Customer Loyalty draait om het aanzetten van consumenten tot het doen van (herhaal)aankopen. Richting 2020 is klantloyaliteit aan verandering onderhevig, al was het maar omdat er steeds vaker sprake is van ‘fans’ of ambassadeurs die het merk een warm hart toedragen zonder er per se veel geld aan te besteden. Dit vraagt om een nieuwe kijk op Customer Loyalty.

Mede mogelijk gemaakt door:

Onderzoeksvraag

Hoe kun je een echt klantgeoriënteerd bedrijf worden met klanten die loyaal zijn en blijven?

Een concreet stappenplan

Hoe kunnen retailers nu versnelt groeien naar een organisatie die niet alleen klantgericht wil werken, maar dit ook kan en uiteindelijk ook loyale klanten heeft? Wat zijn loyale klanten eigenlijk? Wat drijft loyale klanten en hoe kan dat gedrag worden beïnvloed? Welke stappen moet men als bedrijf doorlopen om loyale klanten te krijgen en te houden?

De expertgroep Customer Loyalty & Retention geeft dit jaar antwoord op deze en andere vragen rondom Loyalty en beschrijft in een concreet stappenplan hoe je een echt klantgeoriënteerd bedrijf kan worden met klanten die loyaal zijn en blijven.

Mede mogelijk gemaakt door:

Personen in deze expertgroep

Voorzitter

  • Victor Hoong

    Victor Hoong

    Director Consumer Business, Deloitte Digital

Host

  • Ingmar Draaisma

    Ingmar Draaisma

    Consumer Products & Retail Industry Lead, Salesforce

Alle 10 experts

  • Paul Aantjes

    Paul Aantjes

    International Marketing Manager, Ricoh

  • Jannine Brijker

    Jannine Brijker

    Head of Operations, Ebay & Marktplaats.nl

  • Martijn Linse

    Martijn Linse

    CRM en Marketing Consultantt, Deloitte

  • Mireille Paalvast

    Mireille Paalvast

    CRM & Marketing Specialist, Deloitte

  • Ed Peelen

    Ed Peelen

    Partner, ICSB Marketing

  • Wouter Schoneveld

    Wouter Schoneveld

    Industry Manager Retail, Google

  • Anneke Uiterweerd

    Anneke Uiterweerd

    CRM Manager, MS Mode

  • Rik Veldhuizen

    Rik Veldhuizen

    Sales Consultant, Thunderhead.com

  • Thomas Veltman

    Thomas Veltman

    Crm Marketeer, Deloitte

  • Sylvie Vermeend

    Sylvie Vermeend

    Teamleader Internet Marketing, wehkamp.nl

Agenda

Meer events

Nieuws

  • ShoppingTime: Data, veiligheid en personalisatie
    • Nieuwsbericht

    Op 14 november was het op een na laatste congres van ShoppingTomorrow 2018: ShoppingTime. Tijdens dit werkcongres hebben de expertgroepen aan hun bluepapers gewerkt, werden ze geïnspireerd door drie keynotes...
  • CEO Greetz spreker tijdens ShoppingTime
    • Nieuwsbericht

    Eén van de sprekers tijdens ShoppingTime is Niek Veendrick, CEO van Greetz. Greetz is in 2004 begonnen als de eerste online wenskaartenservice van Nederland. Na verschillende samenwerkingen met Hallmark...

Meer nieuws

Bestand downloaden

Laat je gegevens achter om bestanden te kunnen downloaden. Dit hoeft maar één keer.

Bij het klikken op ‘downloaden’ geef je toestemming dat jouw gegevens worden verstrekt aan de partner/auteur van het document (met wie dit document in samenwerking tot stand is gekomen) en dat je benaderd kunt worden door de partner/auteur, binnen 3 maanden na het downloaden. Meer informatie over hoe ShoppingTomorrow omgaat met je gegevens is te vinden in het privacy statement.