Performance advertising is toe aan een herdefinitie. Het vakgebied is ontstaan tijdens de opkomst van search marketing en affiliate marketing. Rendementen waren hoog. Hele businessmodellen waren gebaseerd op het rendement uit performance advertising-activiteiten. Nieuwe afdelingen werden in het leven geroepen.

Mede mogelijk gemaakt door:

Onderzoeksvraag

Hoe kun je als marketeer of webshopeigenaar inspelen op de ontwikkelingen rondom performance advertising?

Integrated Performance Marketing

Maar de druk op het rendement dat uit performance advertising komt, neemt toe, technische mogelijkheden worden groter, organisaties redeneren vanuit de gehele customer journey en organisaties kijken meer en meer naar cross-channelresultaten. De uitgangspunten voor performance advertising moeten daarom worden herijkt. We gaan van Performance Advertising naar ‘Integrated Performance Marketing’.

In de bluepaper gaat de expertgroep dieper in op deze ontwikkeling en schetsen zij hoe je als marketeer of webshopeigenaar op deze ontwikkelingen kunt inspelen. De meningen zijn gebaseerd op de ervaringen en inzichten van de deelnemers binnen de expertgroep.

Mede mogelijk gemaakt door:

Personen in deze expertgroep

Voorzitter

  • Mark van Werven

    Mark van Werven

    Directeur, Tribal Internet Marketing

Host

  • Mark van Werven

    Mark van Werven

    Directeur, Tribal Internet Marketing

Alle 14 experts

  • Rineke Berkelder

    Rineke Berkelder

    Community Manager, Revit

  • Tobias Braam

    Tobias Braam

    Online Performance Manager, Marktplaats

  • Jeroen Brouwer

    Jeroen Brouwer

    Manager Marketing & Product, De Persgroep (Tweakers)

  • Niels Dengel

    Niels Dengel

    Industry Head Pure Players & EDU, Google

  • Robin Doezie

    Robin Doezie

    Online Marketeer, Travelbird

  • Sander Elders

    Sander Elders

    Online Marketing Manager, Wohi.nl

  • Marijn Ruitenbeek

    Marijn Ruitenbeek

    Marketing Manager Online, V&D

  • Chi Shing Chang

    Chi Shing Chang

    Business Development, Spinque

  • Joris Stigters

    Joris Stigters

    Manager Online Marketing, wehkamp.nl

  • Sanne van Breemen

    Sanne van Breemen

    Team Lead Channels, Sundio Group

  • Martijn van den Bemd

    Martijn van den Bemd

    Sr. SEA R&D Consultant, Tribal Internet Marketing

  • Maurice van Drongelen

    Maurice van Drongelen

    Marketing Manager, Totaalmarkt.nl

  • Martijn van Peer

    Martijn van Peer

    E-commerce Manager, Paradigit

  • Ben Verschuur

    Ben Verschuur

    Sr. Online Marketeer, Aegon

Agenda

Meer events

Nieuws

Meer nieuws

Bestand downloaden

Laat je gegevens achter om bestanden te kunnen downloaden. Dit hoeft maar één keer.

Bij het klikken op ‘downloaden’ geef je toestemming dat jouw gegevens worden verstrekt aan de partner/auteur van het document (met wie dit document in samenwerking tot stand is gekomen) en dat je benaderd kunt worden door de partner/auteur, binnen 3 maanden na het downloaden. Meer informatie over hoe ShoppingTomorrow omgaat met je gegevens is te vinden in het privacy statement.