People Based Marketing - van collecting naar connecting 2019-2020

Open

Waar we nu nog steeds vaak zien dat retailers jagen op nieuwe klanten en ondertussen vergeten ook met hun huidige klant een echte relatie op te bouwen is het tijd voor een nieuwe aanpak denken wij. Van collecting naar connecting! In het tijdperk waar de consument de controle heeft overgenomen in het koopproces is het zaak een aantal zaken anders te gaan doen. De consument neemt geen genoegen meer met alleen herkend te worden maar ook gekend te worden. We zullen meer moeten gaan werken vanuit respect, empathie en ritme voor en van de consument. Dat betekend niet meer jagen op een nieuwe klant of nieuwe aankoop. Maar de relatie met de persoon koesteren en handelen vanuit klantwaarde.

Mede mogelijk gemaakt door:

Onderzoeksvraag

Hoe gaat de retail-sector een betere connectie maken met mensen?

Vraagstelling

Waarbij waarde voor de klant ook waarde is van de klant. We weten tegenwoordig zoveel van onze klanten en doen er nog zo weinig mee. De volwassenheid van retail organisaties moet dan ook groter worden. Dit betekend niet vechten tegen de structuren die vaak bestaan binnen de organisatie of de technologie die ze hebben maar een brug proberen te slaan hiertussen. Als we werken vanuit hetzelfde perspectief dan heeft de consument hier uiteindelijk voordeel bij. Concurrentievoordeel behaal je uiteindelijk alleen door een relevante merkervaringen te creëren. Het is uiteindelijk een dans tussen data, technologie, processen en creativiteit.

Integratie van je klant en lead strategie. Je doel is om de relatie met ‘mensen’ te versterken. Werk toe naar één draaiboek dat iedereen in de organisatie kent en volgt, met gedeelde KPI’s. Je bestaande klanten zijn een goed startpunt om tot een integrale marketingstrategie te komen waar media, CRM en leadmanagement samenkomen. We noemen dit ook wel de ‘inverted funnel’. Als je het gedrag van klanten die al een relatie met je merk hebben begrijpt kun je een betere integrale contactstrategie opstellen  – die vervolgens de basis vormt voor een people-based verandertraject.

Planning onderzoeksjaar

april
2019
februari
2020

Mede mogelijk gemaakt door:

Personen in deze expertgroep

Voorzitter

  • Raymon de Kruijff

    VP Customer Strategy, Merkle

Hosts

  • Ramses Bossuyt

    Director Client Success Northern Europe, Selligent

  • Just Greve

    Just Greve

    Business Development Manager, Merkle

Alle 4 experts

  • Bastiaan Bless

    Channel Manager, Koninklijke Gazelle B.V.

  • Jo Braeckman

    Chief Transition Officer, JBC

  • Frans Melenhorst

    Frans Melenhorst

    Customer Strategist, Clear Value BV

  • Tessa van Nunen

    Tessa van Nunen

    E-commerce Manager EMEA & Asia Pacific, Dremel - Bosch Power Tools

Nieuws

Meer nieuws

ShoppingTomorrow maakt gebruik van cookies en vergelijkbare technieken. Met cookies volgen wij en derde partijen jouw internetgedrag binnen onze website. Hiermee kunnen we advertenties tonen op basis van jouw interesse en kun je informatie delen via social media. Als je verdergaat op onze website gaan we ervan uit dat je hiermee akkoord bent. Meer informatie is te vinden in de Privacyverklaring

Bestand downloaden

Laat je gegevens achter om bestanden te kunnen downloaden. Dit hoeft maar één keer.

Bij het klikken op ‘downloaden’ geef je toestemming dat jouw gegevens worden verstrekt aan de partner/auteur van het document (met wie dit document in samenwerking tot stand is gekomen) en dat je benaderd kunt worden door de partner/auteur, binnen 3 maanden na het downloaden. Meer informatie over hoe ShoppingTomorrow omgaat met je gegevens is te vinden in het privacy statement.