Hoe groter het bereik en de toegankelijkheid van een website is, des te hoger ligt het aantal aankopen. Ondernemers houden hun website daarom graag zo toegankelijk mogelijk voor iedereen. Sinds 2017 moeten bedrijven volgens de 'Wet gelijke behandeling op grond van handicap of chronische ziekte' geleidelijk zorgen voor een algemene toegankelijkheid van hun producten en diensten. Daarnaast zijn we in afwachting van een Europese Accessibility Act, waarin meer specifieke toegankelijkheidseisen voor e-commerce worden opgenomen. Toch leggen speciale aanpassingen het vaak af tegen de vermeende kosten en de impact voor de onderneming. Extra zonde, als je bedenkt dat eigenlijk ook bestaande klanten baat hebben bij een laagdrempelige interface en logische navigatie.

Mede mogelijk gemaakt door:

Onderzoeksvraag

Hoe zorg ik voor extra conversie door het toegankelijk maken van mijn website of app?

De winst van digitale toegankelijkheid

De expertgroep Opportunities of e-Accessibility laat zien dat een verbeterde kwaliteit en toegankelijkheid van een website niet slechts een kleine en specifieke doelgroep aanspreekt, maar juist ook door een aanzienlijk percentage van reguliere gebruikers als prettiger ervaren wordt. Wist je verder bijvoorbeeld dat een toegankelijke website hoger scoort in de Google zoekresultaten? En heb je er wel eens over nagedacht dat filmpjes door treinreizigers vaker worden bekeken wanneer ze ondertiteld zijn? Aandacht voor en het vergroten van de toegankelijkheid van websites zorgt daarom voor een groter bereik, een verbeterde customer journey en hogere conversie.

Mede mogelijk gemaakt door:

Personen in deze expertgroep

Voorzitter

  • Elaine Oldhoff

    Elaine Oldhoff

    Beleidsadviseur, Thuiswinkel.org

Hosts

  • Ron Beenen

    Ron Beenen

    Program Manager, Stichting Accessibility

  • Ramona van den Bosch

    Ramona van den Bosch

    Secretaris Consumentenzaken, VNO- NCW

Alle 11 experts

  • Laura de Brouwer

    Laura de Brouwer

    UX designer, Otto B.V.

  • Claudia Hopman

    Claudia Hopman

    Manager marketing, communicatie en e-commerce, totaalBED.nl

  • Mathijs Jansen

    Mathijs Jansen

    Marketing & IT Manager, Topgeschenken Nederland B.V.

  • Brianne Jegerings

    Brianne Jegerings

    Head of HR Legal en Customer Service, TUI Nederland N.V

  • Joanne Keijman

    Joanne Keijman

    Formulemanager, Welzorg

  • Koen Peters

    Koen Peters

    Head of Front-End Technology, ISAAC

  • Sander Stroy

    Sander Stroy

    Bedrijfsjurist, OHRA Verzekeringen

  • Tom van der Horst

    Tom van der Horst

    Directie, Welcommerce

  • Chantal van Melle

    Chantal van Melle

    Strategic Alliance & Partner Manager, Siteimprove B.V.

  • Baris Wanschers

    Baris Wanschers

    Drupal specialist / Partner, LimoenGroen B.V.

  • Eva Westerhoff

    Eva Westerhoff

    Accessibility Expert, ING

Nieuws

Meer nieuws

ShoppingTomorrow maakt gebruik van cookies en vergelijkbare technieken. Met cookies volgen wij en derde partijen jouw internetgedrag binnen onze website. Hiermee kunnen we advertenties tonen op basis van jouw interesse en kun je informatie delen via social media. Als je verdergaat op onze website gaan we ervan uit dat je hiermee akkoord bent. Meer informatie is te vinden in de Privacyverklaring

Bestand downloaden

Laat je gegevens achter om bestanden te kunnen downloaden. Dit hoeft maar één keer.

Bij het klikken op ‘downloaden’ geef je toestemming dat jouw gegevens worden verstrekt aan de partner/auteur van het document (met wie dit document in samenwerking tot stand is gekomen) en dat je benaderd kunt worden door de partner/auteur, binnen 3 maanden na het downloaden. Meer informatie over hoe ShoppingTomorrow omgaat met je gegevens is te vinden in het privacy statement.