Door verschillende initiatieven ontstond bij de expertgroep Standaardisering Pakketlabels de behoefte om na te denken over het standaardiseren van pakketlabels. Wat zijn de mogelijkheden voor een goede business case?

Mede mogelijk gemaakt door:

Onderzoeksvraag

Wat is de business case van het standaardiseren van pakketlabels?

Veelvoorkomende belemmeringen

De Europese Commissie becijferde dat landen in de EU €415 miljard kunnen verdienen als de digitale interne markt wordt voltooid. E-commerce en grensoverschrijdende e-commercelogistiek maken onderdeel uit van die interne markt. Webwinkels geven in een onderzoek van Ecommerce Europe aan dat zij belemmeringen ervaren bij het verschepen van pakketten naar consumenten in andere landen. Een gebrek aan informatie, beperkte keuze (aan partijen die end-to-end kunnen leveren) en lange levertijden zijn veelgehoorde drempels.

In de bluepaper lees je de bevindingen van de expertgroep over de mogelijkheden en de business case van het standaardiseren van pakketlabels.

Mede mogelijk gemaakt door:

Personen in deze expertgroep

Voorzitter

  • Margreeth Pape-Veldhuizen

    Margreeth Pape-Veldhuizen

    Adviseur Logistiek & Duurzaamheid, Thuiswinkel.org

Host

  • Frits van den Bos

    Frits van den Bos

    Manager Innovatie, GS1

Alle 15 experts

  • Henk Beukers

    Henk Beukers

    Ecommerce Strategy Consultant, Specialdeal

  • Frans-Luuk Bouwers

    Frans-Luuk Bouwers

    Operations Coordinator Netherlands, Bubble Post

  • Marleen Brouwer- de Wit

    Marleen Brouwer- de Wit

    Manager After Sales, BCC Elektro-speciaalzaken B.V.

  • René Bruijne

    René Bruijne

    General Manager, TransFollow

  • Thierry Cheval

    Thierry Cheval

    Product Manager Online, Greetz

  • Sander de Bakker

    Sander de Bakker

    Manager Channels en Information E-Commerce, PostNL Pakketten

  • Jan de Groot

    Jan de Groot

    Marketing Technology, DHL

  • Hans de Wit

    Hans de Wit

    Programma Manager Supply Chain, Blokker Holding

  • Jan Fennema

    Jan Fennema

    Manager Operations Development & Support, wehkamp.nl

  • Rene Gijsman

    Rene Gijsman

    Operations Manager, kleertjes.com

  • Gert Koudijs

    Gert Koudijs

    Branchesecretaris, VVP; Vereniging van postale en bancaire retailers

  • Alvar Piepers

    Alvar Piepers

    Marketing Manager, Paazl

  • Mieke Smeding Nuus

    Mieke Smeding Nuus

    Lead Business Analyst, bol.com

  • Jacco Timmerman

    Jacco Timmerman

    Directeur Logistiek & After Sales, BCC Elektro-speciaalzaken B.V.

  • Jeroen van Camp

    Jeroen van Camp

    Manager Bezorging, Coolblue

Agenda

Meer events

Nieuws

  • ShoppingTime: Data, veiligheid en personalisatie
    • Nieuwsbericht

    Op 14 november was het op een na laatste congres van ShoppingTomorrow 2018: ShoppingTime. Tijdens dit werkcongres hebben de expertgroepen aan hun bluepapers gewerkt, werden ze geïnspireerd door drie keynotes...
  • CEO Greetz spreker tijdens ShoppingTime
    • Nieuwsbericht

    Eén van de sprekers tijdens ShoppingTime is Niek Veendrick, CEO van Greetz. Greetz is in 2004 begonnen als de eerste online wenskaartenservice van Nederland. Na verschillende samenwerkingen met Hallmark...

Meer nieuws

Bestand downloaden

Laat je gegevens achter om bestanden te kunnen downloaden. Dit hoeft maar één keer.

Bij het klikken op ‘downloaden’ geef je toestemming dat jouw gegevens worden verstrekt aan de partner/auteur van het document (met wie dit document in samenwerking tot stand is gekomen) en dat je benaderd kunt worden door de partner/auteur, binnen 3 maanden na het downloaden. Meer informatie over hoe ShoppingTomorrow omgaat met je gegevens is te vinden in het privacy statement.