B2C en B2B e-commerce integreren in rap tempo. Met al deze ontwikkelingen liggen er veel nieuwe kansen open, maar ook de nodige uitdagingen. Hoe kunnen B2B-bedrijven digitaliseren? Wat kun je leren van B2C-bedrijven die je voor zijn gegaan?

Mede mogelijk gemaakt door:

Onderzoeksvraag

Hoe kunnen B2B bedrijven stappen zetten om te digitaliseren?

Digitale strategieën

Met een werkgroep van B2B-experts uit het bedrijfsleven bekeken we digitale strategieën van middelgrote tot grote B2B-bedrijven en vergeleken deze met B2C-bedrijven. Onze constatering is dat B2B-bedrijven wel bezig zijn met digitalisering maar vaak niet weten waar te beginnen. In de bluepaper beschrijft de expertgroep een aanpak voor B2B-bedrijven om versneld te digitaliseren.

Mede mogelijk gemaakt door:

Personen in deze expertgroep

Voorzitter

  • Tjerk de Vreeze

    Tjerk de Vreeze

    Marketing Manager, Eperium

Host

  • Bjorn Lemmen

    Bjorn Lemmen

    Marketing Manager Benelux, Informatica

Alle 19 experts

  • Paul Aantjes

    Paul Aantjes

    Marketing Manager, Ricoh

  • Dirk Beerepoot

    Dirk Beerepoot

    European Project Manager, Nestle

  • Henk Beukers

    Henk Beukers

    BPA Ecom & PIM / Sr. E-strategy, Colruyt Group

  • Jan Bosse

    Jan Bosse

    Senior Director Sales Direct Europe, Office Depot International B.V.

  • Stefan de Croon

    Stefan de Croon

    E-commerce Manager, Wasco

  • Linda de Lange

    Linda de Lange

    B2B e-Commerce Manager, Greetz

  • Inge Demoed

    Inge Demoed

    Business Development Mgr, Thuiswinkel.org

  • Rein Donselaar

    Rein Donselaar

    Marketing Manager, BVB Substrates

  • Mark Heere

    Mark Heere

    E-commerce Manager, Bouwmaat

  • Rob Helderman

    Rob Helderman

    E-commerce manager, Royal Brinkman

  • Tessa Holzenbosch

    Tessa Holzenbosch

    Director Digital World Benelux, GfK

  • Gerard Kamsteeg

    Gerard Kamsteeg

    Manager eBusiness, Technische Unie

  • Carlo Klaasse

    Carlo Klaasse

    E-commerce Manager, Dobotex International

  • Peter Lesage

    Peter Lesage

    ICT Manager, Xella

  • Roelf Nienhuis

    Roelf Nienhuis

    Director IT, Stranded Flight Solutions

  • Dirk Stachowitz

    Dirk Stachowitz

    Directeur, LOGISTORE

  • Peter te Velde

    Peter te Velde

    Manager International E-Business, ERIKS

  • Brigitte van den Boogaard

    Brigitte van den Boogaard

    Project Manager E-Commerce, Bunzl

  • Jop van Sommeren

    Jop van Sommeren

    E-Commerce Manager, COOP

Agenda

Meer events

Nieuws

  • ShoppingTime: Data, veiligheid en personalisatie
    • Nieuwsbericht

    Op 14 november was het op een na laatste congres van ShoppingTomorrow 2018: ShoppingTime. Tijdens dit werkcongres hebben de expertgroepen aan hun bluepapers gewerkt, werden ze geïnspireerd door drie keynotes...
  • CEO Greetz spreker tijdens ShoppingTime
    • Nieuwsbericht

    Eén van de sprekers tijdens ShoppingTime is Niek Veendrick, CEO van Greetz. Greetz is in 2004 begonnen als de eerste online wenskaartenservice van Nederland. Na verschillende samenwerkingen met Hallmark...

Meer nieuws

Bestand downloaden

Laat je gegevens achter om bestanden te kunnen downloaden. Dit hoeft maar één keer.

Bij het klikken op ‘downloaden’ geef je toestemming dat jouw gegevens worden verstrekt aan de partner/auteur van het document (met wie dit document in samenwerking tot stand is gekomen) en dat je benaderd kunt worden door de partner/auteur, binnen 3 maanden na het downloaden. Meer informatie over hoe ShoppingTomorrow omgaat met je gegevens is te vinden in het privacy statement.