Het aantal bronnen met klantdata is groot. Het aantal devices dat (big) data genereert groeit. Net als het aantal uitingen dat op consumenten wordt losgelaten en het aantal aanbieders dat om de gunsten (of minstens: de euro) van consumenten vraagt. De noodzaak om persoonlijk en relevant te zijn in elke stap van de customer journey neemt dus toe. Veel bedrijven hebben de customer journey van hun klanten in beeld laten brengen. Maar het volgende dilemma is niet beantwoord: hoe kunnen we de klantkennis uit de customer journey vertalen in stuurinformatie voor alle bedrijfsprocessen. Hoe kunnen we “de klant” integreren in de hele waardeketen van het bedrijf; niet alleen in email marketing of push messaging, maar ook in Category Management, in Product Management, in de Services en in Innovatie? Dus in de echte drivers van customer engagement?

Mede mogelijk gemaakt door:

Onderzoeksvraag

Hoe kom je van de customer journey tot echte klantintegratie?

Er is een enorme behoefte bij bedrijven om te weten hoe ze de brug kunnen slaan tussen de customer journey en customer engagement via een formule die met de klant meeverandert. De expertgroep Customer Engagement zoekt mensen die deze expertise hebben. Die inzichten en "best practices" kunnen aandragen van bedrijven die al succesvol zijn in het “integreren van de klant” in alle schakels van de waardeketen. Die ervaring of ideeën hebben in het veranderingsproces rond klantintegratie.

Subvragen

  1. Hoe kun je de Customer Journey het beste in kaart brengen?
  2. En hoe bepaal je de huidige klantbeleving?
  3. Welke doelen worden er over het algemeen nagestreefd voor een optimale beleving en verbondenheid? Welke elementen hebben structureel impact op de klantbeleving?
  4. Welke bouwstenen zijn er nodig en hoe hangen deze samen? Denk hierbij aan bijvoorbeeld Customer Journey Analytics, Customer Data Platforms, Customer Experience, Personalisatie, BI/ Analytics en Marketing automation.
  5. Hoe kunnen de concrete resultaten van het Customer Engagement programma het beste gemeten worden?

Mede mogelijk gemaakt door:

Personen in deze expertgroep

Voorzitters

  • Jos Schreurs

    Jos Schreurs

    Partner, Squadra

  • Roger Wegh

    Roger Wegh

    Partner, Squadra

Hosts

  • Martin Lourens

    Martin Lourens

    Senior Account Executive, BloomReach B.V.

  • Joyce van Berkel

    Online Marketeer, SAZAS

Alle 19 experts

  • Dorien Altena

    Dorien Altena

    CRM Manager, A.S. Watson (Health&Beauty Continental Europe) BV

  • Arnout Baas

    Arnout Baas

    Marketing Manager, Dille & Kamille

  • Jolanda Bont

    Jolanda Bont

    Manager Loyalty en Klantwaardering, Bouwmaat

  • Michel Brakenhoff

    Michel Brakenhoff

    Associate, Squadra

  • Frank de Wit

    Frank de Wit

    Manager Customer Experience, ANWB BV

  • Jeroen Dijkstra

    Jeroen Dijkstra

    Product Owner Personalisatie Centraal Beheer, Centraal Beheer

  • Dion Fokkema

    Dion Fokkema

    Manager Marketing & E-commerce, Op=Op Voordeelshop

  • Caspar Fraiture

    Caspar Fraiture

    Manager Digital Transformation, Meeus

  • Marleen Geurts

    Marleen Geurts

    CRM manager, Shoeby Franchise

  • Raoul Jaggoe

    Raoul Jaggoe

    Global Head of Customer Competence Center, Sonepar

  • Frans Melenhorst

    Frans Melenhorst

    Associate, Squadra

  • Hans Molenaar

    Hans Molenaar

    Directeur, Beeckestijn Business School

  • Boudewijn Raessens

    Boudewijn Raessens

    Docent/ onderzoeker, Fontys Tilburg - Digital Business Concepts

  • Berend-Jan Rietveld

    Berend-Jan Rietveld

    Strategisch Manager Passenger Centricity, Amsterdam Airport Schiphol

  • Vincent Troupin

    Vincent Troupin

    Co-founder en business consultant, E-dapt

  • Anjo van der Spek

    Anjo van der Spek

    CIO, De Mandemakers Groep

  • Robin van Olphen

    Robin van Olphen

    eCommerce & Omnichannel expert, Romoon consultancy

  • Hemko van Wezel

    Hemko van Wezel

    Projectleider special projects, Intergamma

  • Sandy Zwanepol

    Sandy Zwanepol

    Manager CRM & Marketing Insights, De Bijenkorf

Agenda

Meer events

Nieuws

  • ShoppingTime: Data, veiligheid en personalisatie
    • Nieuwsbericht

    Op 14 november was het op een na laatste congres van ShoppingTomorrow 2018: ShoppingTime. Tijdens dit werkcongres hebben de expertgroepen aan hun bluepapers gewerkt, werden ze geïnspireerd door drie keynotes...
  • CEO Greetz spreker tijdens ShoppingTime
    • Nieuwsbericht

    Eén van de sprekers tijdens ShoppingTime is Niek Veendrick, CEO van Greetz. Greetz is in 2004 begonnen als de eerste online wenskaartenservice van Nederland. Na verschillende samenwerkingen met Hallmark...

Meer nieuws

Bestand downloaden

Laat je gegevens achter om bestanden te kunnen downloaden. Dit hoeft maar één keer.

Bij het klikken op ‘downloaden’ geef je toestemming dat jouw gegevens worden verstrekt aan de partner/auteur van het document (met wie dit document in samenwerking tot stand is gekomen) en dat je benaderd kunt worden door de partner/auteur, binnen 3 maanden na het downloaden. Meer informatie over hoe ShoppingTomorrow omgaat met je gegevens is te vinden in het privacy statement.