Het inzetten van data om klantcontactmomenten te personaliseren, zoals het tonen van content, productaanbevelingen en zoeksuggesties en -resultaten, hoeft niet ingewikkeld te zijn. Maak het probleem klein in plaats van groot en volg de vier stappen van de expertgroep.

Mede mogelijk gemaakt door:

Onderzoeksvraag

Hoe kom je in vier stappen tot personalisatie van je contactmomenten binnen e-commerce?

Bluepaper

(Hyper)personalisatie heeft inmiddels een vaste plaats op het prioriteitenlijstje van e-commercemanagers. Klantgerichtheid is belangrijk en dat geldt ook online. Slimme digitale kanalen waarin rekening wordt gehouden met context en klantvoorkeuren, zorgen ervoor dat aangeboden informatie en producten aandacht krijgen van de klant. Dit leidt tot betere conversie en herhaalaankopen.

Personalisatie is geen doel op zich. Personalisatie gaat om het bieden van een contactmoment dat door de klant als betekenisvol wordt ervaren. Dat kan door gebruik te maken van data op andere contactmomenten.

Hoe vlieg je echter als e-commercemanager dit onderwerp aan? Het onderwerp kan groot en technisch lijken. De expertgroep Personalized E-commerce neemt je mee door de vier stappen die je moet zetten.

Mede mogelijk gemaakt door:

Personen in deze expertgroep

Voorzitter

  • Chi Shing Chang

    Chi Shing Chang

    Mede-oprichter, SPARQUE

Host

  • Chi Shing Chang

    Chi Shing Chang

    Mede-oprichter, SPARQUE

Alle 17 experts

  • Ryan Beentje

    Ryan Beentje

    Online Marketing Manager, OLX Group

  • Ellen den Ouden

    Ellen den Ouden

    Freelance Online Marketing Manager, Digitale Drukte

  • Caspar Fraiture

    Caspar Fraiture

    Manager Digital Transformation, Meeùs

  • Leon Ineke

    Leon Ineke

    Industry Manager Retail, Google

  • Bas Komen

    Bas Komen

    Online Business Director, Cloetta

  • Henk Mugge

    Henk Mugge

    Owner, Data Circle

  • Fabian Pieterse

    Fabian Pieterse

    Informatie / Data Analist, BVA Auctions

  • Harko Prinssen

    Harko Prinssen

    Delivery Manager E-commerce, Kwantum

  • Richard Rijsterborgh

    Richard Rijsterborgh

    Marketing en E-commerce Manager, Paradigit Groep

  • Wouter Stokkel

    Wouter Stokkel

    E-commerce Manager / Product Owner, ANWB

  • Jacqueline ten Klei

    Jacqueline ten Klei

    Owner & Commercieel Manager, DM Impressions

  • Pjotr van Amelsfoort

    Pjotr van Amelsfoort

    Senior E-commerce Marketeer, Centraal Beheer Bedrijven

  • Floris van Lier

    Floris van Lier

    Online Marketeer, PowerSlim

  • Robin van Olphen

    Robin van Olphen

    Global Digital Director, SuperTrash

  • Adriaan van Wijck

    Adriaan van Wijck

    E-commerce Manager / Product Owner, Kersten B.V.

  • Ben Verschuur

    Ben Verschuur

    Senior Online Marketeer Sales & Growth, Aegon Nederland

  • Marco Vrouwenvelder

    Marco Vrouwenvelder

    Marketing- en Klantmanager, INDI.nl

Agenda

Meer events

Nieuws

  • ShoppingTime: Data, veiligheid en personalisatie
    • Nieuwsbericht

    Op 14 november was het op een na laatste congres van ShoppingTomorrow 2018: ShoppingTime. Tijdens dit werkcongres hebben de expertgroepen aan hun bluepapers gewerkt, werden ze geïnspireerd door drie keynotes...
  • CEO Greetz spreker tijdens ShoppingTime
    • Nieuwsbericht

    Eén van de sprekers tijdens ShoppingTime is Niek Veendrick, CEO van Greetz. Greetz is in 2004 begonnen als de eerste online wenskaartenservice van Nederland. Na verschillende samenwerkingen met Hallmark...

Meer nieuws

Bestand downloaden

Laat je gegevens achter om bestanden te kunnen downloaden. Dit hoeft maar één keer.

Bij het klikken op ‘downloaden’ geef je toestemming dat jouw gegevens worden verstrekt aan de partner/auteur van het document (met wie dit document in samenwerking tot stand is gekomen) en dat je benaderd kunt worden door de partner/auteur, binnen 3 maanden na het downloaden. Meer informatie over hoe ShoppingTomorrow omgaat met je gegevens is te vinden in het privacy statement.