Het aantal bronnen met klantdata is groot. Het aantal devices dat (big) data genereert groeit. Net als het aantal uitingen dat op consumenten wordt losgelaten en het aantal aanbieders dat om de gunsten (of minstens: de euro) van consumenten vraagt. De noodzaak om persoonlijk en relevant te zijn in elke stap van de customer journey neemt dus toe. Veel bedrijven hebben de customer journey van hun klanten in beeld laten brengen. Maar het volgende dilemma is niet beantwoord: hoe kunnen we de klantkennis uit de customer journey vertalen in stuurinformatie voor alle bedrijfsprocessen. Hoe kunnen we “de klant” integreren in de hele waardeketen van het bedrijf; niet alleen in email marketing of push messaging, maar ook in Category Management, in Product Management, in de Services en in Innovatie? Dus in de echte drivers van customer engagement?

Mede mogelijk gemaakt door:

Onderzoeksvraag

Hoe kom je van de customer journey tot echte klantintegratie?

Er is een enorme behoefte bij bedrijven om te weten hoe ze de brug kunnen slaan tussen de customer journey en customer engagement via een formule die met de klant meeverandert. De expertgroep Customer Engagement zoekt mensen die deze expertise hebben. Die inzichten en "best practices" kunnen aandragen van bedrijven die al succesvol zijn in het “integreren van de klant” in alle schakels van de waardeketen. Die ervaring of ideeën hebben in het veranderingsproces rond klantintegratie.

Subvragen

  1. Hoe kun je de Customer Journey het beste in kaart brengen?
  2. En hoe bepaal je de huidige klantbeleving?
  3. Welke doelen worden er over het algemeen nagestreefd voor een optimale beleving en verbondenheid? Welke elementen hebben structureel impact op de klantbeleving?
  4. Welke bouwstenen zijn er nodig en hoe hangen deze samen? Denk hierbij aan bijvoorbeeld Customer Journey Analytics, Customer Data Platforms, Customer Experience, Personalisatie, BI/ Analytics en Marketing automation.
  5. Hoe kunnen de concrete resultaten van het Customer Engagement programma het beste gemeten worden?

Mede mogelijk gemaakt door:

Personen in deze expertgroep

Voorzitters

  • Jos Schreurs

    Jos Schreurs

    Partner, Squadra

  • Roger Wegh

    Roger Wegh

    Functieomschrijving Invullen, Squadra

Hosts

  • Joyce van Berkel

    Online Marketeer, SAZAS

  • Martin Lourens

    Senior Account Executive, BloomReach B.V.

Alle 34 experts

  • Alexander Schuitema

    Alexander Schuitema

    Manager Digital (a.i.), SAZAS

  • Anjo van der Spek

    Anjo van der Spek

    CIO, De Mandemakers Groep

  • Arnout Baas

    Marketing Manager, Dille & Kamille

  • Bart van Eunen

    Manager Customer Service, Bosch Thermotechniek B.V.

  • Berend-Jan Rietveld

    Strategic Manager Passenger Centricity, Amsterdam Airport Schiphol Consumers

  • Boudewijn Raessens

    Boudewijn Raessens

    Docent/ onderzoeker, Fontys Tilburg - Digital Business Concepts

  • Caspar Fraiture

    Caspar Fraiture

    Manager Digital Transformation, Meeus

  • Coen van de Ven

    CRM Manager, BSH Huishoudapparaten B.V.

  • Daan van Tongeren

    Daan van Tongeren

    Product Owner Customer Engagement, Squadra

  • Dion Fokkema

    E-commerce Manager, Op=Op Voordeelshop

  • Dorien Altena

    Dorien Altena

    CRM Manager, A.S. Watson (Health&Beauty Continental Europe) BV

  • Elisabeth Hovius

    Senior Manager B2B E-Commerce EMEA, PVH

  • Frank de Wit

    Manager Customer Experience, ANWB BV

  • Frans Melenhorst

    Associate, Squadra

  • Hans Molenaar

    Hans Molenaar

    Directeur, Beeckestijn Business School

  • Harko Prinssen

    Harko Prinssen

    Marketing Technologist, Kwantum.nl

  • Hemko van Wezel

    Hemko van Wezel

    Projectmanager a.i., ZONEZ Integrated Environments

  • Jeroen Dijkstra

    Product Owner Personalisatie Centraal Beheer, Centraal Beheer

  • Jolanda Bont

    Campagne Marketeer / Loyalty / CX, Bouwmaat

  • Joost Verbeek

    Joost Verbeek

    E-Commerce Manager, Mizuno Corporation EMEA

  • Marije Teerling

    Manager Customer Experience, Eneco B.V.

  • Marjolein de Jong

    Marjolein de Jong

    ecommerce coordinator, Essenza Home

  • Marleen Geurts

    CRM manager, Shoeby Franchise

  • Michail Warrink

    Strategic Commercial Product Manager, CCV Nederland

  • Michel Brakenhoff

    Michel Brakenhoff

    Associate, Squadra

  • Naomi Sjardijn

    Retentie Marketeer, vanHaren.nl

  • Pim van den Broek

    Webshop Manager, Pon Automotive B.V.

  • Raoul Jaggoe

    Global Head of Customer Competence Center, Sonepar

  • Robin van Olphen

    Robin van Olphen

    E-commerce Director, Most Wanted Boutique

  • Ronald Borst

    Ronald Borst

    Head of Business Development, BSH Huishoudapparaten B.V.

  • Sandy Zwanepol

    Manager CRM & Marketing Insights, De Bijenkorf

  • Sylvie Vermeend

    Sylvie Vermeend

    Digital Lead Personal Health Benelux, Philips Consumer Relations B.V.

  • Vincent Troupin

    Vincent Troupin

    Marketing & Ecommerce Manager, Holland Casino

  • Wouter Stokkel

    Wouter Stokkel

    E-commerce Manager / Product Owner, ANWB BV

Agenda

Meer events

Nieuws

Meer nieuws

Bestand downloaden

Laat je gegevens achter om bestanden te kunnen downloaden. Dit hoeft maar 1 keer.

Bij het klikken op ‘downloaden’ geef je toestemming dat jouw gegevens worden verstrekt aan de partner/auteur van het document (met wie dit document in samenwerking tot stand is gekomen) en dat je benaderd kunt worden door de partner/auteur, binnen 3 maanden na het downloaden. Meer informatie over hoe ShoppingTomorrow omgaat met je gegevens is te vinden in het privacy statement.