De e-commerce brancheorganisatie, een aantal vooraanstaande webwinkels en de Topsector Logistiek zijn actief bezig met het verminderen van de ecologische footprint van verpakkingen die gebruikt worden om de pakketjes te versturen naar de consument. De omverpakking om producten (van karton of plastic) beschermt het te vervoeren product (wat op zich ook weer verpakt is) tijdens het transport, en heeft labels en kenmerken die nodig zijn voor de logistiek.

Onderzoeksvraag

Deze expertgroep Packaging heeft onderzoek gedaan naar de volgende vragen:

  • Hoe meet je de lucht in een pakketje?
  • Hoe kunnen we de omverpakking nauwer later aansluiten op het product (minder lucht vervoeren, dus meer pakketjes per auto, dus minder uitstoot van transport)?
  • Wat is de footprint van de verschillende soorten omverpakkingen?

Bluepaper

De expertgroep heeft geen bluepaper opgeleverd.

Mede mogelijk gemaakt door:

Personen in deze expertgroep

Agenda

Meer events

Nieuws

  • ShoppingTime: Data, veiligheid en personalisatie
    • Nieuwsbericht

    Op 14 november was het op een na laatste congres van ShoppingTomorrow 2018: ShoppingTime. Tijdens dit werkcongres hebben de expertgroepen aan hun bluepapers gewerkt, werden ze geïnspireerd door drie keynotes...
  • CEO Greetz spreker tijdens ShoppingTime
    • Nieuwsbericht

    Eén van de sprekers tijdens ShoppingTime is Niek Veendrick, CEO van Greetz. Greetz is in 2004 begonnen als de eerste online wenskaartenservice van Nederland. Na verschillende samenwerkingen met Hallmark...

Meer nieuws

Bestand downloaden

Laat je gegevens achter om bestanden te kunnen downloaden. Dit hoeft maar één keer.

Bij het klikken op ‘downloaden’ geef je toestemming dat jouw gegevens worden verstrekt aan de partner/auteur van het document (met wie dit document in samenwerking tot stand is gekomen) en dat je benaderd kunt worden door de partner/auteur, binnen 3 maanden na het downloaden. Meer informatie over hoe ShoppingTomorrow omgaat met je gegevens is te vinden in het privacy statement.