Next Level B2B E-commerce 2019-2020

Open

B2B e-commerce zal de komende jaren exponentieel groeien. De ontwikkelingen in de B2C markt laten zien dat retailers en bedrijven die vol inzetten op online verkoop, enorm gegroeid zijn. De impact van veranderende verkoopkanalen wordt steeds beter voelbaar voor B2B georiënteerde branches als groothandels. Dit brengt grote successen maar ook vele uitdagingen met zich mee

Mede mogelijk gemaakt door:

Onderzoeksvraag

Hoe profiteer je maximaal van het groeipotentieel dat B2B e-commerce biedt? En welke stappen moet je daarvoor zetten?

Toelichting

Samen met experts uit diverse branches duiken we in dit onderwerp en onderzoeken we hoe B2B bedrijven deze transitie succesvol kunnen maken of hebben gemaakt en hoe nieuwe innovaties daarbij van invloed zijn. We zullen de volgende onderwerpen bespreken:

  • Klantinzicht: Wat zijn de wensen van zakelijke online kopers? Hoe is de customer journey nu en hoe gaat deze er  in de toekomst uitzien? Waar liggen de overeenkomsten en verschillen met B2C?. Hoe werk je toe naar een organisatie waarin jouw e-commerce klant centraal staat en de optimale klantbeleving ervaart? Welke logistieke oplossingen hebben invloed op de klanttevredenheid en welke opties werken conversie verhogend?
     
  • Strategie: Wat is de beste strategie voor B2B e-commerce in jouw branche? Wat maakt een B2B e-commerce strategie succesvol? Hoe reageer je als B2B speler bijvoorbeeld op het ontstaan van zakelijke marketplaces?
  • Organisatie en logistiek: Wat is de impact van B2B e-commerce op mijn organisatie? (logistiek, klantenservice, financieel, personeel). Met welke externe partners wil ik samenwerken? Welke invloed heeft de gekozen logistieke oplossing op de efficiency van je proces?
  • Systeemlandschap: Wat is de optimale inrichting van je systeemlandschap om de digitale en fysieke kanalen naadloos met elkaar te verbinden? Welke ontwikkelingen zien we in proces en data integratie?

Data: op basis van welke data stuur je en wat is hiervoor nodig? Wat zijn succesvolle voorbeelden van data gedreven marketing in de B2B?

Planning onderzoeksjaar

april
2019
februari
2020

Mede mogelijk gemaakt door:

Personen in deze expertgroep

Voorzitter

  • Jurriën Kerstholt

    Jurriën Kerstholt

    Directeur / oprichter, De Nieuwe Zaak

Host

  • Nienke Nijhuis

    Nienke Nijhuis

    Program Manager B2B, PostNL Pakketten Benelux BV

Nieuws

Meer nieuws

ShoppingTomorrow maakt gebruik van cookies en vergelijkbare technieken. Met cookies volgen wij en derde partijen jouw internetgedrag binnen onze website. Hiermee kunnen we advertenties tonen op basis van jouw interesse en kun je informatie delen via social media. Als je verdergaat op onze website gaan we ervan uit dat je hiermee akkoord bent. Meer informatie is te vinden in de Privacyverklaring

Bestand downloaden

Laat je gegevens achter om bestanden te kunnen downloaden. Dit hoeft maar één keer.

Bij het klikken op ‘downloaden’ geef je toestemming dat jouw gegevens worden verstrekt aan de partner/auteur van het document (met wie dit document in samenwerking tot stand is gekomen) en dat je benaderd kunt worden door de partner/auteur, binnen 3 maanden na het downloaden. Meer informatie over hoe ShoppingTomorrow omgaat met je gegevens is te vinden in het privacy statement.