Uw merk of bedrijf is een bron van allerlei soorten content, zoals de tekst over uw bedrijf op de homepage van uw site, de foto in een Facebook-post, de uitlegvideo en een blog. Goede content versterkt uw eigen (unieke) verhaal, uw producten en diensten, uw platformen en is een belangrijk middel voor het creëren van tevreden klanten, fans en ambassadeurs.

Mede mogelijk gemaakt door:

Onderzoeksvraag

Hoe kun je potentiële klanten met content inspireren en/of verder helpen?

De basiselementen van contentmarketing

Bij het planmatig inzetten van deze content om marketingdoelen te bereiken is er sprake van contentmarketing. De kern van contentmarketing draait om het creëren, cureren en distribueren van relevante content om een specifieke groep mensen (een community) te ‘bereiken en te raken’. Hoe kun je uw potentiële klanten met content inspireren en/of (verder) helpen? In dit hoofdstuk lichten we op een praktische manier de basiselementen van en belangrijke ontwikkelingen voor contentmarketing toe.

Mede mogelijk gemaakt door:

Personen in deze expertgroep

Voorzitter

  • Nike Moederscheim

    Nike Moederscheim

    Manager Strategie en Business Development, Head Office NL

Hosts

  • Annette Knijnenberg

    Annette Knijnenberg

    B2B Marketing Manager, Sanoma

  • John Olivieira

    John Olivieira

    Manager Marketing Partnerships, Sanoma

Alle 16 experts

  • Djemilah Dalhuisen

    Djemilah Dalhuisen

    Senior Communicatie Manager Media, ING

  • Conny Groot

    Conny Groot

    Manager Partnerschappen Bedrijven, Natuurmonumenten

  • Bianca Harms

    Bianca Harms

    Senior Lecturer, Stenden University / University of Groningen

  • Eunice Koekkoek

    Eunice Koekkoek

    Senior Consultant Corporate Communications & Social Media Management, McDonald’s Nederland

  • Juriaan Matthijssen

    Juriaan Matthijssen

    Marketingmanager ZZP/Soho, KPN Zakelijke markt

  • Annemarie Moonen-Koks

    Annemarie Moonen-Koks

    Content specialist/copywriter, Easy Internet Marketing

  • Michael Overzier

    Michael Overzier

    Mede-oprichter en eigenaar, WeLikeMilk

  • Rosella Passier – Van Haver

    Rosella Passier – Van Haver

    Manager Marketing, Efteling

  • Floris Regouin

    Floris Regouin

    Head of Digital Marketing, Samsung

  • Robert Snel

    Robert Snel

    Klantstrateeg, Human Customer Quality Group

  • Marten Strikwerda

    Marten Strikwerda

    Senior Manager Shopper Marketing & E-commerce, Unilever

  • Suzanne van den Boom

    Suzanne van den Boom

    Content Manager, Meeùs

  • Maurice van Dijk

    Maurice van Dijk

    Merkstrateeg, Menzis

  • Denise van Keulen

    Denise van Keulen

    Social Media and Content Marketeer, Desso

  • Marjolijn van Mierlo

    Marjolijn van Mierlo

    Marketing Communicatie Manager TENA, SCA Hygiene Products

  • Richard van Welie

    Richard van Welie

    Redacteur, Thuiswinkel.org

Agenda

Meer events

Nieuws

  • ShoppingTime: Data, veiligheid en personalisatie
    • Nieuwsbericht

    Op 14 november was het op een na laatste congres van ShoppingTomorrow 2018: ShoppingTime. Tijdens dit werkcongres hebben de expertgroepen aan hun bluepapers gewerkt, werden ze geïnspireerd door drie keynotes...
  • CEO Greetz spreker tijdens ShoppingTime
    • Nieuwsbericht

    Eén van de sprekers tijdens ShoppingTime is Niek Veendrick, CEO van Greetz. Greetz is in 2004 begonnen als de eerste online wenskaartenservice van Nederland. Na verschillende samenwerkingen met Hallmark...

Meer nieuws

Bestand downloaden

Laat je gegevens achter om bestanden te kunnen downloaden. Dit hoeft maar één keer.

Bij het klikken op ‘downloaden’ geef je toestemming dat jouw gegevens worden verstrekt aan de partner/auteur van het document (met wie dit document in samenwerking tot stand is gekomen) en dat je benaderd kunt worden door de partner/auteur, binnen 3 maanden na het downloaden. Meer informatie over hoe ShoppingTomorrow omgaat met je gegevens is te vinden in het privacy statement.