De expertgroep Online Identification: higher conversion, onder leiding van PiM ID en Inge de Ruijter, gaat aan de slag met de onderzoeksvraag: Hoe kunnen we het aantal verlaten gevulde online winkelmandjes minimaliseren en de gebruikerservaring optimaliseren voor een hogere conversie door de inzet van innovatieve authenticatiemethodes?

Mede mogelijk gemaakt door:

Onderzoeksvraag

Hoe kunnen we het aantal verlaten gevulde online winkelmandjes minimaliseren en de gebruikerservaring optimaliseren voor een hogere conversie door de inzet van innovatieve authenticatiemethodes?

Pitstop video Online identification: higher conversion
Pitstop video Online identification: higher conversion - https://www.youtube.com/watch?v=rSrBjNR2VNY

Toelichting onderzoek

Ruim 35% van de online winkelmandjes die niet worden afgerekend, is te wijten aan vergeten wachtwoorden of het niet hebben van een account. Met behulp van innovatieve authenticatie methode PiM kunnen we dit verbeteren. Volledig gebouwd op gebruikersgemak en veiligheid. Samen zullen we verschillende onderzoeken en tests opzetten met authenticatie methodes om voor jou bedrijf specifiek de conversie te verhogen. De expertgroep geeft concrete aanbeveling om tot minder verlaten mandjes te komen.

Wat jij ontvangt:

  • Innovatieve inlogmethode met lage development impact voor jouw website/ klantportal
  • Super enthousiast team die met jou meedenkt over experimenten tijdens de expertgroep
  • Unieke kans om onderdeel te zijn van wachtwoordloos Nederland

Wat jij brengt: 

  • Jij bent een enthousiaste productmanager op het gebied van de online klantreis en/of authenticatie bij retailers.
  • Bij voorkeur verantwoordelijk voor de e-commerce strategie
  • Beschikt over een actief klantpanel/ testomgeving om a/b tests te doen

Deelvragen:

  1. Hoe kunnen we het bestelgemak voor consumenten (leidend tot meer conversie) verhogen door authenticatie te vereenvoudigen?
    1. Welke attributen hebben retailers nodig om de klantreis te optimaliseren?
    2. Welke authenticatie methoden (PiM, Social Login en wachtwoord + e-mail) hebben de voorkeur van de consument?
  2. Wat maakt dat consumentenproducten in hun winkelwagen stoppen en deze niet aanschaffen?
    1. Hoe verhoudt zich dit tot de verschillende doelgroepen (jongeren en ouderen)?
    2. Hoe groot is de invloed van “identificatie en het moeten invullen van persoonsgegevens” in de verlaten mandjes?
    3. Wat zijn redenen dat consumenten niet inloggen maar afrekenen als “gast
  3. Op welke manier kan inclusiviteit voor online authenticatie middelen en online shoppen vergroot worden?
    1. Hebben verschillende authenticatie mechanismen daar invloed op?
    2. Welke methode werkt het best voor welke doelgroep?

Onderzoeksaanpak:

Testen van hypotheses o.b.v. aangesloten onderzoek websites/ expert deelnemers door middel van o.a. nulmetingen en a/b testen.

Mede mogelijk gemaakt door:

Personen in deze expertgroep

Voorzitter

  • Inge de Ruijter

    Inge de Ruijter

    Business & Development Expert Identity & Data, Inge de Ruijter

Host

  • Kim Stolk

    Kim Stolk

    Product Owner, PiM ID

Alle 14 experts

  • Pjotr van Amelsfoort

    Pjotr van Amelsfoort

    Lead Digital, Avéro Achmea, Achmea

  • Michiel Brouwer

    Michiel Brouwer

    Operations Manager, BSH Huishoudapparaten

  • Sjoerd de Bruijne

    Sjoerd de Bruijne

    E-commerce Manager, Rico Moda Uomo B.V.

  • Mariska van der Burg

    Mariska van der Burg

    E-commerce manager, Geisha Fashion BV

  • Jesper Elders

    Jesper Elders

    Online Marketing Manager, Decathlon

  • Just Hasselaar

    Just Hasselaar

    Policy Adviser Digital Transactions, Thuiswinkel.org

  • Jeroen Jungerius

    Jeroen Jungerius

    Vendormanagement, Buckaroo

  • Meike Kroese

    Meike Kroese

    Leadgen & digital marketing a.i., bol.com

  • Naut Lowensteijn

    Naut Lowensteijn

    Product Lead E-commerce, CarNext.com

  • Rick Maresch

    Rick Maresch

    Head of Digital Transformation, TCXA

  • Margot Markhorst

    Margot Markhorst

    Product Consultant iDIN, Currence

  • Joris van der Spek

    Joris van der Spek

    Global CRM Manager, Lucas Bols N.V.

  • Michiel Vos

    Michiel Vos

    E-commerce Ondernemer, MijnIJzerwaren.nl

  • Andre Walter

    Andre Walter

    Legal Director | Data Law, Pinsent Masons Netherlands

Nieuws

  • Duurzaamheid in digital commerce: De groene weg voorwaarts
    • Expertgroep
    • 21-12-2023

    Duurzaamheid is een dominant thema binnen digital commerce anno 2023. Een veelkoppig onderwerp ook, waarover je in dit magazine verschillende artikelen hebt kunnen lezen. Het valt de experts van ShoppingTomorrow...
  • Waarom mag jij ShoppingTomorrow niet missen?
    • Blog
    • 11-12-2023

    Marieke Vink, Programma manager ShoppingTomorrow en Thuiswinkel e-Academy, heeft afgelopen jaar met succes haar eerste programmajaar afgerond. Terwijl we de uitkomsten van alle expertgroepen nog volop...
  • Op naar duurzaam succes met ShoppingTomorrow
    • Nieuwsbericht
    • 11-10-2023

    Een gigantische hoeveelheid toepasbare kennis over digital commerce is beschikbaar gekomen. Het zijn de gedeelde inzichten van ruim vijfhonderd experts van ShoppingTomorrow, in 21 bluepapers. Ze staan...

Meer nieuws

ShoppingTomorrow maakt gebruik van cookies en vergelijkbare technieken. Met cookies volgen wij en derde partijen jouw internetgedrag binnen onze website. Hiermee kunnen we advertenties tonen op basis van jouw interesse en kun je informatie delen via social media. Als je verdergaat op onze website gaan we ervan uit dat je hiermee akkoord bent. Meer informatie is te vinden in de Privacyverklaring

Bestand downloaden

Laat je gegevens achter om bestanden te kunnen downloaden. Dit hoeft maar één keer.

Wij gaan zorgvuldig met jouw gegevens om. Meer informatie hierover is te vinden in de Privacyverklaring.