto

    Teamleider Fraude, Wehkamp Finance

  • Michiel Steltman

    Michiel Steltman

    Managing Director, DINL

  • Thomas Stols

    security specialist, Computest Holding B.V.

  • Michel Teuwen

    Michel Teuwen

    Senior Information Security Consultant, Jumbo Groep Holding B.V.

  • Wesley van Breugel

    Wesley van Breugel

    CTO, eHealth Ventures Group

  • Raymond van den Hoek

    IT Security Manager, bol.com

Agenda

Meer events

Nieuws

  • ShoppingTime: Data, veiligheid en personalisatie
    • Nieuwsbericht

    Op 14 november was het op een na laatste congres van ShoppingTomorrow 2018: ShoppingTime. Tijdens dit werkcongres hebben de expertgroepen aan hun bluepapers gewerkt, werden ze geïnspireerd door drie keynotes...
  • CEO Greetz spreker tijdens ShoppingTime
    • Nieuwsbericht

    Eén van de sprekers tijdens ShoppingTime is Niek Veendrick, CEO van Greetz. Greetz is in 2004 begonnen als de eerste online wenskaartenservice van Nederland. Na verschillende samenwerkingen met Hallmark...

Meer nieuws

Bestand downloaden

Laat je gegevens achter om bestanden te kunnen downloaden. Dit hoeft maar één keer.

Bij het klikken op ‘downloaden’ geef je toestemming dat jouw gegevens worden verstrekt aan de partner/auteur van het document (met wie dit document in samenwerking tot stand is gekomen) en dat je benaderd kunt worden door de partner/auteur, binnen 3 maanden na het downloaden. Meer informatie over hoe ShoppingTomorrow omgaat met je gegevens is te vinden in het privacy statement.