De opkomst van nieuwe technologieën zal in 2020 gevolgen gaan hebben voor organisaties en bovendien risico's met zich meebrengen. Hoe blijf je hierop voorbereid?

Mede mogelijk gemaakt door:

Onderzoeksvraag

Welke risico’s gaan zich ontwikkelen richting 2020 en hoe kun je deze beheersen?

Risico's richting 2020

Het beheersen van risico’s is niet een onderwerp dat direct leeft bij de gemiddelde retailer. Uiteraard zal hij maatregelen nemen of willen nemen tegen diefstal in zijn fysieke winkel, gepleegd door shoppers. Maatregelen tegen internetfraude worden al iets ingewikkelder, omdat ze vaak lastiger te herkennen zijn.

De risico’s voor de retailer die stappen gaat zetten of heeft gezet richting een online of omnichannel-strategie, nemen echter fors toe. Nieuwe technologie levert nieuwe bedreigingen en criminelen en fraudeurs worden steeds creatiever en innovatiever.

Reden te meer om dieper in te gaan op de risico’s die richting 2020 gaan ontstaan. In de bluepaper geeft de expertgroep een groot deel van deze risico’s weer en manieren om deze te beheersen.

Mede mogelijk gemaakt door:

Personen in deze expertgroep

Voorzitter

  • Guido Anninga

    Guido Anninga

    Associate Partner, ConQuaestor

Host

  • Maarten de Jonge

    Maarten de Jonge

    Strategie & Propostie Zakelijk, Meeùs

Alle 6 experts

  • Henri Castillion

    Henri Castillion

    Risk Officer, Sanoma Media

  • Eric Nijman

    Eric Nijman

    Manager E-commerce & Innovatie, Meeùs

  • Leendert Rijnsburger

    Leendert Rijnsburger

    Directielid, Focum / AchterafBetalen

  • Jan Pieter Spanjer

    Jan Pieter Spanjer

    Security Officer, Meeùs

  • Niels Willeboordse

    Niels Willeboordse

    Senior Manager Risk Services, Deloitte

  • Jeroen Wolterbeek

    Jeroen Wolterbeek

    Adviseur Zakelijke Markt w.o. Datarisico’s, Meeùs

Agenda

Meer events

Nieuws

  • ShoppingTime: Data, veiligheid en personalisatie
    • Nieuwsbericht

    Op 14 november was het op een na laatste congres van ShoppingTomorrow 2018: ShoppingTime. Tijdens dit werkcongres hebben de expertgroepen aan hun bluepapers gewerkt, werden ze geïnspireerd door drie keynotes...
  • CEO Greetz spreker tijdens ShoppingTime
    • Nieuwsbericht

    Eén van de sprekers tijdens ShoppingTime is Niek Veendrick, CEO van Greetz. Greetz is in 2004 begonnen als de eerste online wenskaartenservice van Nederland. Na verschillende samenwerkingen met Hallmark...

Meer nieuws

Bestand downloaden

Laat je gegevens achter om bestanden te kunnen downloaden. Dit hoeft maar één keer.

Bij het klikken op ‘downloaden’ geef je toestemming dat jouw gegevens worden verstrekt aan de partner/auteur van het document (met wie dit document in samenwerking tot stand is gekomen) en dat je benaderd kunt worden door de partner/auteur, binnen 3 maanden na het downloaden. Meer informatie over hoe ShoppingTomorrow omgaat met je gegevens is te vinden in het privacy statement.