Opportunities of e-Accessibility 2018-2019

Actief

Hoe groter het bereik en de toegankelijkheid van een website is, des te hoger ligt het aantal aankopen. Ondernemers houden hun website daarom graag zo toegankelijk mogelijk voor iedereen. Sinds 2017 moeten bedrijven volgens de 'Wet gelijke behandeling op grond van handicap of chronische ziekte' geleidelijk zorgen voor een algemene toegankelijkheid van hun producten en diensten. Daarnaast zijn we in afwachting van een Europese Accessibility Act, waarin meer specifieke toegankelijkheidseisen voor e-commerce worden opgenomen. Toch leggen speciale aanpassingen het vaak af tegen de vermeende kosten en de impact voor de onderneming. Extra zonde, als je bedenkt dat eigenlijk ook bestaande klanten baat hebben bij een laagdrempelige interface en logische navigatie.

Mede mogelijk gemaakt door:

Onderzoeksvraag

Hoe zorg ik voor extra conversie door het toegankelijk maken van mijn website of app?

De expertgroep Opportunities of e-Accessibility laat zien dat een verbeterde kwaliteit en toegankelijkheid van een website niet slechts een kleine en specifieke doelgroep aanspreekt, maar juist ook door een aanzienlijk percentage van reguliere gebruikers als prettiger ervaren wordt. Wist je verder bijvoorbeeld dat een toegankelijke website hoger scoort in de Google zoekresultaten? En heb je er wel eens over nagedacht dat filmpjes door treinreizigers vaker worden bekeken wanneer ze ondertiteld zijn? Aandacht voor en het vergroten van de toegankelijkheid van websites zorgt daarom voor een groter bereik, een verbeterde customer journey en hogere conversie.

Het onderzoek

Deze expertgroep Opportunities of e-Accessibility biedt de digital commerce sector een overzicht van kansen tegenover de impact van het vergroten van e-Accessibility. De expertgroep streeft naar het uitrollen van een tool of checklist waarin zowel quick wins als een structurele aanpak worden benoemd om added value te creëren door e-Accessibility te vergroten. In de uitkomst wordt zowel rekening gehouden met vragen van webshops met inhouse expertise op het gebied van e-Accessibility, als met vragen van startende webshops die bijvoorbeeld staan voor de selectie van een kant-en-klaar webshoppakket.

Mede mogelijk gemaakt door:

Personen in deze expertgroep

Voorzitter

  • Elaine Oldhoff

    Elaine Oldhoff

    Beleidsmedewerker/adviseur, Thuiswinkel.org

Hosts

  • Ron Beenen

    Ron Beenen

    Project Manager, Stichting Accessibility

  • Ramona van den Bosch

    Ramona van den Bosch

    Secretaris Consumentenzaken, VNO- NCW

Alle 12 experts

  • Laura de Brouwer

    Laura de Brouwer

    UX designer, Otto B.V.

  • Claudia Hopman

    Claudia Hopman

    Manager marketing, communicatie en e-commerce, totaalBED.nl

  • Mathijs Jansen

    Mathijs Jansen

    Marketing & IT Manager, Topgeschenken Nederland B.V.

  • Brianne Jegerings

    Brianne Jegerings

    Head of HR Legal en Customer Service, TUI Nederland N.V

  • Joanne Keijman

    Joanne Keijman

    Formulemanager, Welzorg Nederland B.V.

  • Koen Peters

    Koen Peters

    Technisch Directeur Front End, Isaac

  • Michael Sonder

    Michael Sonder

    E-commerce manager, Euria webconsult

  • Sander Stroy

    Sander Stroy

    Bedrijfsjurist, OHRA Verzekeringen

  • Tom van der Horst

    Tom van der Horst

    Directie, Welcommerce

  • Chantal van Melle

    Strategic Alliance & Partner Manager, Siteimprove B.V.

  • Baris Wanschers

    Baris Wanschers

    Drupal specialist / Partner, LimoenGroen B.V.

  • Eva Westerhoff

    Eva Westerhoff

    marketing communicatieadviseur, ING Bank

Agenda

Meer events

Nieuws

  • ShoppingTime: Data, veiligheid en personalisatie
    • Nieuwsbericht

    Op 14 november was het op een na laatste congres van ShoppingTomorrow 2018: ShoppingTime. Tijdens dit werkcongres hebben de expertgroepen aan hun bluepapers gewerkt, werden ze geïnspireerd door drie keynotes...
  • CEO Greetz spreker tijdens ShoppingTime
    • Nieuwsbericht

    Eén van de sprekers tijdens ShoppingTime is Niek Veendrick, CEO van Greetz. Greetz is in 2004 begonnen als de eerste online wenskaartenservice van Nederland. Na verschillende samenwerkingen met Hallmark...

Meer nieuws

Bestand downloaden

Laat je gegevens achter om bestanden te kunnen downloaden. Dit hoeft maar één keer.

Bij het klikken op ‘downloaden’ geef je toestemming dat jouw gegevens worden verstrekt aan de partner/auteur van het document (met wie dit document in samenwerking tot stand is gekomen) en dat je benaderd kunt worden door de partner/auteur, binnen 3 maanden na het downloaden. Meer informatie over hoe ShoppingTomorrow omgaat met je gegevens is te vinden in het privacy statement.