Zoals alles in onze wereld, verandert ook direct marketing (DM) in rap tempo. Veel nieuwe kanalen, onderliggende technologieën en beschikbare data bieden enorme kansen. In de nabije toekomst zal DM niet alleen een onderdeel van de bedrijfsvoering zijn, maar zelfs doordringen tot in de kernactiviteiten van elk bedrijf.

Mede mogelijk gemaakt door:

Onderzoeksvraag

Hoe bereid je je voor op de toekomst en welke stappen moet je nemen in direct marketing?

Een DM-groeimodel

Het kijken naar de toekomst en het beschrijven daarvan is slechts één kant van de zaak. Hoe je hierop voor te bereiden en welke stappen te nemen is een tweede. De expertgroep beschrijft kort welke vier groeifasen zij onderscheiden. Verder introduceren ze een DM-groeimodel dat we gebruiken als basis voor een online kennisplatform dat de expertgroep aan het inrichten is. Dit platform helpt ondernemers om enerzijds in te schatten waar het bedrijf staat en anderzijds te bepalen waar het naartoe wil, maar ook welke wegen daarvoor te volgen zijn. Lees de inzichten in de bluepaper.

Mede mogelijk gemaakt door:

Personen in deze expertgroep

Voorzitters

  • Niels Beekman

    Niels Beekman

    Business Consultant, Yourzine

  • David Veldt

    David Veldt

    Directeur Strategie, Yourzine

Host

  • Jan Teerlinck

    Jan Teerlinck

    Vice President, Selligent

Alle 9 experts

  • Hessel Boschma

    Hessel Boschma

    Channel Manager Outbound Email & Digital Media, ZIGGO

  • Eefje Langendonk

    Eefje Langendonk

    Marketeer Particulier, Meeus

  • Jenny Lemstra

    Jenny Lemstra

    Lead Customer Centric Marketeer, bol.com

  • Hans Mokkink

    Hans Mokkink

    Manager Customer Value Management Intelligence, T-Mobile

  • Elaine Oldhoff

    Elaine Oldhoff

    Beleidsadviseur & Jurist, Thuiswinkel.org

  • Mischa van Bochove

    Mischa van Bochove

    Product Manager Inzicht & Campagnes PostNL, PostNL

  • Hans van Hooren

    Hans van Hooren

    Manager Marketing & Communication, DGN Retail

  • Edward van Reden

    Edward van Reden

    Marketing Manager, Atelier Goldner Schnitt bv

  • Thomas Wasser

    Thomas Wasser

    CRM Manager, Asics Europe B.V.

Nieuws

  • Duurzaamheid in digital commerce: De groene weg voorwaarts
    • Expertgroep
    • 21-12-2023

    Duurzaamheid is een dominant thema binnen digital commerce anno 2023. Een veelkoppig onderwerp ook, waarover je in dit magazine verschillende artikelen hebt kunnen lezen. Het valt de experts van ShoppingTomorrow...
  • Waarom mag jij ShoppingTomorrow niet missen?
    • Blog
    • 11-12-2023

    Marieke Vink, Programma manager ShoppingTomorrow en Thuiswinkel e-Academy, heeft afgelopen jaar met succes haar eerste programmajaar afgerond. Terwijl we de uitkomsten van alle expertgroepen nog volop...
  • Op naar duurzaam succes met ShoppingTomorrow
    • Nieuwsbericht
    • 11-10-2023

    Een gigantische hoeveelheid toepasbare kennis over digital commerce is beschikbaar gekomen. Het zijn de gedeelde inzichten van ruim vijfhonderd experts van ShoppingTomorrow, in 21 bluepapers. Ze staan...

Meer nieuws

ShoppingTomorrow maakt gebruik van cookies en vergelijkbare technieken. Met cookies volgen wij en derde partijen jouw internetgedrag binnen onze website. Hiermee kunnen we advertenties tonen op basis van jouw interesse en kun je informatie delen via social media. Als je verdergaat op onze website gaan we ervan uit dat je hiermee akkoord bent. Meer informatie is te vinden in de Privacyverklaring

Bestand downloaden

Laat je gegevens achter om bestanden te kunnen downloaden. Dit hoeft maar één keer.

Wij gaan zorgvuldig met jouw gegevens om. Meer informatie hierover is te vinden in de Privacyverklaring.