De consument heeft tegenwoordig te maken met een overvloed aan informatie en keuzes. Hoe kunnen merken er in 2020 voor zorgen om in het keuzeproces van de consument te komen en te blijven?

Mede mogelijk gemaakt door:

Onderzoeksvraag

Hoe kunnen merken zorgen voor een complete beleving bij de klant en er zo voor zorgen dat de consument in 2020 voor hen kiest?

Het nieuwe speelveld van branding

Onze klanten hebben te maken met een overvloed aan informatie en zij staan continu in verbinding met de rest van de wereld. Het medialandschap is compleet versnipperd en traditionele massamedia hebben aan kracht ingeboet. Hierdoor krijgen merken eigenlijk nooit meer volledige, onverdeelde aandacht. De consument bepaalt zelf welke informatie hij of zij toelaat. Daarbij wordt het steeds makkelijker om de mening van anderen te horen via social media, reviews en ratings.

Door de overvloed aan keuzes die onze klant heeft is de daadwerkelijke ervaring met producten en diensten belangrijker dan ooit. Dat is immers waarover consumenten hun mening delen. De complete beleving, van aankoop tot en met gebruik, wordt bepalend voor de waardering van merken. Branding is daardoor geëvolueerd tot het creëren van een experience in alle stappen van de klantreis. Hoe kunnen merken ervoor zorgen dat de consument in 2020 voor hen kiest? Antwoorden op deze vraag lees je in de bluepaper.

Mede mogelijk gemaakt door:

Personen in deze expertgroep

Voorzitter

  • Patrick Ruijs

    Patrick Ruijs

    Managing Partner, VODW

Host

  • Marco Disseldorp

    Marco Disseldorp

    Marketing Manager, Adobe

Alle 23 experts

  • Nienke Bloem

    Nienke Bloem

    Manager Customer Excellence, KPN

  • Suzanne Bouhuijzen

    Suzanne Bouhuijzen

    Marketing Communicatie Manager, Essenza Home

  • Ingmar Creutzburg

    Ingmar Creutzburg

    Marketing Manager Hoog Catharijne, Corio

  • Iris Diepeveen

    Iris Diepeveen

    Brand Manager, Prins Petfoods

  • André Doffer

    André Doffer

    Research & Consultancy Director, SmartAgent - Marketresponse

  • Arnaud du Pont

    Arnaud du Pont

    Managing Director Investments & Operations, Vastned

  • Eva Koppers

    Eva Koppers

    E-commerce manager, Etam Retail Groep

  • Robert Krakau de Jong

    Robert Krakau de Jong

    Programmamanager, Menzis

  • Suzanne Legtenberg

    Suzanne Legtenberg

    Consultant Digital Strategy, VODW Digital

  • Lucy Lenderink

    Lucy Lenderink

    Adviseur Business Development, Univé Verzekeringen

  • Bianca Maas

    Bianca Maas

    Brand Strategist, VeldhovenGroup

  • Danny Molenaar

    Danny Molenaar

    Customer Experience Management, AEGON Nederland

  • Jacques Nagel

    Jacques Nagel

    Partner, XOON

  • Michiel Poppen

    Michiel Poppen

    Directeur marketing & communicatie, Meeùs

  • Ronald Raadsheer

    Ronald Raadsheer

    Managing Partner, TravelXL

  • Tjibbe Renkema

    Tjibbe Renkema

    Head of Strategy Consulting, Carat

  • Mariëlle Romeijn

    Mariëlle Romeijn

    Interim Marketing Manager, Bruynzeel Keukens BV

  • Alex Schade

    Alex Schade

    Commercieel Manager, De Nederlandse BoekenBon

  • Marian van der Ent

    Marian van der Ent

    Lecturer Tourism and Imagineering NHTV, NHTV Breda

  • Marjon van der Maat

    Marjon van der Maat

    Junior Consultant, VODW

  • Nina van Lith

    Nina van Lith

    E-commerce & Online Marketing Coördinator, America Today

  • Niki van Wijk

    Niki van Wijk

    Strategy & Marketing Director, IProspect

  • Rob Zuiderhoek

    Rob Zuiderhoek

    Solution Consultant Digital Marketing, Adobe

Agenda

Meer events

Nieuws

  • ShoppingTime: Data, veiligheid en personalisatie
    • Nieuwsbericht

    Op 14 november was het op een na laatste congres van ShoppingTomorrow 2018: ShoppingTime. Tijdens dit werkcongres hebben de expertgroepen aan hun bluepapers gewerkt, werden ze geïnspireerd door drie keynotes...
  • CEO Greetz spreker tijdens ShoppingTime
    • Nieuwsbericht

    Eén van de sprekers tijdens ShoppingTime is Niek Veendrick, CEO van Greetz. Greetz is in 2004 begonnen als de eerste online wenskaartenservice van Nederland. Na verschillende samenwerkingen met Hallmark...

Meer nieuws

Bestand downloaden

Laat je gegevens achter om bestanden te kunnen downloaden. Dit hoeft maar één keer.

Bij het klikken op ‘downloaden’ geef je toestemming dat jouw gegevens worden verstrekt aan de partner/auteur van het document (met wie dit document in samenwerking tot stand is gekomen) en dat je benaderd kunt worden door de partner/auteur, binnen 3 maanden na het downloaden. Meer informatie over hoe ShoppingTomorrow omgaat met je gegevens is te vinden in het privacy statement.