Hoe biedt een retailer een aanbieding op maat aan aan een klant die – zelfs in de winkel – prijzen, producten en diensten vergelijkt met behulp van zijn smartphone? Hoe krijgt de retailer een klant in zijn winkel die zich online oriënteert? De bluepaper van deze expertgroep ontrafelt het spanningsveld van omnichannel klantidentificatie verder en legt uit waarom meedoen een must is voor alle retailers.

Mede mogelijk gemaakt door:

Onderzoeksvraag

Hoe werkt omnichannel klantidentificatie en waarom is het een must voor alle retailers?

Vertrouwen in de retailer

Klantherkenning is de sleutel tot het opbouwen van een persoonlijke en vertrouwde klantrelatie en de mogelijkheid tot een aanbod op maat. Veel retailers hebben als doel om hun producten en diensten tegen zo laag mogelijke kosten bij zoveel mogelijk klanten onder de aandacht te brengen om hun conversie te verhogen. Klanten willen alleen in contact komen met retailers als zij relevant voor hen zijn. Op dat moment zijn zij op zoek naar een optimale ervaring bij retailers en baseren daar hun voorkeuren op. Voordelen en ge­bruiksgemak van het gebruiken van omnichannel-oplossingen spelen hierbij een grote rol, maar ook vertrouwen in de retailer is belangrijk. Alleen als een klant vertrouwen heeft in een retailer, is hij bereid om gegevens te delen.

Mede mogelijk gemaakt door:

Personen in deze expertgroep

Voorzitter

  • Vincent Jansen

    Vincent Jansen

    Principal, Innopay

Host

  • Enny van de Velden

    Enny van de Velden

    CCO, CCV Group B.V.

Alle 17 experts

  • Alexander Schuitema

    Alexander Schuitema

    Marketing Project Manager a.i., MoneYou (ABN-AMRO)

  • Allard Keuter

    Allard Keuter

    Project Manager & scheme architect iDIN, Betaalvereniging Nederland

  • Amos Kater

    Amos Kater

    Director Advisory & Education Services, UL

  • Chantal van der Velde

    Chantal van der Velde

    Business Analyst, Innopay

  • Diederik Florijn

    Diederik Florijn

    Business Analyst, Innopay

  • Frans van der Lugt

    Frans van der Lugt

    Business Development, Rabobank

  • Guido Lamers

    Guido Lamers

    Manager CCV Lab, CCV Group

  • Jill Steffen

    Jill Steffen

    CRM Manager, vtwonen.nl

  • Lisette Bieleveld

    Lisette Bieleveld

    Partner / Advocaat, Van Doorne N.V.

  • Luuk Meijles

    Luuk Meijles

    Architectuur Consultant, International Card Services

  • Marischa Bergevoet

    Marischa Bergevoet

    CRM Marketeer, Nextail

  • Martijn Cobussen

    Martijn Cobussen

    International Marketing Manager, CCV Group

  • Martijn van der Corput

    Martijn van der Corput

    Partner, Innopay

  • Niels Vink

    Niels Vink

    Fraud Risk Management Consultant, International Card Services

  • Peter van Leeuwen

    Peter van Leeuwen

    New Business Development, KPN

  • Stephanie van Drunen Littel

    Stephanie van Drunen Littel

    Strategic Business Development Manager, PostNL

  • Thomas Jacobs

    Thomas Jacobs

    Online Marketeer, PDC B.V. (Paradigit Group)

Agenda

Meer events

Nieuws

Meer nieuws

Bestand downloaden

Laat je gegevens achter om bestanden te kunnen downloaden. Dit hoeft maar één keer.

Bij het klikken op ‘downloaden’ geef je toestemming dat jouw gegevens worden verstrekt aan de partner/auteur van het document (met wie dit document in samenwerking tot stand is gekomen) en dat je benaderd kunt worden door de partner/auteur, binnen 3 maanden na het downloaden. Meer informatie over hoe ShoppingTomorrow omgaat met je gegevens is te vinden in het privacy statement.